Scooteren kan ikke holde sig kørende ??

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
muzmuz
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. januar 2014 18:45
Scootere: PGO T-REX 50cc - 2006 - 11.500 km

Scooteren kan ikke holde sig kørende ??

Ulæst indlæg af muzmuz »

Hej.......

Har her til morgen haft store problemer med at holde scooteren i "live", det er første gang jeg kører på den i en vinter og har indtilvidere ikke haft problemer med den i det kolde vejr. Jeg starter den uden problemer første gang og den tager fulde omdrejninger, kan kører på den omkring 200-500 m. så dør den ud, så skal jeg bruge en helvedes masse gange på kick starteren for at få liv i den igen, den kører så lidt op og ned i omdrejninger, kan holde den lidt i live ved at gasse op og ned på gashåndtaget i små 200m og så dør den ud igen og sådan kan det næsten fortsætte til jeg når mit mål, der er dog tidspunkter hvor jeg må vente 5-10 minnuter før jeg kan få liv i den igen. Jeg har karburatorsprit i benzinen og den er netop lige blevet ordnet fra top til tå og har kørt fantastisk indtil nu. Mit spørgsmål er derfor, hvad er galt, er det kulden? For meget sprit i karburatoren ? Frost i i karburatoren ? lort i kaburatoren ? eller hvad er det som gør dette, kan nogle hjælpe, har andre oplevet dette ? :shock:

mvh. Kenneth
Senest rettet af muzmuz 28. januar 2014 09:40, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Scooteren kan ikke holde sig kørende ??

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Hvor meget Sprit har du kommet i`?

Det kan godt være fugt..
Brugeravatar
muzmuz
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. januar 2014 18:45
Scootere: PGO T-REX 50cc - 2006 - 11.500 km

Re: Scooteren kan ikke holde sig kørende ??

Ulæst indlæg af muzmuz »

Jeg har fulgt anbefalingerne på dunken, og efterfølgende hældt lidt mere i da jeg troede det kunne være der problemet var ? Men det er som om problemet først opstår når jeg kører, altså nå jeg kommer op i fart og har kørt lidt, den starter jo fint første gang, men så opstår problemet efter lidt kørsel!

Skulle det være fugt i karburatoren eller ?
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Scooteren kan ikke holde sig kørende ??

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Der sidder karburator varmer på ik?

Gjorde den det samme inden, den er blevet lavet?
Brugeravatar
muzmuz
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. januar 2014 18:45
Scootere: PGO T-REX 50cc - 2006 - 11.500 km

Re: Scooteren kan ikke holde sig kørende ??

Ulæst indlæg af muzmuz »

Nej, den gjorde ikke sådan og mener ikke der sidder karburator varmer på den, det er ikke noget jeg er stødt på da jeg har haft skilt den ad. Det er også først noget den er begyndt på efter kulden og de våde veje er kommet. Det er en PGO-T-REX fra 2006 jeg har. har nyt luftfilter, tændrør mv.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Scooteren kan ikke holde sig kørende ??

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Hvordan ser tændrøret ud, det må jo enten være noget du har lavet forkert eller osse er det kulde relateret.

Nu har jeg ikke en totakt, men min er svær at starte, men den køre ligeså snart den er varm.
Brugeravatar
muzmuz
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. januar 2014 18:45
Scootere: PGO T-REX 50cc - 2006 - 11.500 km

Re: Scooteren kan ikke holde sig kørende ??

Ulæst indlæg af muzmuz »

MSJ1982 skrev:Hvordan ser tændrøret ud, det må jo enten være noget du har lavet forkert eller osse er det kulde relateret.

Nu har jeg ikke en totakt, men min er svær at starte, men den køre ligeså snart den er varm.
Tænderøret ser fint ud, har kun kørt små 150 km med det.... Var nu lige ude og starte den igen, startede første gang, holdt fuld gas i ca. 40 sek. og så døde den og kunne ikke startes igen !! Tror ikke det er tændrøret, når den starter så fint, er ej heller sort og beskidt. Tænker at det kunne være sådan at når den har brugt benzinen i karburatoren så dør den, altså at den ikke får benzin nok frem når det er koldt ?? Eller kunne det have noget med indsuget at gøre, at den trækker for kold luft ind og derved dør den ?

Man tak for hjælpen, hører dog meget gerne fra andre med gode råd :thumbup:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scooteren kan ikke holde sig kørende ??

Ulæst indlæg af Kymconørden »

muzmuz skrev: hvad er galt, er det kulden? Frost i i karburatoren ? lort i kaburatoren ?
Ja, noget med benzin-forsyningen kunne det da tyde på. Det virker som om at forsyningen til karburatoren er så langsom at motoren bruger benzinen i bundkaret hurtigere end det kan løbe til. Det kunne være noget kondensvand der fryser til i karburatoren, eller en vaacum-utæthed til benzinhanen måske. Tilstoppet benzinfilter, defekt benzinhane.

Du kunne prøve at ta slangen af karburatoren og se hvor hurtigt benzinen løber til den.
Brugeravatar
muzmuz
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. januar 2014 18:45
Scootere: PGO T-REX 50cc - 2006 - 11.500 km

Re: Scooteren kan ikke holde sig kørende ??

Ulæst indlæg af muzmuz »

Kymconørden skrev:
muzmuz skrev: hvad er galt, er det kulden? Frost i i karburatoren ? lort i kaburatoren ?
Ja, noget med benzin-forsyningen kunne det da tyde på. Det virker som om at forsyningen til karburatoren er så langsom at motoren bruger benzinen i bundkaret hurtigere end det kan løbe til. Det kunne være noget kondensvand der fryser til i karburatoren, eller en vaacum-utæthed til benzinhanen måske. Tilstoppet benzinfilter, defekt benzinhane.

Du kunne prøve at ta slangen af karburatoren og se hvor hurtigt benzinen løber til den.
Har her til aften skiftet tænderørshætten og kørt en længere tur på scooteren uden der opstod problemer, det kunne se ud til at det var der problemet lå, det finder jeg ud af så snart der er sjap eller regnvejr igen................ :crazy:
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Scooteren kan ikke holde sig kørende ??

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Har du en forstøver ?
så kan du prøve at sprøjte lidt vand på den imens den står i tomgang... så slipper du måske for at stå et sted i regn og ha problemer :)
Besvar