Scooter går død

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Karl_herman
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. november 2010 20:29
Scootere: Jeg er ejer af en Pgo hot 50 fra 2007

Scooter går død

Ulæst indlæg af Karl_herman »

Scooter går død.

Hej, jeg har et problem med min scooter som er en pgo hot 50.
Problemet er at når jeg køre langt, så lige pludselig høre jeg noget der rasler/skrætter nede omkring cylindern, og så efter 2-3 minutter, slår scootern lige pludselig fra.
Den kommer hurtig op i en høj tone, og lige pludselig slukker det hele, og den går fuldstændig død, og da jeg så prøver at starte den igen med elstart, dur det slet ikke, så er elstarten hel død.
Men jeg kan godt starte med kickstartern, det tager bare lidt tid.

Jo mere jeg starter den hver gang hvis den lige er gået ud, desto hurtigere går den ud hen af vejen :(.
men hvis jeg stiller den i en hel nat uden jeg har kørt på den, så kan den den både starte første gang på elstartern og køre langt igen ;s

Håber nogle kan hjælpe mig med det her problem, da jeg har prøvet på andre forums.

Dyse: 76

Ruller: 5,5

Udstødning: Gianelli go

Og så er skiven pillet.

MVH. Karl :)
Brugeravatar
Karl_herman
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. november 2010 20:29
Scootere: Jeg er ejer af en Pgo hot 50 fra 2007

Re: Scooter går død

Ulæst indlæg af Karl_herman »

Hvad kan jeg gøre ved det?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scooter går død

Ulæst indlæg af Jps »

Jeg er ret sikker på du har varmesat cylinderen, dvs. stemplet har sat sig. Du kan sagtens efter et stykke tid starte scooteren på kickstart. Elstarteren kan ikke altid starte den op igen, når den har været varmesat. Så af med cylinder og stempel og tjek både cylinder og stempel for ridser/hakker. Og hvis der er hakker i stempel og ridser i cylinderen, vil jeg anbefale dig at købe en ny cylinder.

De ovennævnte ting sker tit, fordi man glemmer at dyse op når man piller ringen og skifter udstødning (regner med, du har gjort det?)
Der sidder en 72'r dyse i karburatoren, skift den ud med en 74-76, det burde hjælpe på problemet.
Brugeravatar
Karl_herman
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. november 2010 20:29
Scootere: Jeg er ejer af en Pgo hot 50 fra 2007

Re: Scooter går død

Ulæst indlæg af Karl_herman »

Jps. jeg har dyset op til 76 her for 1 uge siden, men det var ca. 2 uger siden den begyndte på det. men da jeg tog dysen ud stod der det var en *85 dyse, men forstår ikke hvorfor der var den stjerne foran.
men kan det være noget med jeg har væltet på den, og der er sket noget med stempelt/cylindern?
Brugeravatar
Karl_herman
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. november 2010 20:29
Scootere: Jeg er ejer af en Pgo hot 50 fra 2007

Re: Scooter går død

Ulæst indlæg af Karl_herman »

Kan jeg ikke nøjes med at købe nye stempel ringe kun?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scooter går død

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej Karl
Jeg syns også det lyder som noget med at den bliver for varm.
Prøv og skru tændrøret ud og sammenlign med dette billed.
Billede
Hvis det ser ud noget i stil med billed 7 og 8 ved "for høj temperatur".
Du kunne prøve med et koldere tændrør. Aner ikke om det hjælper.

Men hvis jeg var dig ville jeg skrue topstykket af og kigge før jeg ville køre særligt mere videre. Det kunne jo være det endte med at blive en dyrere reparation.
Brugeravatar
Karl_herman
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. november 2010 20:29
Scootere: Jeg er ejer af en Pgo hot 50 fra 2007

Re: Scooter går død

Ulæst indlæg af Karl_herman »

Jps skrev:Jeg er ret sikker på du har varmesat cylinderen, dvs. stemplet har sat sig. Du kan sagtens efter et stykke tid starte scooteren på kickstart. Elstarteren kan ikke altid starte den op igen, når den har været varmesat. Så af med cylinder og stempel og tjek både cylinder og stempel for ridser/hakker. Og hvis der er hakker i stempel og ridser i cylinderen, vil jeg anbefale dig at købe en ny cylinder.

De ovennævnte ting sker tit, fordi man glemmer at dyse op når man piller ringen og skifter udstødning (regner med, du har gjort det?)
Der sidder en 72'r dyse i karburatoren, skift den ud med en 74-76, det burde hjælpe på problemet.
Jps. jeg har dyset op til 76 her for 1 uge siden, men det var ca. 2 uger siden den begyndte på det. men da jeg tog dysen ud stod der det var en *85 dyse, men forstår ikke hvorfor der var den stjerne foran.
men kan det være noget med jeg har væltet på den, og der er sket noget med stempelt/cylindern?

Kan jeg ikke nøjes med at købe nye stempel ringe kun?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scooter går død

Ulæst indlæg af Jps »

Karl_herman skrev:Kan jeg ikke nøjes med at købe nye stempel ringe kun?
Ikke hvis stempel har hakker eller ridser, så skal der et nyt i.
Besvar