2012 Honda Vision 4T (AF72)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af balle »

Katana skrev:Hrr.Balle, Måske en lille lørdagstur efter ost ? ;) Se her : http://www.mammenost.dk/ Men nu må jeg ikke tage glæderne på forskud, som Hrr.Gris skrev. At planlægge ture før jeg har modtaget og testkørt den nyopbyggede motor, er vel modigt.
Helt underligt, at jeg slet ikke skal nogen steder denne weekend. Burde tage op og rydde op i dødsboet efter min bror næste weekend, men en tur med dig til et mejeri vægter nok tungere :D
Lad os se tiden an; jeg savner jo at køre tur med dig :cry:

Venligst Erik.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Nyt, nyt, nyt.

Honda'en er klar til afhentning.

Er jeg heldig får jeg den inden weekenden.

Der er kommet ny cylinder, stempel og diverse pakninger, 12.000 km service er udført.
Motorstoppet skyldes at udstødningsventilen stod åben, dvs var blokeret af kul og snask.

- Alt dette kunne min forhandler sagtens have gjort. Han behøvede overhovedet ikke røre ecu eller benzinindsprøjtning, som åbenbart var det der fik ham til at gå i baglås. :shock:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nå ja der er ikke kickstarter på. Ellers kunne du let have mærket på kickstarteren når der ikke var kompression men det jo lidt sværrer og mærke når der kun er elstarter.

Det kan være de lidt større opgaver kommet bagerst i køen fordi de tager lang tid.
Der hvor jeg købte min scooter kunne de heller ikke finde ud af det da den dryppede motorolie, som om de enten ikke havde værksted eller tiden til det.
Men manglende kompression burde da være nogenlunde let og måle med mindre det er et periodisk problem så er fejlen der måske ikke når værkstedet tester men så når man får scooteren tilbage kommer samme problem efter noget tid.

Men det lyder da godt hvis den er blevet lavet ordentligt og du har fået nye dele på.
Husk og kig efter hvad de har lavet og ikke lavet, kan jo være de har glemt og sætte et eller andet på igen.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af balle »

Katana skrev:Nyt, nyt, nyt.

Honda'en er klar til afhentning.

Er jeg heldig får jeg den inden weekenden.

Der er kommet ny cylinder, stempel og diverse pakninger, 12.000 km service er udført.
Motorstoppet skyldes at udstødningsventilen stod åben, dvs var blokeret af kul og snask.

- Alt dette kunne min forhandler sagtens have gjort. Han behøvede overhovedet ikke røre ecu eller benzinindsprøjtning, som åbenbart var det der fik ham til at gå i baglås. :shock:
Jamen kan du så se at få hentet din Honda :!: Det er da skønt, så kan du komme ud og trille igen. Og du har forhåbentlig nu en forhandler der gider lytte til dig.

Venligst Erik.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Jps »

Katana skrev:Nyt, nyt, nyt.

Honda'en er klar til afhentning.

Er jeg heldig får jeg den inden weekenden.

Der er kommet ny cylinder, stempel og diverse pakninger, 12.000 km service er udført.
Motorstoppet skyldes at udstødningsventilen stod åben, dvs var blokeret af kul og snask.

- Alt dette kunne min forhandler sagtens have gjort. Han behøvede overhovedet ikke røre ecu eller benzinindsprøjtning, som åbenbart var det der fik ham til at gå i baglås. :shock:
Tillykke med det. Så håber vi den kører upåklageligt resten af sin tid ;).
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Honda'en er atter i mine hænder. :D

Den trækker som ny - altså før den begyndte at spise olie!.

Hrrr.Balle. Vil du med på Løjstrup i weekenden ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

:party: Det var godt.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af balle »

Katana skrev:Honda'en er atter i mine hænder. :D

Den trækker som ny - altså før den begyndte at spise olie!.

Hrrr.Balle. Vil du med på Løjstrup i weekenden ?
Godt at du er kommet op på hesten igen, og at den trækker som en hest bør!! Til dit spørgsmål: JA.

Venligst Erik.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Min Honda fik udlæst motorstyring, ECU, under besøget hos importør. Diagnoserapporten fulgte med da jeg igen fik min scooter.
Måske kan rapportens tal ha' interesse for nogen.
ECU på Honda'en har id-nummer : 0100FF0101.

System / / Parameter / / Value / / Unit / / Idle min. / / Idle max./

PGM-FI / Engine speed / / 1912 / / RPM / / 1800 / / 2000 /
PGM-FI / TP sensor / / 0 / / deg / / -2 / / 2 /
PGM-FI / Map sensor / / 73 / / kPa / / 20 / / 110 /
PGM-FI / O2 sensor voltage / / 0,757 / / V / / 0,000 / / 1,400 /
PGM-FI / Battery voltage / / 13,0 / / V / / 12,0 / / 15,0 /
PGM-FI / Injector / / 3,509 / / ms / / 2,400 / / 6,000 /
PGM-FI / Spark advance / / 14,5 / / deg / / 13,0 / / 17,0 /
PGM-FI / Fuel pump control / / ON / - - -
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Baddi »

Katana skrev:Min Honda fik udlæst motorstyring, ECU, under besøget hos importør. Diagnoserapporten fulgte med da jeg igen fik min scooter.
Måske kan rapportens tal ha' interesse for nogen.
ECU på Honda'en har id-nummer : 0100FF0101.

System / / Parameter / / Value / / Unit / / Idle min. / / Idle max./

PGM-FI / Engine speed / / 1912 / / RPM / / 1800 / / 2000 /
PGM-FI / TP sensor / / 0 / / deg / / -2 / / 2 /
PGM-FI / Map sensor / / 73 / / kPa / / 20 / / 110 /
PGM-FI / O2 sensor voltage / / 0,757 / / V / / 0,000 / / 1,400 /
PGM-FI / Battery voltage / / 13,0 / / V / / 12,0 / / 15,0 /
PGM-FI / Injector / / 3,509 / / ms / / 2,400 / / 6,000 /
PGM-FI / Spark advance / / 14,5 / / deg / / 13,0 / / 17,0 /
PGM-FI / Fuel pump control / / ON / - - -

Halløjsa. :mrgreen:
Dejligt at se nogle tal jeg genkender. ;)

Nu ved jeg ikke om du har nogen mulighed for at skrue på tomgangen her, men jeg kan se at trykket ved tomgang er små højt. :)
Jeg ved så ikke hvor stor din indsprøjter er, men hvor lang tid den er åben virker også som om den giver lige lovlig meget benzin, men det kan jo også skyldes omdrejningstallet og trykket som jeg normalt har presset længere ned. :)

O2 sensoren, også kaldt lambda sonde, findes i tre udgaver der bruges, men uanset hvad, så kan jeg se at det er en fed blanding du har der. Narrowband sensoren skal være på 0,45V for at den er korrekt og over er så fed blanding og under er mager blanding. Af Wideband sensorene er der to der giver mening at bruge: LSU 4,2 og opgraderingen LSU 4,9, omend 4,2 skal kalibreres en gang imellem og ikke er nær så fintfølende. Ved LSU 4,2 vil den spænding betyde at dit blandingsforhold er 0,85-0,9 lambda, hvilket er omkring AFR 13, hvis jeg husker rigtigt. Ved LSU 4,9 er dit blandingsforhold i følge skemaerne 0,822-0,850 lambda, hvilket er tættere på AFR 12,5. Det optimale er lambda=1, hvilket med benzin er AFR 14,7. :D

Det virker også igen lidt mærkeligt for mig at tændingen er så tidligt, da den ved mig kommer ned på 0 grader og endda hen til et par grader efter øverste dødpunkt. Det lader således for mig enten til at den kæmper for at holde motoren kørende i en småhøj tomgang, men det kan også bare være at din motor og styreenhed samt andre dele er meget forskellig fra min motor og mit gør-det-selv sæt. :mrgreen:
Besvar