I år (og sidste år) er hjemmesidens hosting og domæne blevet betalt af andre end mig der laver hjemmesiden. Det lader til at GYS har betalt regningen på 927,- kroner i år og så har andre i skrivende stund (Lørdag den 13. juli 2024) overført i alt 655,- kroner til GYS. Jeg har ikke selv mulighed for at vise hvem der har opført penge til hvem og hvor meget da jeg ikke er en del af det, jeg kan bare se at regningen er blevet betalt. Så det er vist noget med at stole på hinanden.
Hvis du har lyst til at hjælpe med betalingen så læs forumemnet Betaling af hosting/domæne (2024). Så giver GYS vist løbende opdateringer om overførsel af penge.
Scootergrisen
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
scootergrisen skrev:Hvis nu det var en 2 takt motor og man drejede den i modsat retning så kunne man måske få den til at køre baglæns ?
Ja, hvorfor egentlig ikke. Den er vel ligeglad med hvad vej den snurrer? Den må lige undersøges om nogle har prøvet det
MSJ1982 skrev:Der er da ikke ret meget kompression på så...
Nej, den er ikke helt på toppen der. Det er faktisk filmet lige efter at kompressionen havde været helt væk da jeg skulle starte. Et par dask med gummi-hammeren på ventilerne, og den kunne starte igen!? Der bør nok snart renses ventiler
Sjovt, i følge Wiki kan 2-taktere teoretisk køre baglæns, og det bruges i visse sammenhænge
Regular gasoline two-stroke engines will run backwards for short periods and under light load with little problem, and this has been used to provide a reversing facility in microcars, such as the Messerschmitt KR200, that lacked reverse gearing. Where the vehicle has electric starting, the motor will be turned off and restarted backwards by turning the key in the opposite direction.
Kymconørden skrev:Sjovt, i følge Wiki kan 2-taktere teoretisk køre baglæns, og det bruges i visse sammenhænge
Regular gasoline two-stroke engines will run backwards for short periods and under light load with little problem, and this has been used to provide a reversing facility in microcars, such as the Messerschmitt KR200, that lacked reverse gearing. Where the vehicle has electric starting, the motor will be turned off and restarted backwards by turning the key in the opposite direction.
Er det ikke bare et spørgsmål om tændingstidspunkt og den rigtige rotation af motoren? Det var ikke svært på min Puch Maxi 2-gears at starte den baglæns hvis tændingen (mener det var platinerne) stod forkert. Og lidt sjovt var det da, men at køre baglæns på knallerten vænnede jeg mig vist aldrig helt til
balle skrev: Og lidt sjovt var det da, men at køre baglæns på knallerten vænnede jeg mig vist aldrig helt til
Ha ha, det må være en meget mærkelig fornemmelse.
Men jo, de skriver at hvis tændingen passer/flyttes kan de køre baglæns med nedsat kraft og fart. Bla. på nogle 2-takt Golf-vogne er det brugt som en slags bak-gear. Det er godt nok en spøjs teknik