U- eller lovlig knallert?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Mortennk
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17. september 2013 15:38
Scootere: Vga Versus 4 takt, 2013

Vga Grido costum projekt

U- eller lovlig knallert?

Ulæst indlæg af Mortennk »

Hej,
Jeg har lige købt mig en Vga Versus 4-takts årgang 2013 helt ny fra THansen.
Jeg havde prøvekørt samme model dagen før, og der var ingen problemer.
Men min nye køre en del over de 60 km/t? Jeg har overhovedet ikke ændret ved noget fra da jeg købte den til nu, og har heller ikke bedt dem i tHansen om det.
Men er det egentligt ulovligt, at den køre så hurtigt? Hvis jeg stadig bare køre 30 stykker på den? Jeg har jo ikke selv foretaget nogle konstruktive ændringer. Burde jeg drosle den ned? Og hvis ja, hvordan så?
Jeg må indrømme, at jeg nu nyder den køre hurtigere, men gider ikke have bøder for noget jeg "ikke kan gøre for"?
Nogen der har forstand på, hvilket love der gælder i sådan en situation?

- Morten
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: U- eller lovlig knallert?

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Det er stadig ulovligt.

Aflever den tilbage og sig at de skal lave den lovlig eller så ryger garantien-
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: U- eller lovlig knallert?

Ulæst indlæg af Jps »

Mortennk skrev:Hej,
Jeg har lige købt mig en Vga Versus 4-takts årgang 2013 helt ny fra THansen.
Jeg havde prøvekørt samme model dagen før, og der var ingen problemer.
Men min nye køre en del over de 60 km/t? Jeg har overhovedet ikke ændret ved noget fra da jeg købte den til nu, og har heller ikke bedt dem i tHansen om det.
Men er det egentligt ulovligt, at den køre så hurtigt? Hvis jeg stadig bare køre 30 stykker på den? Jeg har jo ikke selv foretaget nogle konstruktive ændringer. Burde jeg drosle den ned? Og hvis ja, hvordan så?
Jeg må indrømme, at jeg nu nyder den køre hurtigere, men gider ikke have bøder for noget jeg "ikke kan gøre for"?
Nogen der har forstand på, hvilket love der gælder i sådan en situation?

- Morten
Den må ikke køre mere end 30 km/t. Bøderne starter ved 31 km/t på en 30'r og 46 km/t på en 45'r. Op til de 43 km/t på en 30'er, er det fartbøder. Over den hastighed på rullefeltet, er det 1500 kr plus du 2. gang får konfiskeret din knallert. For en 45'r er det også fartbøder op til de 64 km/t derefter en bøde på 1500 kr og 2. gang farvel knallert.

Og dit speedometer kan vise mellem 5-15 km/t formeget. Så få målt hastigheden med en GPS'er.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: U- eller lovlig knallert?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tillykke med dine nye scooter.
Opret gerne et nyt emne under Dig og din scooter og vise en masse billederne af den, specielt motoren hvis du gider.

Selvom du højst køre 30 km/t på den så hvis politiet stopper dig og måler den på rullefelt så får du bøde.
Så ja den er ulovlig at køre med på offentligt vej.
Dog er det bedst for motoren at køre sådan fordi den bruger ikke så meget benzin og olie og bliver ikke så varm og slidt.
Besvar