Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af Baddi »

Det var godt nok nogle dårlige erfaringer i har med tankstationer. :o
For mig plejer det altid at være en fornøjelse at tanke. De fleste steder har de godt nok et skilt med at knallertkørere skal ind og vise ID først, men det er noget der skyldes at der er knallerter uden nummerplade på, så når jeg vender bagenden ind mod butikken er der aldrig problemer. Vil de så endelig have jeg går ind lægger jeg som regel bare hjelm eller handsker eller noget så jeg ikke skal stå og fumle med pungen.
Så kan man også sende nogle frække blikke til hende den søde bag kassen og få købt sin lotto når man alligevel er derinde. ;)

De steder hvor det så ikke er muligt at betale i butikken har jeg heller ingen problemer med. Nok skal der være et eller andet minimumsbeløb på kortet, men det er der jo som regel også. :mrgreen:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der var jeg for tredie gange var på vej ind i butikken og hun begynder med inderskrift indsamling der havde jeg godt nok ikke særlig meget lyst til at sende hende frække blikke.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

En gang så gik jeg en tur på en vej, så kom der en bil og kørte forbi.
det var helt underligt...
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

MSJ1982 skrev:En gang så gik jeg en tur på en vej, så kom der en bil og kørte forbi.
det var helt underligt...
Hvad mener du med det ?
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

:party:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu går der da helt hat og briller i samtalen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af Jps »

Bringer lige indlægget tilbage på sporet, med en artikel omkring benzin og betaling:
http://folketidende.dk/artikel/bilister ... ter-tyveri
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er sku da frækt hvis de efterfølgende kunder bare jeg taget pengene igen når de har betalt.

Det er vist et tilfælde hvor låsen er god tyk men hvor beslaget som holder låsen ikke følger med i. Se på låsboltene også den lille bolt ved beslaget.
11SYD-Brugsen i Gedser.001.jpg
11SYD-Brugsen i Gedser.001.jpg (42.55 KiB) Vist 5413 gange
Syntes bare det er en "dum" indstilling og have til sine kunder at fordi de fleste betaler med kort så har de tænkt sig at afskaffe automaten så man ikke kan betalte med kontanter i fremtiden.
Glad for jeg ikke sidder i rullestol og skulle opleve at man ikke er velkommen som kunde i diverse butikker fordi de har ikke så mange rullestolskunder.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af Baddi »

scootergrisen skrev:Det er sku da frækt hvis de efterfølgende kunder bare jeg taget pengene igen når de har betalt.

Det er vist et tilfælde hvor låsen er god tyk men hvor beslaget som holder låsen ikke følger med i. Se på låsboltene også den lille bolt ved beslaget.
11SYD-Brugsen i Gedser.001.jpg
Syntes bare det er en "dum" indstilling og have til sine kunder at fordi de fleste betaler med kort så har de tænkt sig at afskaffe automaten så man ikke kan betalte med kontanter i fremtiden.
Glad for jeg ikke sidder i rullestol og skulle opleve at man ikke er velkommen som kunde i diverse butikker fordi de har ikke så mange rullestolskunder.
Altså vi er jo alle steder helt ved at afskaffe kontanter. For eksempel i bussen hvor det tager 3-4 gange så længe at betale med kontant som at bippe sit klippekort eller med de nye apps Zerved og Mobilepay hvor man fjerner kontanter hvor de ofte bruges: Altså ved barer eller mellem venner, hvor det ofte ikke er særlig store summer der flytter hænder hver gang. :)

Jeg forstår ikke helt problemet i det, penge er jo penge, uanset om de er kontanter eller tal på ens konto, og så er det sidste jo bare meget nemmere. ;)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor skal det være så besværtligt at tanke benzin ?

Ulæst indlæg af Jps »

Jeg bruger kontanter og det bliver jeg ved med.

Jeg bruger kun mit ene Mastercard til betaling på nettet, hvor der kun står det beløb der skal bruges til indkøb.
Besvar