Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Her kan vi skrive om nye modeller med elektrisk motor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Måske du misforstå hvad der er ON og OFF.
På billedet vil jeg mene den er på OFF og batteriet dermed ikke kan oplades.
Hovedafbryder, Vax.jpg
Brugeravatar
carle621
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 29. april 2017 10:46
Scootere: VGA VAX elscooter fra Thansen

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af carle621 »

Jeg har ladet både via stikket på batteriet og via stikket i boksen, og jeg har aldrig rørt ved den omskifter !!
Hvem vil være den første til at fjerne boksen og komme ind til det omtalte stik, og skille stikket ad :-)
Tag endelig et billede, de der tør :-)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har VGA Vax "restsalg" på til 8.999,- kroner.
Gad vide om det så betyder at de stopper med at sælge flere at den model.
vgavaxrestsalg.jpg
vgavaxrestsalg.jpg (54.65 KiB) Vist 6018 gange
Brugeravatar
Allan skoven jensen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. februar 2018 08:28
Scootere: VGA vax elscooter 45

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Allan skoven jensen »

Hej, har snakket med dem og grunden til denne model er i rest er fordi der er kommet nye krav til scootere, derfor hedder de nye modeller Euro 4 og de skal derfor sælge de gamle modeller inden de nye krav bliver aktuelle.
Jeg har kørt på min 45 i et stykke tid og syntes den er langsom i optræk og den køre ujævnt PGA bagdækket, den er heller ikke sjov, at køre på hvor fart grænsen er over 60, så er den simpelthen for langsom i topfart.
Samtidig er den heller ikke sjov, hvis man skal nå et lys kryds eller over en trafikeret vej, da den er for langsom.
Trods nævnte ulemper, beholder jeg min da der ingen udgifter er på reparationer og den starter altid, samtidig skal man kun betale for forsikring.
Hvis man får lyst, til at prøve sig frem og få den til at køre hurtigere, så vil det gå ud over rækkevide og tænker at kommer 45 modellen op på de 60+, så vil dækket blive meget træls og turen ikke særlig behagelig.
Men ellers syntes jeg man skal tage 30 modellen, da den holder sig på 33 og samtidig køre længere på en Lading.
Det er simpelthen for farligt, at køre blandt biler med 45 modellen og køre man på sådan en, skal man kende sin rute og ikke begive sig ud, hvor man ikke kender de veje, man skal køre på..
Brugeravatar
Allan skoven jensen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. februar 2018 08:28
Scootere: VGA vax elscooter 45

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Allan skoven jensen »

Ja- mit batteri vil kun lade, når relæ står på off, altså det den skal stå på før den kan køre, syntes det er lidt mystisk.
Da den skulle stå på on ved opladning og off når den skal køre
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

T. Hansen skriver:
Danmarks første Euro-4 godkendte scooter!
Desuden har den ikke nogen forbrændingsmotor så det giver vist ikke mening at give den en bedømmelse i følge euro emissions standarder.
vga_vax_euro4.jpg
Tag gerne nogen billeder og vis hvordan kontakterne står.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Og så er dækket på baghjulet ikke 100% rundt, dvs. den "bumper" en anelse, men det er i småtingsafdelingen.
Wobbly Motorcycle
Endnu en glad VGA Vax ejer :lol:
Brugeravatar
Allan skoven jensen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. februar 2018 08:28
Scootere: VGA vax elscooter 45

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Allan skoven jensen »

Hej, så har jeg kørt ca.1000 km på min VGA vax 45, jeg har skrevet tidligere at fart, optræk og bump i dæk var til stor gene.
Farten har jeg vænnet mig til, før kørte jeg 70 km og havde et optræk der kunne sætte scooteren på baghjul, så derfor var det skuffende, at starte langsomt og køre max 51 ned af bakke.
Men som sagt, så er jeg rigtig godt tilfreds og har som sagt vænnet mig farten, nu føles den fint hurtig.
Jeg har kigget på stikket ved begrænsning og når det er skilt fra hinanden køre den ca 72 km.
Hvis man vil ind til det skal du tage batteriet op, der sidder 2 bolte i bunden, dem skruer du ud, så fjernes kassen, ved højre bagskærm sidder er hvidt stik med sort ledning, det skiller du ad, nu køre du hurtigere, men du bruger også dit batteri dobbelt så hurtigt og jeg ved ikke med garanti, det er et dyrt batteri og din garanti dækker nok ikke i 2 år, som lovet hvis du tager stikket.
Jeg køre selv ikke med stikket adskilt, da jeg faktisk syntes farten og den ikke længere er til gene for mig, jeg køre bare små veje og undgår store veje med 70 km zoner.
Så den kan varmt anbefales og koster intet hverken i afgift eller i reservedele og starter hvergang, dejligt med noget pålideligt og fedt at kunne gøre forbi en tank og ikke tænke på priser eller benzin samt olie lugt.
Håber virkelig, at el bliver fokus og benzin fader ud.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tag gerne nogen billeder af det stik og hvordan man kommer ind til det osv. så vi kan vise det til andre.

Jeg er ikke sikker men efter hvad jeg har læst virker det som om der er sammenhæng mellem systemets spænding og optræk/topfart.
Altså at en scooter med 60 eller 72 volt system muligvis har bedre optræk/topfart end en på 48 volt.
Så måske er systemets spænding en for form grænse for hvor høj ydelse man kan få.

Det med bump burde kunne rettes.
Lav gerne en video mens hjulet drejet over jorden så vi kan se hvad der bumper. Om det er fælg eller dæk.
Men køb da bare et godt dæk lige meget hvad. Det er pengene værd.
Så kan du bruge det originale som reservedæk til hvis du punktere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er et batteri med nummer "-165".
Klistermærket til diagnosestikket er taget af. Det ligner der står "Forbeholdt aut. serviceværksted" på bagsiden.
vga_vax_batterirum.jpg
Besvar