Lidt nyt omkring min Ivecar Plus
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3582
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Lidt nyt omkring min Ivecar Plus
Nu har jeg haft Ivecar Plus'en, i en lille måneds tid. Og er der noget jeg savner, så er det en parkeringsbremse på venstre håndtag, som der er i min Anaig City Elf. Håndbremsen stoler jeg ikke rigtig på, og det skyldes problemer med den i City Elf'en, hvor den ikke holder køretøjet stående. Man kan skubbe City Elf'en, trods håndbremsen er trukket. Men når den er trukket, så kører City Elf'en ingen steder. Det gør Ivecar'en Jeg fik så en advarsel i displayet om at den var trukket. Jeg opdagede det inden jeg kørte, idet der var en rød advarselslampe der lyste.
Men den er stadig dejlig at køre i. Rimelig stille under kørsel, god acceleration i begge "gear" (Sport og økonomikørsel). Max fart er 32 i økonomi og 34-35 km/t i sport. Angående parkeringsbremsen i Ivecar'en, så har jeg lagt mærke til, at der står P i displayet, når jeg tænder for strømmen. Det indikerer efter min mening at den har automatisk parkeringsbremse.
Jeg skal så trykke på højre bremsegreb for at få den i frigear. En anden god ting i Ivecar, er at vinduesviskeren er lang, så jeg har frit udsyn i regnvejr. Det har jeg ikke i City Elf'en. Jeg mangler at få kørt i mørke, så jeg kan se hvor godt forlyset er (LED) En dårlig ting er at hjulboltene er begyndt at ruste. Kineserkrom har så alle dage været dårlig.
Men den er stadig dejlig at køre i. Rimelig stille under kørsel, god acceleration i begge "gear" (Sport og økonomikørsel). Max fart er 32 i økonomi og 34-35 km/t i sport. Angående parkeringsbremsen i Ivecar'en, så har jeg lagt mærke til, at der står P i displayet, når jeg tænder for strømmen. Det indikerer efter min mening at den har automatisk parkeringsbremse.
Jeg skal så trykke på højre bremsegreb for at få den i frigear. En anden god ting i Ivecar, er at vinduesviskeren er lang, så jeg har frit udsyn i regnvejr. Det har jeg ikke i City Elf'en. Jeg mangler at få kørt i mørke, så jeg kan se hvor godt forlyset er (LED) En dårlig ting er at hjulboltene er begyndt at ruste. Kineserkrom har så alle dage været dårlig.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1608
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Lidt nyt omkring min Ivecar Plus
Øh, mig bekendt sidder parkeringsbremsen på din nye "bil" til højre for føresædet på din model. Den virker på den måde at når du skal parkere køretøjet hiver du opad i håndtaget indtil der føles modstand og "bilen" er bremset. Når du så skal køre igen trækker du en smule i håndtaget og trykker på knappen i enden af håndbremsegrebet/stangen. Det virker på helt samme måde som på en almindelig bil inden inden de blev overinginøret med elektriske parkeringsbremser, der tit og ofte bliver problemer med. Den røde lampe er bare en indikator for du ikke har lagt håndbremsegrebet helt ned i kørestilling. Når der står "P" i displayet betyder det bare du endnu ikke har valgt hvilket "gear" du vil bruge til kørslen efter tændingsnøglen er drejet eller du bevist har valgt det "gear" hvor gashåndtaget er spærret.Jps skrev: ↑21. januar 2024 16:11 Nu har jeg haft Ivecar Plus'en, i en lille måneds tid. Og er der noget jeg savner, så er det en parkeringsbremse på venstre håndtag, som der er i min Anaig City Elf. Håndbremsen stoler jeg ikke rigtig på, og det skyldes problemer med den i City Elf'en, hvor den ikke holder køretøjet stående. Man kan skubbe City Elf'en, trods håndbremsen er trukket. Men når den er trukket, så kører City Elf'en ingen steder. Det gør Ivecar'en Jeg fik så en advarsel i displayet om at den var trukket. Jeg opdagede det inden jeg kørte, idet der var en rød advarselslampe der lyste.
Men den er stadig dejlig at køre i. Rimelig stille under kørsel, god acceleration i begge "gear" (Sport og økonomikørsel). Max fart er 32 i økonomi og 34-35 km/t i sport. Angående parkeringsbremsen i Ivecar'en, så har jeg lagt mærke til, at der står P i displayet, når jeg tænder for strømmen. Det indikerer efter min mening at den har automatisk parkeringsbremse.
Jeg skal så trykke på højre bremsegreb for at få den i frigear. En anden god ting i Ivecar, er at vinduesviskeren er lang, så jeg har frit udsyn i regnvejr. Det har jeg ikke i City Elf'en. Jeg mangler at få kørt i mørke, så jeg kan se hvor godt forlyset er (LED) En dårlig ting er at hjulboltene er begyndt at ruste. Kineserkrom har så alle dage været dårlig.
Er du bange for dine bremseklodser fryser fast når køretøjet er parkeret, er den eneste måde du kan afbremse køretøjet på er og stikke en 1,5 meter lang pind gennem egerne på begge baghjul. Det duer ikke at ligge klodser foran/bag hjulene da køretøjet er alt for let i forhold til det vindfang det genererer når det stormer.
Hilswen Leif.
- GYS
- 9. Rang
- Indlæg: 516
- Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
- Køretøjer: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200
Re: Lidt nyt omkring min Ivecar Plus
Kan du købe nogle alternative rustfrie bolte? Til min kinaknallert købte jeg en stak rustfri bolte i Silvan, og erstattede alle jeg kunne finde, og brugte lidt locktite låselak.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3582
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Lidt nyt omkring min Ivecar Plus
Parkeringsbremse, håndbremse, kald den hvad du vil. Jeg kalder den for en håndbremse. Parkeringsbremse, er den der burde sidde på venstre håndtag i Ivecar'en (som er i City Elf'en) Og jeg skal ikke køre rundt med en 1½ meter lang stang til at blokere baghjulene med, hvor motorene jo sidder. Jeg kunne sikkert bruge en stanglås til forhjulet, hvis der skulle være behov for det.Landbo skrev: ↑22. januar 2024 07:53Øh, mig bekendt sidder parkeringsbremsen på din nye "bil" til højre for føresædet på din model. Den virker på den måde at når du skal parkere køretøjet hiver du opad i håndtaget indtil der føles modstand og "bilen" er bremset. Når du så skal køre igen trækker du en smule i håndtaget og trykker på knappen i enden af håndbremsegrebet/stangen. Det virker på helt samme måde som på en almindelig bil inden inden de blev overinginøret med elektriske parkeringsbremser, der tit og ofte bliver problemer med. Den røde lampe er bare en indikator for du ikke har lagt håndbremsegrebet helt ned i kørestilling. Når der står "P" i displayet betyder det bare du endnu ikke har valgt hvilket "gear" du vil bruge til kørslen efter tændingsnøglen er drejet eller du bevist har valgt det "gear" hvor gashåndtaget er spærret.Jps skrev: ↑21. januar 2024 16:11 Nu har jeg haft Ivecar Plus'en, i en lille måneds tid. Og er der noget jeg savner, så er det en parkeringsbremse på venstre håndtag, som der er i min Anaig City Elf. Håndbremsen stoler jeg ikke rigtig på, og det skyldes problemer med den i City Elf'en, hvor den ikke holder køretøjet stående. Man kan skubbe City Elf'en, trods håndbremsen er trukket. Men når den er trukket, så kører City Elf'en ingen steder. Det gør Ivecar'en Jeg fik så en advarsel i displayet om at den var trukket. Jeg opdagede det inden jeg kørte, idet der var en rød advarselslampe der lyste.
Men den er stadig dejlig at køre i. Rimelig stille under kørsel, god acceleration i begge "gear" (Sport og økonomikørsel). Max fart er 32 i økonomi og 34-35 km/t i sport. Angående parkeringsbremsen i Ivecar'en, så har jeg lagt mærke til, at der står P i displayet, når jeg tænder for strømmen. Det indikerer efter min mening at den har automatisk parkeringsbremse.
Jeg skal så trykke på højre bremsegreb for at få den i frigear. En anden god ting i Ivecar, er at vinduesviskeren er lang, så jeg har frit udsyn i regnvejr. Det har jeg ikke i City Elf'en. Jeg mangler at få kørt i mørke, så jeg kan se hvor godt forlyset er (LED) En dårlig ting er at hjulboltene er begyndt at ruste. Kineserkrom har så alle dage været dårlig.
Er du bange for dine bremseklodser fryser fast når køretøjet er parkeret, er den eneste måde du kan afbremse køretøjet på er og stikke en 1,5 meter lang pind gennem egerne på begge baghjul. Det duer ikke at ligge klodser foran/bag hjulene da køretøjet er alt for let i forhold til det vindfang det genererer når det stormer.
Hilswen Leif.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3582
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Lidt nyt omkring min Ivecar Plus
Man kan købe nogle plastikdimser til at sætte på hjulboltene i Thansen https://llk.dk/8bzu4b . Men de sælger dem åbenbart ikke stykvis.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1608
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Lidt nyt omkring min Ivecar Plus
Jamen så er det jo den helt forkert "bil" du har købt, når du ikke stoler på et parkeringsbremsesystem man har brugt på rigtige biler de sidste 60-80+ år. Det parkeringsbremsesystem du efterlyser har den helt åbenlyse fejl at hvis der er en smule utæthed i bremsesystemet er din parkeringsbremse virkningsløs modsat et kabelaktiveret der bare virker.Jps skrev: ↑23. januar 2024 08:07Parkeringsbremse, håndbremse, kald den hvad du vil. Jeg kalder den for en håndbremse. Parkeringsbremse, er den der burde sidde på venstre håndtag i Ivecar'en (som er i City Elf'en) Og jeg skal ikke køre rundt med en 1½ meter lang stang til at blokere baghjulene med, hvor motorene jo sidder. Jeg kunne sikkert bruge en stanglås til forhjulet, hvis der skulle være behov for det.Landbo skrev: ↑22. januar 2024 07:53Øh, mig bekendt sidder parkeringsbremsen på din nye "bil" til højre for føresædet på din model. Den virker på den måde at når du skal parkere køretøjet hiver du opad i håndtaget indtil der føles modstand og "bilen" er bremset. Når du så skal køre igen trækker du en smule i håndtaget og trykker på knappen i enden af håndbremsegrebet/stangen. Det virker på helt samme måde som på en almindelig bil inden inden de blev overinginøret med elektriske parkeringsbremser, der tit og ofte bliver problemer med. Den røde lampe er bare en indikator for du ikke har lagt håndbremsegrebet helt ned i kørestilling. Når der står "P" i displayet betyder det bare du endnu ikke har valgt hvilket "gear" du vil bruge til kørslen efter tændingsnøglen er drejet eller du bevist har valgt det "gear" hvor gashåndtaget er spærret.Jps skrev: ↑21. januar 2024 16:11 Nu har jeg haft Ivecar Plus'en, i en lille måneds tid. Og er der noget jeg savner, så er det en parkeringsbremse på venstre håndtag, som der er i min Anaig City Elf. Håndbremsen stoler jeg ikke rigtig på, og det skyldes problemer med den i City Elf'en, hvor den ikke holder køretøjet stående. Man kan skubbe City Elf'en, trods håndbremsen er trukket. Men når den er trukket, så kører City Elf'en ingen steder. Det gør Ivecar'en Jeg fik så en advarsel i displayet om at den var trukket. Jeg opdagede det inden jeg kørte, idet der var en rød advarselslampe der lyste.
Men den er stadig dejlig at køre i. Rimelig stille under kørsel, god acceleration i begge "gear" (Sport og økonomikørsel). Max fart er 32 i økonomi og 34-35 km/t i sport. Angående parkeringsbremsen i Ivecar'en, så har jeg lagt mærke til, at der står P i displayet, når jeg tænder for strømmen. Det indikerer efter min mening at den har automatisk parkeringsbremse.
Jeg skal så trykke på højre bremsegreb for at få den i frigear. En anden god ting i Ivecar, er at vinduesviskeren er lang, så jeg har frit udsyn i regnvejr. Det har jeg ikke i City Elf'en. Jeg mangler at få kørt i mørke, så jeg kan se hvor godt forlyset er (LED) En dårlig ting er at hjulboltene er begyndt at ruste. Kineserkrom har så alle dage været dårlig.
Er du bange for dine bremseklodser fryser fast når køretøjet er parkeret, er den eneste måde du kan afbremse køretøjet på er og stikke en 1,5 meter lang pind gennem egerne på begge baghjul. Det duer ikke at ligge klodser foran/bag hjulene da køretøjet er alt for let i forhold til det vindfang det genererer når det stormer.
Hilswen Leif.
Mener det er to hubmotore der sidder på din IveCar og hvis du kigger efter vil du også kunne se det beskrevende afbremsningssystem virker den dag det blæser en halv pelikan og parkeringsbremsen ikke virker eller du ikke vil at bremsebakkerne/klodserne fryser fast. Der er heller ingen der siger du skal køre rundt med det nødbremsesystem, det var kun et hint til hvordan du kan afbremse dit køretøj nu du nævner parkeringsbremsen ikke virker på dit nye køretøj.
Vi ser i øvrigt endnu en mindre pelikan her hen over middag ifølge metrologernes forudsigelser, så det er bare med at få alt løsøret godt tøjret.
Hilsen Leif.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3582
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Lidt nyt omkring min Ivecar Plus
Hvor skriver jeg at parkeringsbremsen (som du kalder den), ikke virker i den nye "bil".?? Jeg skrev at den ikke virker i min gamle "bil" og derfor ikke stoler på den i den nye. Og, at det ville ha' været godt med en lås på venstre bremsehåndtag i den nye, som der der jo er i den gamle.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1608
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Lidt nyt omkring min Ivecar Plus
Tja, hvis du læser i dit første indlæg, vil du i første afsnit faktisk kunne læse hvad du selv skrev.Jps skrev: ↑24. januar 2024 17:50 Hvor skriver jeg at parkeringsbremsen (som du kalder den), ikke virker i den nye "bil".?? Jeg skrev at den ikke virker i min gamle "bil" og derfor ikke stoler på den i den nye. Og, at det ville ha' været godt med en lås på venstre bremsehåndtag i den nye, som der der jo er i den gamle.
Bemærk du faktisk også vil kunne læse at du selv bruger udtrykket "parkeringsbremsen", som er det udtryk lovgivningen bruger om samme bremse. Håndbremsen er det folkelige ord for samme indretning, der for at gøre begrebsforvirringen helt total også kan være en seperat pedal der så normalt sidder til venstre for koblingspedalen.
Er du forvirret over hvad du selv skriver, så spørg endelig.Jps skrev: ↑21. januar 2024 16:11 Nu har jeg haft Ivecar Plus'en, i en lille måneds tid. Og er der noget jeg savner, så er det en parkeringsbremse på venstre håndtag, som der er i min Anaig City Elf. Håndbremsen stoler jeg ikke rigtig på, og det skyldes problemer med den i City Elf'en, hvor den ikke holder køretøjet stående. Man kan skubbe City Elf'en, trods håndbremsen er trukket. Men når den er trukket, så kører City Elf'en ingen steder. Det gør Ivecar'en Jeg fik så en advarsel i displayet om at den var trukket. Jeg opdagede det inden jeg kørte, idet der var en rød advarselslampe der lyste.
Men den er stadig dejlig at køre i. Rimelig stille under kørsel, god acceleration i begge "gear" (Sport og økonomikørsel). Max fart er 32 i økonomi og 34-35 km/t i sport. Angående parkeringsbremsen i Ivecar'en, så har jeg lagt mærke til, at der står P i displayet, når jeg tænder for strømmen. Det indikerer efter min mening at den har automatisk parkeringsbremse.
Jeg skal så trykke på højre bremsegreb for at få den i frigear. En anden god ting i Ivecar, er at vinduesviskeren er lang, så jeg har frit udsyn i regnvejr. Det har jeg ikke i City Elf'en. Jeg mangler at få kørt i mørke, så jeg kan se hvor godt forlyset er (LED) En dårlig ting er at hjulboltene er begyndt at ruste. Kineserkrom har så alle dage været dårlig.
hilsen Leif.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3582
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 5.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Lidt nyt omkring min Ivecar Plus
Ja jeg er skrupforvirret. jeg holder sgu ikke styr på, hvad jeg har skrevet i et emne