Så landede "bilen" omsider på adressen

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Så landede "bilen" omsider på adressen

Ulæst indlæg af Jps »

Så landede Ivecar Plus'en, på adressen. Omsider, kan jeg så sige. For den skulle ha' været leveret, sidste Torsdag. Og så har de klovnehoveder, ikke pillet det store klistermærke af på dørene, som jeg bad dem om. Selen duede heller ikke.

Den lå krøllet sammen i rullen, som sidder på sædet. Og fodbremsen er på størrelse med den der sidder i biler. I den kabinescooter jeg prøvede var den væsentlig mindre. Køreturen hjem var lidt ubehagelig idet jeg 2 gange troede at jeg allerede var punkteret. Sådan føltes det ihvertfald. Men begge bagdæk, var i orden 🙂 Turen hjem, var kun på 3 km, så en mere udførlig rapport plus billeder må vente.
Senest rettet af Jps 28. december 2023 16:39, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så landede bilen omsider på adressen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

:party:
Tillykke med den nye kabinescooter.
Du kan eventuelt rustbeskytte og smøre diverse ting nu her mens den er ren og fin.
Måske affjedringen er blødere siden du synes den var punkteret.
Ved ikke hvad det er for et klistermærke men du kunne have en lille bog i scooteren og så kan du skrive ned hver gang du opdager noget som skal laves.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så landede bilen omsider på adressen

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 28. december 2023 13:08 Så landede Ivecar Plus'en, på adressen. Omsider, kan jeg så sige. For den skulle ha' været leveret, sidste Torsdag. Og så har de klovnehoveder, ikke pillet det store klistermærke af på dørene, som jeg bad dem om. Selen duede heller ikke.

Den lå krøllet sammen i rullen, som sidder på sædet. Og fodbremsen er på størrelse med den der sidder i biler. I den kabinescooter jeg prøvede var den væsentlig mindre. Køreturen hjem var lidt ubehagelig idet jeg 2 gange troede at jeg allerede var punkteret. Sådan føltes det ihvertfald. Men begge bagdæk, var i orden 🙂 Turen hjem, var kun på 3 km, så en mere udførlig rapport plus billeder må vente.
Tillykke så langt. :clap:

Hvis det er størrelsen af selve bremsepedalen du tænker på kan den vel nærmest ikke blive mindre hvis det er en bil med manuel gearkasse du henviser til. Måske det er placeringen af pedalen der irreterer dig ?

Fortsat god bagjul og nyår, Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så landede bilen omsider på adressen

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 28. december 2023 15:26
Jps skrev: 28. december 2023 13:08 Så landede Ivecar Plus'en, på adressen. Omsider, kan jeg så sige. For den skulle ha' været leveret, sidste Torsdag. Og så har de klovnehoveder, ikke pillet det store klistermærke af på dørene, som jeg bad dem om. Selen duede heller ikke.

Den lå krøllet sammen i rullen, som sidder på sædet. Og fodbremsen er på størrelse med den der sidder i biler. I den kabinescooter jeg prøvede var den væsentlig mindre. Køreturen hjem var lidt ubehagelig idet jeg 2 gange troede at jeg allerede var punkteret. Sådan føltes det ihvertfald. Men begge bagdæk, var i orden 🙂 Turen hjem, var kun på 3 km, så en mere udførlig rapport plus billeder må vente.
Tillykke så langt. :clap:

Hvis det er størrelsen af selve bremsepedalen du tænker på kan den vel nærmest ikke blive mindre hvis det er en bil med manuel gearkasse du henviser til. Måske det er placeringen af pedalen der irreterer dig ?

Fortsat god bagjul og nyår, Leif.
Tager et billede af den, på et tidspunkt.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så landede bilen omsider på adressen

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 28. december 2023 15:21 :party:
Tillykke med den nye kabinescooter.
Du kan eventuelt rustbeskytte og smøre diverse ting nu her mens den er ren og fin.
Måske affjedringen er blødere siden du synes den var punkteret.
Ved ikke hvad det er for et klistermærke men du kunne have en lille bog i scooteren og så kan du skrive ned hver gang du opdager noget som skal laves.
Tak og du kan se klistermærket tydeligt på min avatar ;) Den er undervognsbehandlet hos TMP.
Vedhæftede filer
IVE_CARPLUS45R50AH.jpg
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så landede "bilen" omsider på adressen

Ulæst indlæg af Jps »

Billeder af fodbremse og instrumentpanelet.
Vedhæftede filer
DSCI0004.JPG
DSCI0003.JPG
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så landede "bilen" omsider på adressen

Ulæst indlæg af Landbo »

Pedalen ser nu ikke ud til at være så stor i sammenligning med de tre buttenhead bolte der ses på billedet. Det ser mere ud til det er gulvplads du har mangel på.

Må vi ikke se oliefyret du har fået installeret ?

Godt nyår, Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så landede "bilen" omsider på adressen

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 29. december 2023 17:06 Pedalen ser nu ikke ud til at være så stor i sammenligning med de tre buttenhead bolte der ses på billedet. Det ser mere ud til det er gulvplads du har mangel på.

Må vi ikke se oliefyret du har fået installeret ?

Godt nyår, Leif.
Jeg kan godt ha' foden under pedalen. Men den burde ha' været lidt kortere (pedalen altså ;) ). Udover, at den bruges til at bremse med (aktiverer både for og bagbremse) bruges den så også til at "starte" "bilen" :)
Ang. fyret, så må det må vente lidt :)
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så landede "bilen" omsider på adressen

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 29. december 2023 18:17
Landbo skrev: 29. december 2023 17:06 Pedalen ser nu ikke ud til at være så stor i sammenligning med de tre buttenhead bolte der ses på billedet. Det ser mere ud til det er gulvplads du har mangel på.

Må vi ikke se oliefyret du har fået installeret ?

Godt nyår, Leif.
Jeg kan godt ha' foden under pedalen. Men den burde ha' været lidt kortere (pedalen altså ;) ). Udover, at den bruges til at bremse med (aktiverer både for og bagbremse) bruges den så også til at "starte" "bilen" :)
Ang. fyret, så må det må vente lidt :)
Ok med pedalens længde. Der kan jeg så glæde dig med at enhver smed sagtens kan klare den operation hvis du piller pedalen af og kommer med den.

Javel, jeg gør så som dig, venter med længsel og kolde fusser på synet. :mrgreen:

Godt nyår, Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så landede "bilen" omsider på adressen

Ulæst indlæg af Jps »

Lidt billeder af fyret, motorrum og batterier.
Vedhæftede filer
Batterier.JPG
Dieseltank.JPG
Oliefyr 2.JPG
Oliefyr 1 (2).JPG
Besvar