Ive Car plus 30'r

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Ive Car plus 30'r

Ulæst indlæg af Jps »

Skal prøve sådan en, i næste uge. Den er dyr ja, men den har fordele frem for f.eks min nuværende, vedrørende batterier. Og der er værksted i byen, jeg bor i.

https://ivecar.dk/product/574959/ive-ca ... 100-ah-rd/

Og på Tirsdag, skal jeg prøve en Lindebjerg Country 2:

https://lindebjerg.dk/shop/kabinescoote ... -444p.html
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 406
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Ive Car plus 30'r

Ulæst indlæg af GYS »

Så vidt jeg husker har ivecar LiOn batterier - er det ikke korrekt? I dens brochure står der, at alle batterierne den sælges med er LiOn. Så vidt jeg kan se, så er den model du linker til med 2 x 50AH batteri, i alt 100AH batteri, altså den store model. Jeg tror, at det er et godt valg med et stort batteri.

Lindebjerg.dk's har jeg ikke læst om. Men, jeg tvivler på, at det er LiOn batterier, og så er de nok ikke noget værd.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Ive Car plus 30'r

Ulæst indlæg af Jps »

GYS skrev: 13. november 2023 18:31 Så vidt jeg husker har ivecar LiOn batterier - er det ikke korrekt? I dens brochure står der, at alle batterierne den sælges med er LiOn. Så vidt jeg kan se, så er den model du linker til med 2 x 50AH batteri, i alt 100AH batteri, altså den store model. Jeg tror, at det er et godt valg med et stort batteri.

Lindebjerg.dk's har jeg ikke læst om. Men, jeg tvivler på, at det er LiOn batterier, og så er de nok ikke noget værd.
Det finder jeg ud af imorgen ang. batteri i Ivecar Plus.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Ive Car plus 30'r

Ulæst indlæg af Jps »

Det bliver en hektisk dag imorgen idet at TMP kommer med en Ivecar Plus, som skal prøvekøres. Han kommer kl 9:30 Og Lindebjergs Country 2'ern kommer mellem 12 og 16 :)
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Ive Car plus 30'r

Ulæst indlæg af Cis »

Øhh, jeg er noget forvirret, skrev du ikke den 3 november, at nu var Ivecar´en afprøvet, og at den ikke var en løsning for dig, da du ikke kunne have dine lange ben i den ? har du fået afkortet dine ben siden, eller er der noget jeg helt har misforstået ?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Ive Car plus 30'r

Ulæst indlæg af Jps »

Cis skrev: 13. november 2023 21:24 Øhh, jeg er noget forvirret, skrev du ikke den 3 november, at nu var Ivecar´en afprøvet, og at den ikke var en løsning for dig, da du ikke kunne have dine lange ben i den ? har du fået afkortet dine ben siden, eller er der noget jeg helt har misforstået ?
Jow, men det var Ivecar sport, som er magen til min egen, jeg prøvede. Den jeg skal prøve i morgen, hedder Ivecar plus :)
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Ive Car plus 30'r

Ulæst indlæg af Cis »

Jps skrev: 13. november 2023 21:58
Cis skrev: 13. november 2023 21:24 Øhh, jeg er noget forvirret, skrev du ikke den 3 november, at nu var Ivecar´en afprøvet, og at den ikke var en løsning for dig, da du ikke kunne have dine lange ben i den ? har du fået afkortet dine ben siden, eller er der noget jeg helt har misforstået ?
Jow, men det var Ivecar sport, som er magen til min egen, jeg prøvede. Den jeg skal prøve i morgen, hedder Ivecar plus :)
Øv, jeg havde lige håbet på, at du havde fundet en måde at folde din ben på, eller en anden spændende forklaring... :crazy:

Nå, men det forklarer jo en del, held og lykke med afprøvningen... :-D
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Ive Car plus 30'r

Ulæst indlæg af Jps »

Så er både Ivecar Plus og Lindebjerg Country 2 prøvet. Og vinderen blev Ivecar Plus. Country 2, kunne jeg dårligt nok, komme ind og ud af. Og når man så sad i sædet, var der ikke megen plads til benene. Sædet rørte næsten bagsædet, så det undre mig, at der ikke var mere plads til dem. Desuden var batterierne bly/gel typen.

Så vinderen er Ivecar Plus med masser af plads til benene :). Accelerationen i den var fantastisk. Den prøvede model, kunne ramme 40 km/t. Den jeg får, kan køre 35 km/t. Den lander så først på adressen midt i December. Så håber jeg at batterierne i min, holder så længe. Jeg tvivler dog meget på det. :(
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 406
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Ive Car plus 30'r

Ulæst indlæg af GYS »

Jps skrev: 14. november 2023 15:34 Så vinderen er Ivecar Plus med masser af plads til benene :). Accelerationen i den var fantastisk. Den prøvede model, kunne ramme 40 km/t. Den jeg får, kan køre 35 km/t. Den lander så først på adressen midt i December. Så håber jeg at batterierne i min, holder så længe. Jeg tvivler dog meget på det. :(
Og det var LiOn batterier?

Du skiver at den du får kun kører 35 km/t, men den du prøvede kørte 40 km/t.
Har de snydt lidt fra IveCar og måske vist dig en med større batterier, end den du får? Det kan måske også påvirke accelerationen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Ive Car plus 30'r

Ulæst indlæg af Jps »

GYS skrev: 19. november 2023 15:41
Jps skrev: 14. november 2023 15:34 Så vinderen er Ivecar Plus med masser af plads til benene :). Accelerationen i den var fantastisk. Den prøvede model, kunne ramme 40 km/t. Den jeg får, kan køre 35 km/t. Den lander så først på adressen midt i December. Så håber jeg at batterierne i min, holder så længe. Jeg tvivler dog meget på det. :(
Og det var LiOn batterier?

Du skiver at den du får kun kører 35 km/t, men den du prøvede kørte 40 km/t.
Har de snydt lidt fra IveCar og måske vist dig en med større batterier, end den du får? Det kan måske også påvirke accelerationen.
Så vidt jeg ved, er det Lithiumbatterier og 2 batterier giver en rækkevidde på ca 150 km. Og den jeg prøvede, var måske en 45'r, der jo max må køre 40, forstå hvem der kan. Der er 2 muligheder vedr. acceleration, og det er E (økonomisk) og S (sport) Den første gør så at accelerationen foregår i et rimeligt tempo og Sport gør så at den starter som en raket. Ingen af mulighederne påvirker farten kun km pr opladning.

Uanset topfarten er alt over 30, en forbedring. :) Og ang farten kan man justere den op til 40 km/t, men så bliver det jo kriminelt ,hvis jeg blev stoppet med den fart. 7.500 kr i bøde, for ikke at ha' kortet plus et "klip". Så anden gang forsvinder "bilen", og det kan jeg ikke tillade, med den pris den koster.
Besvar