Så kom tiden til et batteriskift

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så kom tiden til et batteriskift

Ulæst indlæg af Jps »

Nå, har prøvet en Piaggio Ape endnu en gang, for være sikker på, at jeg ikke kan bruge den :) Så nu er den helt afskrevet. Så der jo det andet, angående min "bil", som kræver nye batterier plus diverse andre ting før den er køreklar igen. Og da det jo nok ender med en pris på over de 26.000 kr ialt, så tror jeg at jeg dropper den, og prøver at finde mig en anden model.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så kom tiden til et batteriskift

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Troede det du var interesseret i var længere rækkevidde.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så kom tiden til et batteriskift

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 1. november 2023 15:12 Troede det du var interesseret i var længere rækkevidde.
Det er jeg da også. Pt står valget mellem en Ivecar med lithiumbatterier og en Lindebjerg Country 2 også med lithiumpakke. Til Country'en, kan man få en større pakke (længere rækkevidde) for 5.000 kr ekstra.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 249
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Så kom tiden til et batteriskift

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Spændende hvad du vælger af nyt køretøj. Jeg synes, at stort set alle kabinescootere er af dårlig kvalitet. En enkelt skrev engang, at den nyanskaffede kabinescooter havde stået mere på værksted end den havde stået i indkørslen.

Vores Dream Bike (Bilka model) kan jeg ikke anbefale. En af vores bekendte havde købt samme model, og gav til sidst op. Det kostede 40.000 kr i afskrivning på halvandet år, og han har nu en Lindebjerg Country 2. Jeg spurgte tilfældigt for en 3 ugers tid siden, hvordan det gik. Han er yders tilfreds, han tænker ikke mere over om køretøjet nu også kan køre. Det er selvfølgelig kun brugererfaring fra en enkelt køber, men måske er der noget om snakken.

God held med nyinvesteringen.

//Jørgen
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så kom tiden til et batteriskift

Ulæst indlæg af Jps »

rjskib skrev: 1. november 2023 19:32 Hej.

Spændende hvad du vælger af nyt køretøj. Jeg synes, at stort set alle kabinescootere er af dårlig kvalitet. En enkelt skrev engang, at den nyanskaffede kabinescooter havde stået mere på værksted end den havde stået i indkørslen.

Vores Dream Bike (Bilka model) kan jeg ikke anbefale. En af vores bekendte havde købt samme model, og gav til sidst op. Det kostede 40.000 kr i afskrivning på halvandet år, og han har nu en Lindebjerg Country 2. Jeg spurgte tilfældigt for en 3 ugers tid siden, hvordan det gik. Han er yders tilfreds, han tænker ikke mere over om køretøjet nu også kan køre. Det er selvfølgelig kun brugererfaring fra en enkelt køber, men måske er der noget om snakken.

God held med nyinvesteringen.



//Jørgen
Jeg hælder også mest til Country 2 :)
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så kom tiden til et batteriskift

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 1. november 2023 17:40
scootergrisen skrev: 1. november 2023 15:12 Troede det du var interesseret i var længere rækkevidde.
Det er jeg da også. Pt står valget mellem en Ivecar med lithiumbatterier og en Lindebjerg Country 2 også med lithiumpakke. Til Country'en, kan man få en større pakke (længere rækkevidde) for 5.000 kr ekstra.
Her oppe i denne ende af landet har IveCar et ry for værende af en god kvalitet.

Jeg kendte i øvrigt Thomas Møller Pedersen i tiden fra før han begyndte at køre road racing samt hans far ligeså. Dengang kunne man stole på deres ord og jeg tvivler på han kan finde på at sælge noget han ikke kan/vil stå inde for.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så kom tiden til et batteriskift

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 1. november 2023 20:40
Jps skrev: 1. november 2023 17:40
scootergrisen skrev: 1. november 2023 15:12 Troede det du var interesseret i var længere rækkevidde.
Det er jeg da også. Pt står valget mellem en Ivecar med lithiumbatterier og en Lindebjerg Country 2 også med lithiumpakke. Til Country'en, kan man få en større pakke (længere rækkevidde) for 5.000 kr ekstra.
Her oppe i denne ende af landet har IveCar et ry for værende af en god kvalitet.

Jeg kendte i øvrigt Thomas Møller Pedersen i tiden fra før han begyndte at køre road racing samt hans far ligeså. Dengang kunne man stole på deres ord og jeg tvivler på han kan finde på at sælge noget han ikke kan/vil stå inde for.

Hilsen Leif.

Jeg takker for oplysningen :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så kom tiden til et batteriskift

Ulæst indlæg af Jps »

Nå Ivecar'en er afprøvet, og der for lille til mig hvor utroligt det end lyder. Jeg skal ha' plads til mine lange ben, og det var der ikke meget af. Så nu er der pt kun Lindebjergs scootere der har interesse. Valget står mellem en Urban eller en Country 2.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Så kom tiden til et batteriskift

Ulæst indlæg af Cis »

Jps skrev: 3. november 2023 21:01 Nå Ivecar'en er afprøvet, og der for lille til mig hvor utroligt det end lyder. Jeg skal ha' plads til mine lange ben, og det var der ikke meget af. Så nu er der pt kun Lindebjergs scootere der har interesse. Valget står mellem en Urban eller en Country 2.
Man kan få monteret en skinne, så sædet kan flyttes længere tilbage.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Så kom tiden til et batteriskift

Ulæst indlæg af Jps »

Cis skrev: 3. november 2023 23:20
Jps skrev: 3. november 2023 21:01 Nå Ivecar'en er afprøvet, og der for lille til mig hvor utroligt det end lyder. Jeg skal ha' plads til mine lange ben, og det var der ikke meget af. Så nu er der pt kun Lindebjergs scootere der har interesse. Valget står mellem en Urban eller en Country 2.
Man kan få monteret en skinne, så sædet kan flyttes længere tilbage.
Det er jeg klar over, men det hjælper ikke i dette tilfælde.
Senest rettet af Jps 4. november 2023 22:06, rettet i alt 1 gang.
Besvar