Justering af sædehøjde

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Justering af sædehøjde

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg lod mærke til at plastikken under sædet på nogle kabinescootere ser ud til at forhindre adgang til de bolte man kan justere sædehøjden med.
Der kan være en udbuling af plastikken der hvor boltene er bag.
Det ser ud til at man kan justere sædet op og ned omkring 5 cm.
Det giver vist ikke så meget mening at afmontere sædet og plastikket under sædet for så at justere sædehøjde og derefter montere sædet igen fordi de 4 beslag jo nok helst skal være spændt på skinnerne først så beslagene sidde helt plant mod skinnerne inden boltene til justering af højden spændes.
Hvis man har sådan et plastik under sædet uden adgang til boltene kan man formodentligt bore 2 store huller øverst og nederst på udbulingen i plastikket og så køre en hobbykniv i midten for at lave hul til boltene.
Det kunne måske være interessant at tjekke om sædet kan komme længere ned hvis man f.eks. synes man sidder med hovedet er for tæt på loftet.

Nu kom jeg til at tænke på om der måske altid er hul indtil boltene og der er sat nogle aftagelige plastikdutter på :think:
sede_plastik_bolte.jpg
sede_plastik_bolte.jpg (31.6 KiB) Vist 1012 gange
Her er et sæde fra en anden kabinescooter hvor der er huller i plastikken under sædet så man kan komme ind til boltene.
sede_plastik.jpg
goMoto33_72.jpg
goMoto33_74.jpg
Forsæde inkl. sele, CabEasy Sport_2.jpg
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Justering af sædehøjde

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 5. oktober 2023 10:08 Hmmm nu kom jeg til at tænke på om det mon er nogle plastikdutter man kan tage af og på der foran boltene. :think:
Hywst sandsynligt.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Justering af sædehøjde

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så fandt jeg dem der åbenbart sidder i hullerne foran boltene :party:
Så der er åbenbart fint adgang og ikke som jeg troede at man ikke kunne komme til boltene uden at afmontere sædet eller lave hul i plastikket.
12044-10-1.jpg
12043-10-1.jpg
Besvar