Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
TripleA
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. november 2023 20:49

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af TripleA »

Jeg er godt nok glad for at der er nogen derude som ved noget og gider at svare. Tak for det.

Ja det er automatsikringen. Den vil også selv kan slå fra/til hvis man skal holde en længere periode. Jeg har gennem tjekket det hele, og det sidder umiddelbart rigtigt. Den kører også rigtigt fint når den kører.

Jeg har ikke rigtig noget jeg kan slukke. Jeg har frakoblet min mobiltelefon og undladt at bruge nogen som helst funktioner udover det nødvendige. Jeg ved ikke lige hvad jeg ellers kan gøre. Jeg har ikke kunne finde sikringsboksen. Det kunne ellers være smart at hive nogle af dem ud der.

Har du nogen andre forslag? Alt kan hjælpe. De batterier jeg har købt har jeg købt fra til Hansen, og det er 60 V 58 A. Jeg kan se der også er et sæt til 45 amp, men tænker ikke det. På købskvitteringen som jeg fik da købte den på Den blå Avis i går, står der at det er 58 A. Der kan måske være noget i forhold til at det er en 30 kilometer i timen model og 58A batterier? Men det tror jeg altså ikke. Som sagt står 58 A den var købt
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tror heller ikke det har betydning om det er 45 eller 58 Ah.
Ved ikke hvor sikringsboksen er men formodentligt ved batterierne.
viewtopic.php?p=26106#p26106
Hvis du tager et godt billede af det der står på låget. Tydeligt med god belysning og høj opløsning og i fokus og ikke skævt. Så kan jeg måske oversætte det.
Prøv hvad der sker når batteriet er ved at være afladt. Om den lavere spænding gør at automatsikringen ikke slår fra.
Prøv at vip kontakten nogle gange og vær sikker på den vippes hele vejen.
Brugeravatar
TripleA
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. november 2023 20:49

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af TripleA »

Hej

Endnu en gang tak fordi skriver og svare. Min oplevelse er, at jo mere afladt batteriet er, jo oftere sker der. Typisk efter fuld opladning køre den hele vejen til destinationen, og når jeg så parkere den og slukker, slår den fra. Slår til igen og køre hjem uden problemer. Men når turen er længere og batteriet aflades mere, så sker det oftere og så er det den begynder at gøre det midt i kørslen.

Må da også indrømme at jeg er meget overrasket over der ikke er noget varme/køl til batterierne, de er blottet som de er ift. fugt og vand samt der ikke er noget som overvåger om de overopheder. De er bare serieforbundet sammen.

Sikringsboksen er ikke ved batterierne. Har kigget meget efter den. Men jeg tager lige endnu et kig om lidt.
Brugeravatar
TripleA
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. november 2023 20:49

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af TripleA »

Hvordan vedhæfter man billede?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det lader ikke til at folk har det store problem med et midlertidigt problem om vinteren.
Der er i hvert fald ikke mange der skriver om at de har installeret varme i deres kabinescooter.
Men der er mulighed for at montere varmeelementer mellem batterierne hvis du vil.
De kabinescootere der har indbygget oplader kan have en temperatursensor der kan klisters på et af batterierne.

Fugt/vand er formodentligt ikke noget problem for batterierne.

viewtopic.php?f=6&t=202
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af Landbo »

TripleA skrev: 27. november 2023 12:22 Hjæææælp... har købt en vga cabeasy exclusive. Skiftede til nyt sæt originale batterier fra thansen igår. Men jeg har et problem med den. Den går pludselig ud og aktivere sikkerhedsafbryderen. Den gør det også nogle gange når den bare holder helt stille. Eller faktisk hver gang når den holder helt stille. Men den gør det også midt under kørsel. Som om noget kortslutter? Er der nogen der har nogen ide om hvad man kan gøre?
Det du kalder sikkerhedsafbryderen, formoder jeg er den automatsikring med en rød knap du også kan bruge til at afbryde forbindelasen mellem batterierne og resten af scooteren. Automatsikringen sidder normalt nede ved batterierne. Er det korrekt ?

Jeg gætter på du slog forbindelsen fra dengang du skiftede batterierne, korrekt ?

Erfaringen siger den at type automatsikringer notorisk overhovedet ikke kan tåle og blive brugt hvis de har været i nærheden af fugt grundet der dannes ir på kontakterne så der bliver en lille modstand der afgiver varme når der trækkes strøm gennem sikringen. Det er faktisk varme der gør at automatsikringen klapper.

Mit bedste gæt vil være du bare skal skifte automatsikringen ud med en ny. Den bør du nok købe ved T. Hansen, husk at oplyse hvad det er for en kabinescooter den sidder i.

Pøj pøj, Leif.
Brugeravatar
TripleA
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. november 2023 20:49

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af TripleA »

Hej Leif. Kæmpe tak for det. Jeg tænkte det samme, men thansen har den ikke på lager før februar næste år. Kan jeg bruge noget andet end den? En sikring eller anden type? Her er den hos thansen så du kan se den

https://www.thansen.dk/scooter-mc/kabin ... -236537282
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af Landbo »

TripleA skrev: 29. november 2023 14:02 Hej Leif. Kæmpe tak for det. Jeg tænkte det samme, men thansen har den ikke på lager før februar næste år. Kan jeg bruge noget andet end den? En sikring eller anden type? Her er den hos thansen så du kan se den

https://www.thansen.dk/scooter-mc/kabin ... -236537282
Jo ja, forstår man hvorfor kunderne er "ovenud begejstret" for og være kunde ved det ***firma når der skal bruges reservedele til deres køretøjer ? :crazy:

Du kan formodentelig godt bruge en 70A automatsikring fra Biltema der faktisk også er vandtæt og billigere men ikke passer huller med den gamle, omend de ikke opgiver dens max arbejdsspænding, husk kabelsko til montering hvis ..... Ellers kan du finde mange andre udgaver ved at søge efter "automatsikring 65A" med google eller lignende værktøjer.

https://www.biltema.dk/bil---mc/bilradi ... lsrc=aw.ds

Hilsen Leif.
Brugeravatar
TripleA
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. november 2023 20:49

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af TripleA »

Tak Leif 🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Erfaringer CabEasy/Ive Car/City Elf/Urban osv.

Ulæst indlæg af Landbo »

TripleA skrev: 30. november 2023 19:16 Tak Leif 🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽
Du ligner umiskendelig en der just har installeret en Biltema automatsikring. :detective: Er glad på dine vegne det "bare" var en så lille fejl og ikke motoren eller kontrolleren der var gået øg. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Besvar