Skal løfte "bilen" :)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Reservedelsbilleder på viewtopic.php?f=26&t=3706&start=10
Ikke sikkert jeg har placeret stellet helt korrekt på billedet men det ser næsten ud til du har placeret dem korrekt. Bare nogle cm til bagud så ser det ud til du kan ramme nogle gode punkter. Bortset fra at der at plastikskjolde i vejen.
Var det mig der skulle bruge en donkraft ville jeg nøjes med én donkraft i midten af køretøjet hvor det tykke rør er. Tæt på svejsningen. Men det tykke rør bøjer godt nok lidt op

Du kunne også gøre donkraftene måske 20 cm høje og lave rampe så du kan køre forhjulet op på donkraftene og så sætte noget under køretøjet og sænke donkraftene indtil de kan fjerne.
Tænker en palle med en madras ville være godt så vægten fordelen over et stort område.
stel.jpg
stel.jpg (168.64 KiB) Vist 2957 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det ligner der er et hak ned i bundskjoldet.
Nærmest som om de har lavet det til at vise hvor man bedst kan løfte køretøjet med en donkraft.

Prøv at tag billeder så vi kan se bunden og hele køretøjet fra siden i samme vinkel som billedet af stellet er taget så jeg kan lægge stellet mere præcist på.
ivecar_reservedelskatalog_18.jpg
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Jps »

Ved ikke om dette billede af "bilen", er godt nok til at lægge stellet ind på :)
Vedhæftede filer
Bil fra siden.JPG
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 13. juli 2023 21:15
En palle med en madras ville være godt så vægten fordelen over et stort område.
stel.jpg
Du bliver ved med den palle :D Idé'en er for så vidt god nok. Men har lidt svært ved, at finde både palle og palleløfter. Og ikke mindst transport, af dem.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan eventuelt åbne døren og tage billede igen og se om sædeboksen under sædet passer med sådan som jeg har sat stellet på hvis det skal være mere præcist.
Det ser umiddelbart ud til at et godt sted at løfte er cirka 4-5 cm bagved fra hvor der sidder en skrue yderste på sidepanelet.
stel.gif
stel.gif (603.67 KiB) Vist 2922 gange
Du siger noget med palleløfter.
Det ville da være smart på et værksted hvor de ofte skal gøre det.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Jps »

Scootergrisen.

Du skriver at jeg skal åbne døren, og tage et billede. Døren går kun halvt ud så den står skråt. Det kan jeg ikke se, skulle hjælpe til et bedre billede. Og angående billeder af bunden, så bliver de ikke gode nok til, at vise hvordan den ser ud.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er også fint nok.
Det var bare hvis det skulle være mere præcist end det sidste billede jeg vedhæftede.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Jps »

Her er et nyt billede med åben dør.
Vedhæftede filer
City Elf 3.JPG
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Eventuelt tilføj 2 kiler på træet så det er formet efter bunden.
Eller drop træet og måske brug 2 stykker gummi til at få en skridsikker kontakt der ikke ridser.
Og så er det vist tid til at løfte :?

Så næste gang du skal have løftet køretøjet så finder du sikkert ud af det sagtens kan lade sig gøre med én donkraft inde på midten hvor der ser fladt ud.
Og så en elektrisk boremaskine på til at dreje donkraften.
Vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrn så den sikkert løftet køretøjet på under et minut fra du får tanken.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 18. juli 2023 21:46 Eventuelt tilføj 2 kiler på træet så det er formet efter bunden.
Eller drop træet og måske brug 2 stykker gummi til at få en skridsikker kontakt der ikke ridser.
Og så er det vist tid til at løfte :?

Så næste gang du skal have løftet køretøjet så finder du sikkert ud af det sagtens kan lade sig gøre med én donkraft inde på midten hvor der ser fladt ud.
Og så en elektrisk boremaskine på til at dreje donkraften.
Vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrn så den sikkert løftet køretøjet på under et minut fra du får tanken.
Boremaskine til en donkraft. Nej tak do :D Hvis det bliver den tunge donkraft til biler jeg bruger, så er der jo en løftestang med. Og hvis det skulle blive dem på billedet, så er der håndtag til at dreje dem op. Bilen skal jo kun løftes max 3 cm, så fælgen kan komme af. Gummi til at beskytte bunden har jeg på lager :)

Men det ender nok med den måde som Lanbo har foreslået, med donkraft og 2 holdere til siderne.
Besvar