Skal løfte "bilen" :)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Jps »

Jps skrev: 19. september 2023 16:42 Nå har helt opgivet at få mekanikeren (ejeren af biksen jeg købte "bilen" hos) til at fikse min "bil". Så nu kommer der en mekaniker forbi, på min bopæl på næste Tirsdag. Så må jeg håbe, at han er bedre.
Og den nye mekaniker, har så meldt fra. Sikkert på grund af, at jeg ikke har en garage, her hvor jeg bor nu. Så lige pt, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 21. september 2023 07:18
Jps skrev: 19. september 2023 16:42 Nå har helt opgivet at få mekanikeren (ejeren af biksen jeg købte "bilen" hos) til at fikse min "bil". Så nu kommer der en mekaniker forbi, på min bopæl på næste Tirsdag. Så må jeg håbe, at han er bedre.
Og den nye mekaniker, har så meldt fra. Sikkert på grund af, at jeg ikke har en garage, her hvor jeg bor nu. Så lige pt, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Du kører da bare "bilen" over til en lokal T. Hansen forretning og får dem til at foretaget den smule reparation. Jeg er ret sikker på de vil værdsætte at få lidt arbejde ind, nu siden de tilsyneladende helt er stoppet med at sælge kabinescootere. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 21. september 2023 11:32
Jps skrev: 21. september 2023 07:18
Jps skrev: 19. september 2023 16:42 Nå har helt opgivet at få mekanikeren (ejeren af biksen jeg købte "bilen" hos) til at fikse min "bil". Så nu kommer der en mekaniker forbi, på min bopæl på næste Tirsdag. Så må jeg håbe, at han er bedre.
Og den nye mekaniker, har så meldt fra. Sikkert på grund af, at jeg ikke har en garage, her hvor jeg bor nu. Så lige pt, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Du kører da bare "bilen" over til en lokal T. Hansen forretning og får dem til at foretaget den smule reparation. Jeg er ret sikker på de vil værdsætte at få lidt arbejde ind, nu siden de tilsyneladende helt er stoppet med at sælge kabinescootere. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Mig bekendt, så reparerer THansen kun deres egne køretøjer, så det jo desværre ikke en mulighed. Men jeg prøver et andet sted i byen, hvor de roder med kabinescootere. Og den lokale Thansen bruger omrejsende mekanikere, og de virker ikke til at være kompetente til at udfører reparationer på noget køretøj. Jeg husker bøvlet jeg havde, med en mekaniker da jeg købte en brugt VGA Moover hos dem.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 21. september 2023 16:07
Mig bekendt, så reparerer THansen kun deres egne køretøjer, så det jo desværre ikke en mulighed. Men jeg prøver et andet sted i byen, hvor de roder med kabinescootere. Og den lokale Thansen bruger omrejsende mekanikere, og de virker ikke til at være kompetente til at udfører reparationer på noget køretøj. Jeg husker bøvlet jeg havde, med en mekaniker da jeg købte en brugt VGA Moover hos dem.
Har du spurgt ?

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 21. september 2023 16:28
Jps skrev: 21. september 2023 16:07
Mig bekendt, så reparerer THansen kun deres egne køretøjer, så det jo desværre ikke en mulighed. Men jeg prøver et andet sted i byen, hvor de roder med kabinescootere. Og den lokale Thansen bruger omrejsende mekanikere, og de virker ikke til at være kompetente til at udfører reparationer på noget køretøj. Jeg husker bøvlet jeg havde, med en mekaniker da jeg købte en brugt VGA Moover hos dem.
Har du spurgt ?

Hilsen Leif.
Nej, men det kan jeg jo gøre, en dag vejen falder forbi Thansen :)
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 21. september 2023 16:43
Nej, men det kan jeg jo gøre, en dag vejen falder forbi Thansen :)
Ja du kan højst få nej. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 21. september 2023 19:50
Jps skrev: 21. september 2023 16:43
Nej, men det kan jeg jo gøre, en dag vejen falder forbi Thansen :)
Ja du kan højst få nej. :mrgreen:

Hilsen Leif.
:thumbup:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Jps »

Så lykkedes det omsider, at få løftet City Elf'en (hele 2 cm) :) Og lejerne i forhjulet, fejlede ikke noget. Det var jo den primære årsag til løftet. Og plastikken holdt til løftet.
Vedhæftede filer
DSCI0002 - Kopi.JPG
DSCI0001 - Kopi.JPG
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af Landbo »

Det ender med du skal til at tage arbejde ind ude fra byen. :mrgreen:

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Skal løfte "bilen" :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu kan jeg ikke huske årsagen til at du ville tjekket lejerne men var det fordi styret rystede nogle gange?

Du fjerner vel de spånflader under forhjulet inden du tester lejerne ikke?

Så kunne du måske spænde styret fast med et reb så det er låst til den ene side og ikke kan drejes.
Og så vippe i dækket/hjulet og se om der er problemer.
Eventuelt tage hjulet af så du kan dreje direkte på de inderste lejeskåle med en finger og mærke om de er fine.

Og så med løst styr (uden reb) kunne du prøve at dreje styret lige ud og vippe op og ned i forhjul/gaffelben og mærke om der er slør i styrfittings når du går fra at løft vægten af det hele så styrfittings får vægten den ene vej og give slip så vægten kommer den anden vej.
Besvar