Køb ikke de hurtige EL løbehjul, de ryger med det samme

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
Brugeravatar
thomaslje
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 46
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

Køb ikke de hurtige EL løbehjul, de ryger med det samme

Ulæst indlæg af thomaslje »

Hej Alle sammen. Her er bare en service meddelelse til andre.
Lad venligst vær med at komme med dumme og sure svar, jeg ved hvor dumt det er og var selv uden om det.

Jeg vil bare lige fraråde folk om at købe de hurtige el løbehjul, jeg købte selv et Minimotors Speedway 5 El løbehjul, det kørte 65 km/t, det kan jeg fortælle jer er sjovt at køre på og spar mig fra kommentarer osv, jeg ved godt hvor farligt det er og dumt det er, men igen sjovt var det, men nåh, jeg blev stoppet af politiet på vej til arbejde en dag, der var nogle der havde anmeldt mig til politiet og de tog løbehjulet på stedet og så fik jeg en retssag ud af det og de endte ud i en bøde på 1500.kr og konfiskation af løbehjulet, ikke slem bøde, men når man tænker på løbehjulets pris på 15.000.kr ca, så er det lidt pricy, så bare en advarsel til folk om at det ikke kan betale sig, det er ikke ligesom med scootere hvor de giver en advarsel, nej det ryger med det samme.

Ja det var sindssygt risky at køre på da der jo ingen forsikring er osv, men igen det var skide sjovt og det var det hele værd, jeg nåede at have det i 6 mdr ca.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Køb ikke de hurtige EL løbehjul, de ryger med det samme

Ulæst indlæg af Landbo »

thomaslje skrev: 10. juli 2023 19:47 Hej Alle sammen. Her er bare en service meddelelse til andre.
Lad venligst vær med at komme med dumme og sure svar, jeg ved hvor dumt det er og var selv uden om det.

Jeg vil bare lige fraråde folk om at købe de hurtige el løbehjul, jeg købte selv et Minimotors Speedway 5 El løbehjul, det kørte 65 km/t, det kan jeg fortælle jer er sjovt at køre på og spar mig fra kommentarer osv, jeg ved godt hvor farligt det er og dumt det er, men igen sjovt var det, men nåh, jeg blev stoppet af politiet på vej til arbejde en dag, der var nogle der havde anmeldt mig til politiet og de tog løbehjulet på stedet og så fik jeg en retssag ud af det og de endte ud i en bøde på 1500.kr og konfiskation af løbehjulet, ikke slem bøde, men når man tænker på løbehjulets pris på 15.000.kr ca, så er det lidt pricy, så bare en advarsel til folk om at det ikke kan betale sig, det er ikke ligesom med scootere hvor de giver en advarsel, nej det ryger med det samme.

Ja det var sindssygt risky at køre på da der jo ingen forsikring er osv, men igen det var skide sjovt og det var det hele værd, jeg nåede at have det i 6 mdr ca.
Ja, det er blevet alt for dyrt at betjene et ulovligt køretøj på offentlig vej nu til dags, også selv om man ikke kommer i uheld.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
thomaslje
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 46
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

Re: Køb ikke de hurtige EL løbehjul, de ryger med det samme

Ulæst indlæg af thomaslje »

Landbo skrev: 10. juli 2023 20:04
thomaslje skrev: 10. juli 2023 19:47 Hej Alle sammen. Her er bare en service meddelelse til andre.
Lad venligst vær med at komme med dumme og sure svar, jeg ved hvor dumt det er og var selv uden om det.

Jeg vil bare lige fraråde folk om at købe de hurtige el løbehjul, jeg købte selv et Minimotors Speedway 5 El løbehjul, det kørte 65 km/t, det kan jeg fortælle jer er sjovt at køre på og spar mig fra kommentarer osv, jeg ved godt hvor farligt det er og dumt det er, men igen sjovt var det, men nåh, jeg blev stoppet af politiet på vej til arbejde en dag, der var nogle der havde anmeldt mig til politiet og de tog løbehjulet på stedet og så fik jeg en retssag ud af det og de endte ud i en bøde på 1500.kr og konfiskation af løbehjulet, ikke slem bøde, men når man tænker på løbehjulets pris på 15.000.kr ca, så er det lidt pricy, så bare en advarsel til folk om at det ikke kan betale sig, det er ikke ligesom med scootere hvor de giver en advarsel, nej det ryger med det samme.

Ja det var sindssygt risky at køre på da der jo ingen forsikring er osv, men igen det var skide sjovt og det var det hele værd, jeg nåede at have det i 6 mdr ca.
Ja, det er blevet alt for dyrt at betjene et ulovligt køretøj på offentlig vej nu til dags, også selv om man ikke kommer i uheld.

Hilsen Leif.
Ja det har du ret i, det er jo også fair nok de gør som de gør, det jo heller ikke smart at have nogle så hurtige, men sjov var det, savner det virkelig.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Køb ikke de hurtige EL løbehjul, de ryger med det samme

Ulæst indlæg af Jps »

En ting jeg ikke forstår angående de elektriske løbehjul er, hvorfor dælen skal de være så små/smalle. Da jeg var en bette knægt tilbage i 60'erne/70'erne, da havde jeg et løbehjul hvor det man stod på, var lidt bredere end foden. Desuden havde det dæk der skulle luft i :)
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 408
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Køb ikke de hurtige EL løbehjul, de ryger med det samme

Ulæst indlæg af GYS »

Hvis du kører 65 km/t på et løbehjul, så mener jeg du skal have mindst MC hjelm på, samt motorcykeltøj med AA certifikation. Og det er alligevel ikke nok til at hverken forhindre uheld, eller bøder og konfiskering af politiet.

Jeg syntes du slap billigt. Ofte, så er det mindst ligeså dyrt som at køre uden kørekort, eller dyrere, hvis man kører på et ulovligt køretøj. Hvis f.eks. at køretøjet kan indregistreres/synes som en motorcykel, så er det i lovens forstand en motorcykel, og så kræver det et MC kørekort. Så jeg syntes du slap meget billigt.

Det er i øvrigt ligeså sjovt at køre motorcykel - men det er lovligt hvis du har kørekort.
Brugeravatar
thomaslje
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 46
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

Re: Køb ikke de hurtige EL løbehjul, de ryger med det samme

Ulæst indlæg af thomaslje »

GYS skrev: 11. juli 2023 17:10 Hvis du kører 65 km/t på et løbehjul, så mener jeg du skal have mindst MC hjelm på, samt motorcykeltøj med AA certifikation. Og det er alligevel ikke nok til at hverken forhindre uheld, eller bøder og konfiskering af politiet.

Jeg syntes du slap billigt. Ofte, så er det mindst ligeså dyrt som at køre uden kørekort, eller dyrere, hvis man kører på et ulovligt køretøj. Hvis f.eks. at køretøjet kan indregistreres/synes som en motorcykel, så er det i lovens forstand en motorcykel, og så kræver det et MC kørekort. Så jeg syntes du slap meget billigt.

Det er i øvrigt ligeså sjovt at køre motorcykel - men det er lovligt hvis du har kørekort.
Jeg havde skam alt det rigtige gear på, bare for at være lidt sikker og ja du har ret i jeg slap billigt.
Det er bare ikke lige så praktisk med en motorcykel, men ja du har nok ret i det er mindst lige så sjovt.
Brugeravatar
thomaslje
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 46
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

Re: Køb ikke de hurtige EL løbehjul, de ryger med det samme

Ulæst indlæg af thomaslje »

Jps skrev: 11. juli 2023 15:46 En ting jeg ikke forstår angående de elektriske løbehjul er, hvorfor dælen skal de være så små/smalle. Da jeg var en bette knægt tilbage i 60'erne/70'erne, da havde jeg et løbehjul hvor det man stod på, var lidt bredere end foden. Desuden havde det dæk der skulle luft i :)
Det gør dem billige og nemme at peodu.
Besvar