Lige pludselig viser min gev 1000, 51 km/t

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
Brugeravatar
thomaslje
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 46
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

Lige pludselig viser min gev 1000, 51 km/t

Ulæst indlæg af thomaslje »

Hej i dag da jeg kørte på arbejde, så opdagede jeg at mit speedometer på min gev 1000 lige pludseligt viste at jeg kørte 51 km/t, før har den maks kunne vise 45 km/t også ned af bakke, andre der har oplevet dette, mit GPS ur siger dog stadig den kører 45 km/t, det bare spøjst den lige er begyndt på det.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Lige pludselig viser min gev 1000, 51 km/t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Målte du 45 med gps samtidigt med at speedometer viste 51?
På min VGA Vax har jeg været ude for at den kørte hurtigere efter den var kommet op ad en bakke og det blev vandret.
Og med fuldt opladt batteri kunne den finde på at køre ekstra hurtigt lige i starten. F.eks. første tur lidt ned ad bakke men holdt den så hurtigt op med når man første gang kom ned i fart igen.
Prøv og skriv mere om omstændighederne da det skete.
Brugeravatar
thomaslje
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 46
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

Re: Lige pludselig viser min gev 1000, 51 km/t

Ulæst indlæg af thomaslje »

scootergrisen skrev: 10. juli 2023 17:08 Målte du 45 med gps samtidigt med at speedometer viste 51?
På min VGA Vax har jeg været ude for at den kørte hurtigere efter den var kommet op ad en bakke og det blev vandret.
Og med fuldt opladt batteri kunne den finde på at køre ekstra hurtigt lige i starten. F.eks. første tur lidt ned ad bakke men holdt den så hurtigt op med når man første gang kom ned i fart igen.
Prøv og skriv mere om omstændighederne da det skete.
Altså jeg kørte bare på arbejde i dag og så da jeg kiggede på spedometeret så stod der 51 km/t, det har der aldrig gjort før, den har altid max vist 46 km/t også selvom den kørte ned ad bakke, den har hvist 51 km/t med fuld fart hele dagen, så ikke bare med fuld batteri.
Jeg tested med mit GPS ur samtidig og der sagde den 45 km/t.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Lige pludselig viser min gev 1000, 51 km/t

Ulæst indlæg af Landbo »

thomaslje skrev: 10. juli 2023 16:28 Hej i dag da jeg kørte på arbejde, så opdagede jeg at mit speedometer på min gev 1000 lige pludseligt viste at jeg kørte 51 km/t, før har den maks kunne vise 45 km/t også ned af bakke, andre der har oplevet dette, mit GPS ur siger dog stadig den kører 45 km/t, det bare spøjst den lige er begyndt på det.
Det har jeg også før prøvet, formoder det er en software bug i controller/speedometeret der udløses af ukendte faktorer. Og ja, farten er ikke en dyt højere end den vanlige topfart, hvilket på wosses model desværre reelt er sølle max 40-41 km/t ned af bakke og vinden i ryggen. :(

Hilsen Leif.
Brugeravatar
thomaslje
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 46
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

Re: Lige pludselig viser min gev 1000, 51 km/t

Ulæst indlæg af thomaslje »

Landbo skrev: 10. juli 2023 18:35
thomaslje skrev: 10. juli 2023 16:28 Hej i dag da jeg kørte på arbejde, så opdagede jeg at mit speedometer på min gev 1000 lige pludseligt viste at jeg kørte 51 km/t, før har den maks kunne vise 45 km/t også ned af bakke, andre der har oplevet dette, mit GPS ur siger dog stadig den kører 45 km/t, det bare spøjst den lige er begyndt på det.
Det har jeg også før prøvet, formoder det er en software bug i controller/speedometeret der udløses af ukendte faktorer. Og ja, farten er ikke en dyt højere end den vanlige topfart, hvilket på wosses model desværre reelt er sølle max 40-41 km/t ned af bakke og vinden i ryggen. :(

Hilsen Leif.

Ahh ok, jeg tænkte nok det var noget i den dur.
Ja der er sku ikke meget kraft i disse knallerter desværre.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Lige pludselig viser min gev 1000, 51 km/t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du tidligere målt med gps hvor den viser 45 på speedometer? Hvad måler du så med gps når den viste 45 tidligere hvis du har gjort det?
Kan du mærke den kører hurtigere eller mener du at den køre med samme fart som før men bare viser et højere tal uden farten er højere?
Besvar