"Bilen" er utæt + det løse

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

"Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Jps »

Under en regnvejrstur idag konstaterede jeg at der kom vand ind via loftet over venstre fordør. Der er jo gummilister, så forstår ikke hvorfor der pludselig kommer vand, ind. Det skal nævnes, at jeg ikke har behandlet gummilisterne med noget, i de 3½ år jeg har haft bilen. Hvad kan man bruge til at blødgøre listerne?

En anden ting er jo det periodiske lys. Jeg har bestilt en ny kontakt til en pris af 460 kr+ forsendelse. Men den pris indikere, at det nok er hele konsolen jeg får. Sælger har ikke reageret på mit spørgsmål om det, endnu.

Et par billeder:
Billedet med pilen viser hvor det drypper ind.
Vedhæftede filer
Dør (2).JPG
Dør1-1.jpg
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Cis »

Klister et extra stykke gummiliste på, der hvor den originale gummiliste rører ved metallet, det burde kunne gøre den tæt igen..

via. linket kan du se hvad jeg mener, det kan fåes i de fleste byggemarkeder, og kan købes i løbende m, og kan fåes både med og uden klister på den ene side..

https://rubberproff.dk/gummilister/gumm ... laeb-3-mm/
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Gætter på vandet kommer ind:
hvor tapen ender øverst forreste over forruden
øverst forrest på døren

Du kan jo skrue det plastikskjold der sidder på indersiden af for bedre at kunne se hvor vandet kommer ind.

Måske silikonefedt egner sig til lister.
Du kunne måske prøve at rengøre listen og hvor den rør og så putte silikonefedt eller et eller andet på og lukke døren og når du så åbner døren kan du se hvor der ikke har været tæt fordi silikonefedtet så ikke er blevet overført.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Jps »

Cis skrev: 1. juli 2023 20:59 Klister et extra stykke gummiliste på, der hvor den originale gummiliste rører ved metallet, det burde kunne gøre den tæt igen..

via. linket kan du se hvad jeg mener, det kan fåes i de fleste byggemarkeder, og kan købes i løbende m, og kan fåes både med og uden klister på den ene side..

https://rubberproff.dk/gummilister/gumm ... laeb-3-mm/
Linket er gemt :thumbup:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 1. juli 2023 21:03 Gætter på vandet kommer ind:
hvor tapen ender øverst forreste over forruden
øverst forrest på døren

Du kan jo skrue det plastikskjold der sidder på indersiden af for bedre at kunne se hvor vandet kommer ind.

Måske silikonefedt egner sig til lister.
Du kunne måske prøve at rengøre listen og hvor den rør og så putte silikonefedt eller et eller andet på og lukke døren og når du så åbner døren kan du se hvor der ikke har været tæt fordi silikonefedtet så ikke er blevet overført.
Kan håbe på tørvejr i morgen, så sætter jeg et lille stykke tape på, plus evt et stykke af den gummiliste som cis linker til (hvis tapen ikke dur).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan sætte en vandslange på de to steder jeg nævnte en ad gangen og se om der kommer vand ind.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Cis »

Jps skrev: 1. juli 2023 21:17
scootergrisen skrev: 1. juli 2023 21:03 Gætter på vandet kommer ind:
hvor tapen ender øverst forreste over forruden
øverst forrest på døren

Du kan jo skrue det plastikskjold der sidder på indersiden af for bedre at kunne se hvor vandet kommer ind.

Måske silikonefedt egner sig til lister.
Du kunne måske prøve at rengøre listen og hvor den rør og så putte silikonefedt eller et eller andet på og lukke døren og når du så åbner døren kan du se hvor der ikke har været tæt fordi silikonefedtet så ikke er blevet overført.
Kan håbe på tørvejr i morgen, så sætter jeg et lille stykke tape på, plus evt et stykke af den gummiliste som cis linker til (hvis tapen ikke dur).
Man kan tydeligt se det sted der giver problemer, se den hvide pil på billedet...

Måske en klat silikone ville være en bedre løsning...
Vedhæftede filer
Dør (2).JPG
Dør (2).JPG (133 KiB) Vist 3779 gange
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Jps »

Cis skrev: 2. juli 2023 01:29
Man kan tydeligt se det sted der giver problemer, se den hvide pil på billedet...

Måske en klat silikone ville være en bedre løsning...
Sådan ser det også ud på den højre dør :) Men ja, det var også min første tanke angående hvor vandet kommer ind. Silikonen skal vel være til vådrum ;)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Jps »

Har prøvet med 2 stykker tape. Et indvendig ved døren og et ved forruden. Her i den periodevise styrtregn, er der ikke kommet vand ind. Men det så måske kun fordi, "bilen" har stået stille :)
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Cis »

Jps skrev: 2. juli 2023 07:42
Cis skrev: 2. juli 2023 01:29
Man kan tydeligt se det sted der giver problemer, se den hvide pil på billedet...

Måske en klat silikone ville være en bedre løsning...
Sådan ser det også ud på den højre dør :) Men ja, det var også min første tanke angående hvor vandet kommer ind. Silikonen skal vel være til vådrum ;)
Jeg tror det næsten er frit slag, bare den er til udendørs brug...

Mvh Christian
Besvar