"Bilen" er utæt + det løse

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Jps »

Nå indtil videre, holder dørene tæt ved hjælp af tape :)

Og så er der en konsol på vej til mig, så jeg igen kan bruge kort/langt lys knappen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Jps »

Konsolen er landet på adressen. Pris 571,25 kr. Heraf er 89 kr for håndtering/forsendelse. Lige dyrt nok må jeg sige.
Vedhæftede filer
Konsol venstre.JPG
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Jps »

Et billede mere:
Vedhæftede filer
DSCI0001 - Kopi.JPG
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Jps »

Idag tog jeg mig omsider sammen til, at få fikset konsolen med den defekte kort/langt lys knap, Da jeg tog delen med knapperne af, faldt der en lille fjeder ud fra den defekte kontakt. Jeg afmonterede ledningen på den nye del med kontakter, da jeg efter flere forsøg, ikke kunne få den gamle ledning af nede ved lygten. Og jeg kunne heller ikke bare hive ledningen op via hullet ved styret. Så nu virker lyset igen :)

Så skal der bare nyt horn på (igen) plus et nyt sæt bremseklodser til forhjulet. Godt, man har fundet en leverandør af dele, til min City Elf. Jeg har ihvertfald sparet en del, ved ikke at få den dovne mekaniker til, at ordne det for mig.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Jps »

Så der bestilt nyt horn og bremseklodser til "bilen". At betale 710 kr :yikes: :weeping: :weeping:
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 4. august 2023 12:58 Så der bestilt nyt horn og bremseklodser til "bilen". At betale 710 kr :yikes: :weeping: :weeping:
Ja det er fg dyrt. Hvis det var tilsvarende stumper til min Ford Focus stationvogn, kunne jeg købe klodser til alle hjul to gange og alligevel få et godt tudehorn oven i for samme pris. Jeg tror sgu der er nogen der R*vrender dig. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 4. august 2023 14:45
Jps skrev: 4. august 2023 12:58 Så der bestilt nyt horn og bremseklodser til "bilen". At betale 710 kr :yikes: :weeping: :weeping:
Ja det er fg dyrt. Hvis det var tilsvarende stumper til min Ford Focus stationvogn, kunne jeg købe klodser til alle hjul to gange og alligevel få et godt tudehorn oven i for samme pris. Jeg tror sgu der er nogen der R*vrender dig. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Ja til at man føler sig røvrendt :( :) Men hvor pokker kan man ellers få dele til min model??
Det er hos dem her, jeg bestiller dele. De har så ingen prisliste, man kan se dele på.
https://www.rehab-service-sjaelland.dk/
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Cis »

Jps skrev: 4. august 2023 12:58 Så der bestilt nyt horn og bremseklodser til "bilen". At betale 710 kr :yikes: :weeping: :weeping:
Kan man ikke sende eller tage de brugte klodser med til en bremse-service, og få sat nye belægninger på, den mulighed brugte jeg og andre, da jeg kørte gokart, og ikke ville betale de urimelige over-priser, som nye kostede, og jeg mener at huske, at det var noget under halv pris..

Jeg brugte samme tilgang, da jeg handlede med biler, hvis det var en special model, som der var svært at finde originale bremseklodser eller bakker til...

Et horn behøver vel ikke at være originalt til den model, der må kunne findes et billigt alternativ..

Mvh Christian
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Jps »

Cis skrev: 4. august 2023 17:10
Jps skrev: 4. august 2023 12:58 Så der bestilt nyt horn og bremseklodser til "bilen". At betale 710 kr :yikes: :weeping: :weeping:
Kan man ikke sende eller tage de brugte klodser med til en bremse-service, og få sat nye belægninger på, den mulighed brugte jeg og andre, da jeg kørte gokart, og ikke ville betale de urimelige over-priser, som nye kostede, og jeg mener at huske, at det var noget under halv pris..

Jeg brugte samme tilgang, da jeg handlede med biler, hvis det var en special model, som der var svært at finde originale bremseklodser eller bakker til...

Et horn behøver vel ikke at være originalt til den model, der må kunne findes et billigt alternativ..

Mvh Christian
Har slet ikke overvejet den mulighed du nævner ang. bremseklodser. Og hornet er lidt specielt idet der sidder en form for modstand på det, så derfor kan et almindeligt 12v horn ikke bruges.
Vedhæftede filer
Horn.JPG
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: "Bilen" er utæt + det løse

Ulæst indlæg af Cis »

Den modstand må da kunne afloddes og flyttes over til et nyt 12 volt horn, eller også finde et horn fra et andet fabrikat, der ikke koster så meget.

Der står en tekst på modstanden, så man kunne også købe en ny billig stepdown modstand, og lodde den på, dem har jeg set fra ganske få kroner...

Et 12 volt horn koster ikke mange basseører, jeg har set dem fra kr 35,-

Og skulle det være, så er der masser af 12 volts elektriske ting på din scooter, tag strøm fra en af de kilder, og sæt til hornet/kontakten, det burde være ligetil...

https://www.fruugo.dk/300db-super-train ... YUQAvD_BwE

Evt. en som denne, og så lodde en modstand på, eller tilslutte den en af de 12 volts ledninger der er på din scooter-/ Denne er dog for dyr i fragt..

Der holder utallige skrottede biler rundt omkring ved værksteder osv., som blot skal skrottes, tag en snak med ejeren og se om du må tage hornet fra en af dem..
Besvar