Træt af min "elbil"

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Cis »

Du kan også prøve med en dåse kontaktspray, det plejer at virke, hvis problemet er ir på kontakterne m.m
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Cis skrev: 24. juni 2023 21:10 Du kan også prøve med en dåse kontaktspray, det plejer at virke, hvis problemet er ir på kontakterne m.m
:thumbup:
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 24. juni 2023 14:43
scootergrisen skrev: 24. juni 2023 14:22 Hvorfor ikke gå i gang med at lave det?
Jeg kan jo ikke komme til ledningerne som går ned til lygten foran. Men kan jo selvfølgelig skille konsolen ad, så jeg kan tjekke ledningen til kontakten.

Jeg mangler stadig at finde en video om, hvordan man piller parabolen af køretøjet, og derved kunne tjekke ledninger/samlinger.
Du bør ikke forsøge og pille parabolen ud af køretøjet, men i stedet aftage stikket bag på pæren, fjerne gummi/plastic fugtsikringen og afmontere pæren ved at klipse det eller de ståltråd af der holder den fast i fatningen. I videoen herunder vises hvordan, omend det sker på en "rigtig" bil.

Montering af pæren, sker naturligvis i modsatte rækkefølge.



Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 25. juni 2023 06:55
Jps skrev: 24. juni 2023 14:43
scootergrisen skrev: 24. juni 2023 14:22 Hvorfor ikke gå i gang med at lave det?
Jeg kan jo ikke komme til ledningerne som går ned til lygten foran. Men kan jo selvfølgelig skille konsolen ad, så jeg kan tjekke ledningen til kontakten.

Jeg mangler stadig at finde en video om, hvordan man piller parabolen af køretøjet, og derved kunne tjekke ledninger/samlinger.
Du bør ikke forsøge og pille parabolen ud af køretøjet, men i stedet aftage stikket bag på pæren, fjerne gummi/plastic fugtsikringen og afmontere pæren ved at klipse det eller de ståltråd af der holder den fast i fatningen. I videoen herunder vises hvordan, omend det sker på en "rigtig" bil.

Montering af pæren, sker naturligvis i modsatte rækkefølge.

Hilsen Leif.
Jeg har vist nævnt, at jeg ikke kan få hånden ned, og løsne pærene. Der er forsøgt flere gange. Så parabolen skal ud, før man kan skifte pære, eller rense stik for ir.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 25. juni 2023 07:35
Landbo skrev: 25. juni 2023 06:55
Jps skrev: 24. juni 2023 14:43

Jeg kan jo ikke komme til ledningerne som går ned til lygten foran. Men kan jo selvfølgelig skille konsolen ad, så jeg kan tjekke ledningen til kontakten.

Jeg mangler stadig at finde en video om, hvordan man piller parabolen af køretøjet, og derved kunne tjekke ledninger/samlinger.
Du bør ikke forsøge og pille parabolen ud af køretøjet, men i stedet aftage stikket bag på pæren, fjerne gummi/plastic fugtsikringen og afmontere pæren ved at klipse det eller de ståltråd af der holder den fast i fatningen. I videoen herunder vises hvordan, omend det sker på en "rigtig" bil.

Montering af pæren, sker naturligvis i modsatte rækkefølge.

Hilsen Leif.
Jeg har vist nævnt, at jeg ikke kan få hånden ned, og løsne pærene. Der er forsøgt flere gange. Så parabolen skal ud, før man kan skifte pære, eller rense stik for ir.
Det lyder fuldstændigt absurd du skal den vej ind. Jeg vil umiddelbart tro du enten kan skrue fronten af eller skal skrue en stænkskærm af inde omkring forgaflen, så du kan komme til pærerne nedefra. På de to eneste moderne kabinescootere jeg har skiftet pærer, har det været nødvendigt og skrue frontpladen af hvor parabolerne er monteret. Prøv lige og tjek for en anden adgangsvej inden .................

Du kan eventuelt lave et par skarpe og velbelyste billeder visende fronten og nedenunder/omkring forgaflen og lægge dem op, så skal jeg kigge efter "nye" adgangsveje til dig.

Hilsen Leif.
Senest rettet af Landbo 25. juni 2023 21:54, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er pæren defekt?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 25. juni 2023 10:39 Er pæren defekt?
Nej. Der er nu lys i både langt og kort lys. Men ville gerne ha' LED pære i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du tidligere har fået mekaniker til at skifte pære hvorfor så ikke gentage succesen ved at lade mekaniker skifte pære igen?

Ellers må du jo i gang med at skrue skruer ud og fjerne plastik.
Du kunne jo starte nu.
Tror godt ud kan glemme at finde videoer der viser hvordan det gøre på præcist din model.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 25. juni 2023 15:45 Hvis du tidligere har fået mekaniker til at skifte pære hvorfor så ikke gentage succesen ved at lade mekaniker skifte pære igen?

Ellers må du jo i gang med at skrue skruer ud og fjerne plastik.
Du kunne jo starte nu.
Tror godt ud kan glemme at finde videoer der viser hvordan det gøre på præcist din model.
Jeg har ikke fået skiftet pærer før. Og angående video'er, så kan en tilsvarende model, nok bruges. Det kan f.eks være en IveCar, eller en MotoCR City (som er afløseren for min). Og jeg gider ikke rode i 26 graders varme :D Kan være det bliver imorgen, hvor jeg kan stå lidt i skygge, ovre ved min far.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis din arm af en eller anden grund ikke kan komme ind bag forlygten vil det så ikke være bedre at køre hen til en der kan få armen ind som måske har en mindre arm der kan tage fatningerne ud for dig.
Du skruer fronten af over lygten og hornet af og vipper viskermotoren til side så der er plads.
Så har du gjort klar til at køre hen til en anden der kan gøre resten. Husk at tage LED-pærer med.

Synes umiddelbart det virker som om der skal en masse plastikskjolde af hvis du skal have forlygten af.
Men du kan da starte med de 4 bolte øverst over lygterne og se om det er nok til at afmontere forlygten.

Synes lidt at afmontere forlygten for at skifte pære er som at afmontere hjulene for at pumpe luft i. Du kan da godt gøre det men det er ikke nødvendigt.
Besvar