Træt af min "elbil"

Her kan du skrive med andre om køretøjer med elektrisk motor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 25. juni 2023 21:05 Hvis din arm af en eller anden grund ikke kan komme ind bag forlygten vil det så ikke være bedre at køre hen til en der kan få armen ind som måske har en mindre arm der kan tage fatningerne ud for dig.
Du skruer fronten af over lygten og hornet af og vipper viskermotoren til side så der er plads.
Så har du gjort klar til at køre hen til en anden der kan gøre resten. Husk at tage LED-pærer med.

Synes umiddelbart det virker som om der skal en masse plastikskjolde af hvis du skal have forlygten af.
Men du kan da starte med de 4 bolte øverst over lygterne og se om det er nok til at afmontere forlygten.

Synes lidt at afmontere forlygten for at skifte pære er som at afmontere hjulene for at pumpe luft i. Du kan da godt gøre det men det er ikke nødvendigt.
Fronten over forlygten kan klikkes af og på. Og hvor mange gange skal jeg gentage, at der IKKE er plads til at en arm/hånd kan komme ned til pærene, selvom hornet fjernes. Viskermotoren sidder under foruden, så den skal ikke afmonteres. Og det ville være langt lettere at forlygten kunne afmonteres uden at skulle fjerne hele fronten, eller pladen under forlygten. De 2 nederste billeder er højre side af fronten.
Vedhæftede filer
Venstre front.JPG
Højre front 1.JPG
Højre front 2.JPG
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Landbo »

Ikke for at lokke dig, men hvad tror du der vil ske hvis du skruer de to 8mm bolte af der er afmærket med en rød firkant på billedet og hiver forlygten op ?

Ashampoo_Snap_25. juni 2023_22h28m31s_002_.jpg
Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 25. juni 2023 22:39 Ikke for at lokke dig, men hvad tror du der vil ske hvis du skruer de to 8mm bolte af der er afmærket med en rød firkant på billedet og hiver forlygten op ?


Ashampoo_Snap_25. juni 2023_22h28m31s_002_.jpg

Hilsen Leif.
Det ville jo være perfekt, hvis lygten så var lige til at hive op. Prøver det i dag. :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Så fik jeg kigget grundigt efter, ved forlygten. Selvom man skruer de 2 bolte af som Lanbo har markeret, så er der lige 4 andre skruer, som kræver at man skruer hele fronten af for at kunne komme til at skrue dem af. :( Angående kort/langt lys knappen, kan den tilsyneladende klikkes af med en skruetrækker, eller noget andet der kan komme ind under den.
Vedhæftede filer
Kort-langt lys 1.jpg
Skrue2.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er 4 bolte øverst så du kan lade forlys og blinklys sidde sammen og fjerne det hele på samme tid.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 26. juni 2023 15:11 Der er 4 bolte øverst så du kan lade forlys og blinklys sidde sammen og fjerne det hele på samme tid.
Hvad så med dem i bunden af forlygten, som man ikke kan nå??
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 26. juni 2023 14:14 Så fik jeg kigget grundigt efter, ved forlygten. Selvom man skruer de 2 bolte af som Lanbo har markeret, så er der lige 4 andre skruer, som kræver at man skruer hele fronten af for at kunne komme til at skrue dem af.nder den.
Så er det vel bare det du skal gøre for og komme til pærerne i hovedlygten.

Men når man sidder og kigger på billederne, synes der også og være god plads til at stikke hånden op ved siden af forgaflen og tage stikket af pæren og pille den ud af fatningen.

Jeg fornemmer desværre du helst vil gøre det mere besværligt end det i virkeligheden er.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 26. juni 2023 17:03
Jps skrev: 26. juni 2023 14:14 Så fik jeg kigget grundigt efter, ved forlygten. Selvom man skruer de 2 bolte af som Lanbo har markeret, så er der lige 4 andre skruer, som kræver at man skruer hele fronten af for at kunne komme til at skrue dem af.nder den.
Så er det vel bare det du skal gøre for og komme til pærerne i hovedlygten.

Men når man sidder og kigger på billederne, synes der også og være god plads til at stikke hånden op ved siden af forgaflen og tage stikket af pæren og pille den ud af fatningen.

Jeg fornemmer desværre du helst vil gøre det mere besværligt end det i virkeligheden er.

Hilsen Leif.
Så må i jo komme forbi mig, så i selv kan se at der ikke er plads til, at få hverken arm eller hånd ind nogen steder.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du skal vel have diverse plastikskjolde af.
Måske når du har fået afmonteret dem i siden af kabinescooteren og løsnet dem under lygterne i siden så kan lygten og skjoldene under lygten tages af samlet.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Træt af min "elbil"

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 26. juni 2023 18:09 Du skal vel have diverse plastikskjolde af.
Måske når du har fået afmonteret dem i siden af kabinescooteren og løsnet dem under lygterne i siden så kan lygten og skjoldene under lygten tages af samlet.
Der er ikke nogen udvendige skruer/bolte til at få de skjolde af. Billedet viser samlingen, ved det ene. skjold.
Vedhæftede filer
Samling ved skjold.jpg
Besvar