Gev 1000 låst i baagbremse.

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Gev 1000 låst i baagbremse.

Ulæst indlæg af Landbo »

thomaslje skrev: 22. januar 2024 23:53
Landbo skrev: 22. januar 2024 23:42
thomaslje skrev: 22. januar 2024 18:41 Hvis jeg bruger bagbremsen, så slipper den ikke igen og låser baghjulet fast, jeg kan så skubbe lidt til bremse armen bagpå knallerten så den løsner sig og så kan den kører, så den slipper bare slet ikke og det er ikke kablet som der er gal med, dan jeg har prøvet at løsne den helt.
Hvis jeg prøver at rykke på armen bagpå så flytter den sig slet ikke så der er et eller andet helt låst fast.
Ja ok, så skyldes det formodentlig ikke du har en bremsebelægning der er faldet af bremsebakken men manglende smøring af den aksel der går gennem ankerpladen.

1. Du løsner kablet fra bremsearmen.
2. Sprøjt lidt w40 eller anden pennetrerende olie ind mellem ankerpladen og bremsearmen.
3. Vrik med bremsearmen frem og tilbage indtil den går løs og frit.
4. Lykkes det ikke og få bremsearmen til at gå frit går du tilbage til punkt 2 igen.
5. Når bremsearmen er løs smører du mellem ankerpladen og bremsearmen med en god cykelkædeolie mens du vrikker bremsearmen frem og tilbage.
6. Monter bremsekablet igen og husk at smøre stedet jævnligt som led i det normale vedligehold, gerne hver gang tælleren runder 500 eller 1000 km.

Og øh, vosses bremsearm er så ikke groet fast da stedet bliver smurt for mindst hver 1000 km. ;)

Held og lykke med at spare kr. 500-1000 for et besøg på T. Hansens "værksted".

Hilsen Leif.
Tak for det Lefi så du mener ikke at der er noget galt med bremsen, bare at det har sat sig fast, jeg må se på, tak for din hjælp idtil videre, jeg troede det var noget der fysisk var gået af der inde og derfor den havde sat sig fast.
Ja, jeg er rimelig sikker på det skyldes, øh æh, for store vedligeholdes intervaller.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
thomaslje
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 46
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

Re: Gev 1000 låst i baagbremse.

Ulæst indlæg af thomaslje »

Landbo skrev: 23. januar 2024 00:26
thomaslje skrev: 22. januar 2024 23:53
Landbo skrev: 22. januar 2024 23:42

Ja ok, så skyldes det formodentlig ikke du har en bremsebelægning der er faldet af bremsebakken men manglende smøring af den aksel der går gennem ankerpladen.

1. Du løsner kablet fra bremsearmen.
2. Sprøjt lidt w40 eller anden pennetrerende olie ind mellem ankerpladen og bremsearmen.
3. Vrik med bremsearmen frem og tilbage indtil den går løs og frit.
4. Lykkes det ikke og få bremsearmen til at gå frit går du tilbage til punkt 2 igen.
5. Når bremsearmen er løs smører du mellem ankerpladen og bremsearmen med en god cykelkædeolie mens du vrikker bremsearmen frem og tilbage.
6. Monter bremsekablet igen og husk at smøre stedet jævnligt som led i det normale vedligehold, gerne hver gang tælleren runder 500 eller 1000 km.

Og øh, vosses bremsearm er så ikke groet fast da stedet bliver smurt for mindst hver 1000 km. ;)

Held og lykke med at spare kr. 500-1000 for et besøg på T. Hansens "værksted".

Hilsen Leif.
Tak for det Lefi så du mener ikke at der er noget galt med bremsen, bare at det har sat sig fast, jeg må se på, tak for din hjælp idtil videre, jeg troede det var noget der fysisk var gået af der inde og derfor den havde sat sig fast.
Ja, jeg er rimelig sikker på det skyldes, øh æh, for store vedligeholdes intervaller.

Hilsen Leif.

Ja 100% det har du helt ret i, jeg glemmer det meget, det er jeg sku ikke god til.
Besvar