Libra 45

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
oBnedloH
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. oktober 2023 08:55
Scootere: Vespa 50 Special fra 1975
Vespa ET2 LX50 fra 2008

Libra 45

Ulæst indlæg af oBnedloH »

Hej gruppe.
Jeg læste tidligere indlæg om CR's Libra 45.
Jeg er ved at købe sådan en, og har et par dumme spørgsmål:
Topfarten - er den præcis 45 km/t ?
Er der nogle der har lykkedes med at "Tune" den så den kører hurtigere ?
Hvordan kan man forvente batteriets levetid degraderes henover tid ? Den jeg overvejer at købe er et par år gammel.

Ellers er jeg interesseret i tips og trick og andet god information.

På forhånd tak.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Libra 45

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Topfarten kan du formodentligt få oplyst ved at spørge ejeren.
Men displayet viser nok ikke farten præcist. De viser vist gerne en smule for meget.
Og så falder topfarten nok efterhånden som batteriet aflades.

Hvis vi skal finde ud af hvordan den kan køre hurtigere kræver det at der er nogen som har sådan et køretøj der gider undersøge ting.
F.eks. hvilken controller den har og ledninger til fartvælgerkontakt forrest på køretøjer.

C. Reinhard skriver noget med 2 års garanti og 70% kapacitet så de forventer åbenbart at batteriet mindst har 70% efter 2 år.

Undersøg priser på ny og brug scooter og spørg en forhandler hvad et nyt batteri koster.

Hvis du køber en brugt for at spare penge og samtidig vil køre hurtigere så får du ikke meget rækkevidde.
C. Reinhardt skriver at 45 km/t modellen har en rækkevidde op til 55 km. Og hvis vi siger kapaciteten er faldet til 80% (44 km) og du kører hurtigere og om vinteren så kommer du ret langt ned. Men du kan jo købe ekstrabatterier. De koster bare.
F.eks. køre med 2 batterier. Eller køre med 1 batteri og have 1 batteri til at stå til opladning. Så når du kommer hjem kan du hurtigt skifte afladet batteri til opladt batteri.
Brugeravatar
oBnedloH
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. oktober 2023 08:55
Scootere: Vespa 50 Special fra 1975
Vespa ET2 LX50 fra 2008

Re: Libra 45

Ulæst indlæg af oBnedloH »

Tak for svar. Jeg har købt en brugt nu, og jeg kørte første tur i går - 7 km. med gashåndtaget i bund, og det kostede 8 km på batteriet. Men jeg skal nok give bedre opdatering når jeg har kørt flere ture, ligesom jeg også tager en GPS med på tur næste gang. Jeg er frisk på at undersøge mht controller og ledninger, men har nok brug for lidt guidance, eller evt mødes hvis det er noget du har interesse i at se på / hjælpe med - jeg arbejder i Ballerup. ?
Besvar