Vga Gev1000 strøm problem ?

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
Dals
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. september 2023 11:10
Scootere: Vga Gev1000

Puch Maxi Kl

Vga Gev1000 strøm problem ?

Ulæst indlæg af Dals »

Hey folkens, er der nogen her inde der ejer sådan en model? Jeg har købt en til min datter, hun får den til son fødselsdag, i den forbindelse har den stået uden batteri i en 14 dags tid, da jeg smed den til igår for at vise den frem til noget familie, så tænkte den fint og kører, men intet strøm virker, intet baglys, bremselys, forlys, blinklys eller horn, er der nogen som har et bud på hvad det kan være ?


Mvh :scootergris:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vga Gev1000 strøm problem ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Lyser READY på displayet?

Det er vist alt sammen 12 volt udstyr du nævner der ikke virker så kunne måske være noget med DC-DC-konverteren.
viewtopic.php?p=31682#p31682

Du kunne f.eks. prøve at tænde for lyset på lyskontakten og sætte blinklyskontakten til den ene side og spænde hornknappen fast og så rode med diverse stik/ledninger.
Så kan det være det lige pludseligt tænder og du har fundet en løs forbindelse.

Prøv om der er strøm i USB-stikket.

Kig efter sikringer.
Måske der er en sikringen nær controlleren.

Kan umiddelbart kun se en sikring ved ladestikket og så automatsikringen men det er nok ikke dem der gør det.
Brugeravatar
Dals
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. september 2023 11:10
Scootere: Vga Gev1000

Puch Maxi Kl

Re: Vga Gev1000 strøm problem ?

Ulæst indlæg af Dals »

scootergrisen skrev: 10. september 2023 12:16 Lyser READY på displayet?

Det er vist alt sammen 12 volt udstyr du nævner der ikke virker så kunne måske være noget med DC-DC-konverteren.
viewtopic.php?p=31682#p31682

Du kunne f.eks. prøve at tænde for lyset på lyskontakten og sætte blinklyskontakten til den ene side og spænde hornknappen fast og så rode med diverse stik/ledninger.
Så kan det være det lige pludseligt tænder og du har fundet en løs forbindelse.

Prøv om der er strøm i USB-stikket.

Kig efter sikringer.
Måske der er en sikringen nær controlleren.

Kan umiddelbart kun se en sikring ved ladestikket og så automatsikringen men det er nok ikke dem der gør det.


Tak for svar, der er da lidt og gå efter 😅

Ja er stortset alt 12v der ikke virker, men alligevel så virker displayet og den skriver ready. Jeg har prøvet og kigge på ledningerne og rykket i dem imens jeg prøver diverse knallert, fik godt øje på den converter og synes ledningerne så lidt trætte ud på den så måske det er vejen frem 😅

Hvor finder du den anden sikring udover den automatiske sikring ? Skal jeg ind bag skjoldene ved det udvendige ladestik? :)


Mvh
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vga Gev1000 strøm problem ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Sædeboksen skal formodentligt afmonteres men tror kun den sikring bruges ved opladning.
Ladestik under sæde, GEV1000.jpg
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Vga Gev1000 strøm problem ?

Ulæst indlæg af Landbo »

Den sikring i snakker om sidder mellem ladestikket på scooteren og batteriet når det er monteret og har intet med dit problem at gøre. Der er noget der tyder på din DC-DC konverter til at lave de 12 Volt ikke fungere mere. Der er to stik på den, et hvor batterispændingen tilsluttes og en der gerne skulle være 12 Volt på når scooteren er tændt, mål lige hvad spændinger der er over de to stik. Der er mig bekendt ingen sikring på 12 Volts siden af elnettet på modellen.

https://www.thansen.dk/scooter-mc/scoot ... -233662669

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Dals
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. september 2023 11:10
Scootere: Vga Gev1000

Puch Maxi Kl

Re: Vga Gev1000 strøm problem ?

Ulæst indlæg af Dals »

Når har lige skiftet den konverter, og nu spiller det bare! :) tak for hjælpen i 2


Mvh
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Vga Gev1000 strøm problem ?

Ulæst indlæg af Landbo »

Dals skrev: 11. september 2023 15:36 Når har lige skiftet den konverter, og nu spiller det bare! :) tak for hjælpen i 2


Mvh
Øv, det var så 3 hund der fløj ud af lommen. Håber ikke "vidunderet" har været ret dyrt i indkøb, da dens batteri desværre er ringere end ringe i forhold til den livslængde T. Hansen lover for det.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Dals
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. september 2023 11:10
Scootere: Vga Gev1000

Puch Maxi Kl

Re: Vga Gev1000 strøm problem ?

Ulæst indlæg af Dals »

Gav 4000 kr for den, og den er fra sommeren sidste år :)
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Vga Gev1000 strøm problem ?

Ulæst indlæg af Landbo »

Dals skrev: 11. september 2023 16:58 Gav 4000 kr for den, og den er fra sommeren sidste år :)
Jeg tror jeg har luret livslængden på de batterier til ca 3 år. Der er to ting der slider meget på batteriet, hvilket er det står fuldt opladet hele tiden og at folk stadig bliver ved med at køre efter den gule lampe bliver tændt. Det bedste er at holde batteriet opladet til et sted mellem 30 og 70% når det står. Der sker ikke noget ved man lader batteriet helt op natten til man skal ud og trille. Man skal være forudseende for at forlænge batteriets livslængde, da man ikke automatisk kan stoppe ladningen ved en vis procentdel og nok heller ikke køre mere end 15-20 km om dagen, alt efter om det er en 30 eller 45 km's udgave, for det kan gå op i en højere enhed. Det er lidt surt men det opdager man først efter købet når det kniber med at køre så langt som man plejer på en opladning fordi batteriet er så slidt ved 5000 det bliver ubrugeligt i modvind og op af bakkerne hvis man ikke hopper af og skubber på. :evil:

Hilsen Leif.
Besvar