MotoCR obduktion, info, spørgsmål, etc.

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
TIP
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 30
Tilmeldt: 17. august 2022 18:22
Scootere: MotoCR E-Libra

MotoCR obduktion, info, spørgsmål, etc.

Ulæst indlæg af TIP »

Jeg ville egentlig bare rense kontakten til "bak gearet" det også agere "lås op" knap, eller hvad man nu skal kalde det, der efterhånden krævede vold i Brian Nielsen kategorien, hvis jeg ville andet og mere end at holde stille. Det viste sig ikke at være nødvendigt, da der i stedet var tale om en løs forbindelse. Ikke desto mindre, når nu alligevel jeg var i gang, ledte det ene til det andet, og nu er den spille ad i atomer, jeg er i gang med at lave en mængde ting, og ikke mindst research.

Der har hidtil været vanskelig at finde ud af noget som helst om dette tohjulede kinesiske vidunder, men jeg vil mene at jeg nu er blevet en del klogere, omend også en del mere forvirret. Det er alt sammen på kinesisk, og Google translate er altså ikke helt så dygtig som den giver sig ud for at være.

Den umiddelbare producent er tilsyneladende ZNEN, og model E-Veracruz
P_20230823_192223.jpg
Controlleren er dog produceret af Lingbo og modelen er LBMC-HK3A-V1.0
P_20230823_203951.jpg
Det er i øvrigt først i skrivende stund at det er gået op for mig at de faktisk har en engelsk version af manualen, men bedre sent end aldrig.

Der syne at være mulighed for at programmere den, hvilket er noget jeg hele tiden har drømt om, men altså ikke havde nogen forhåbninger om kunne lade sig gøre, ellers havde jeg nok splittet den af noget før.

Jeg er stødt på en mængde faktisk ikke okay fiksfakserier ved ledningsnettet, som jeg har tænkt mig at lave helt om. Om den danske importør eller den kinesiske eksportør er ansvarlig, melder historien ikke nogen om. Der ud over har jeg tænkt mig at fjerne ekstern ladeport, da den er gået i stykker, og jeg alligevel ikke bruger den, og samme vej ryger USB strømmen og andre ubenyttede forbindelser. Overvejer i øvrigt om det er muligt at sætte start/bak knappen over på låsen. Der er to ubenyttede forbindelser der, og den ene må da kunne bruges.
Nuvel, på 30 versionen er der 5 ikke forbundne "stik". Den første er til "mode" vælgeren, der ikke er at finde på 30 versionen, men stikket er der altså stadig, og det er en enkelt sag at gøre brug af det.
Dernæst var der et omkring støttebenet, antageligvis til den støttebenssensor jeg har hørt så meget om.
Mere interessant er et stik, i øvrigt af en anden type end de resterende, der sidder sammen med ladeporten, der ligner noget man ville forbinde et standard lithiumbatteri til. Der synes i øvrigt også at være rigelig plads til, når man ser stellet nærmere efter i sømmene. Der kan dog kun være tale om et "støttebatteri", da ledningerne slet ikke er af en kaliber som dem til hovedbatterietder også forbundet anderledes.

Og ja, så var der altså to ubenyttede stik ved controlleren, som jeg endnu ikke har regnet ud.

Jeg ville have smidt en del flere billeder, men af uransalige årsager er de ikke at finde på min telefon, og jeg er ikke hjemme før Mandag. Bestillinger på specifik information/dokumentation modtages gerne.

Det mest kritiske lige nu, da jeg skal have bestilt reservedele, er dog en smule hjælp hvad dét angår.
Først og fremmest bremseklodser. de var simpelthen slidt ned til sokkeholderne og mere til.
Udformningen er som disse link
Og spørgsmålet er om der er tale om en eller anden standard, hvor de fx ikke varierer i tykkelse eller andet der gør at de ikke kan bruges, for det er tilsyneladende 100% umulig at finde reservedele specifikt til min scooter, og det er simpelthen ikke muligt at tyde hvad der engang har stået på de gamle klodser
Dernæst er der skiverne som jeg også overvejer at skifte ud.
P_20230825_125853.jpg
P_20230825_125845.jpg
De er Ø190, og jeg har fundet varianter som synes at passe, men hvordan kan jeg være sikker? T. Hansen dokumenterer absolut intet, og de fleste andre steder skal man være heldig bare for at finde frem til diameteren.


Nå men klokken er mange og jeg må videre.
Spørg løs, og jeg skal gøre mit bedste for at svare.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: MotoCR obduktion, info, spørgsmål, etc.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er op til jer der har køretøjerne selv at hjælpe med at indsamle information om dem.
Nyhed: MotoCR E-Libra (elektrisk)

Du kan tage billeder af de tekster du vil have oversat så kan jeg måske gøre det.

Et af de ubrugte stik i ledningsnettet kan muligvis bruges til at tilslutte et USB-stik/Bluetooth som kan købes.
Og så kan du bruge en computer/smartphone til at indstille controlleren med software.
viewtopic.php?f=26&t=2519&p=22611
viewtopic.php?p=22315#p22315
Filer til LingBo-controller og andet

Tvivler på det skulle være nødvendigt at skifte bremseskiverne men det må du jo selv om.
Der står minimum bredden er 3 mm som du kan måle.
Men du kunne eventuelt rense overflade.
Ved ikke hvad den bedste måde er men måske du kunne køre motoren langsomt rundt når hjulet er monteret også holde en slibeblok med sandpapir i passede korn ind på skiven og så rense med sprit bagefter.

Måske de andre billeder blev gemt på en anden placering. Intern/ekstern hukommelse.
Brugeravatar
TIP
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 30
Tilmeldt: 17. august 2022 18:22
Scootere: MotoCR E-Libra

Re: MotoCR obduktion, info, spørgsmål, etc.

Ulæst indlæg af TIP »

scootergrisen skrev: 27. august 2023 14:16 Det er op til jer der har køretøjerne selv at hjælpe med at indsamle information om dem.
Nyhed: MotoCR E-Libra (elektrisk)
Netop hvorfor jeg skriver. Nu har jeg rent faktisk ,mulighed for at bidrage, så hvis nogen ønsker specifik information, kan jeg måke være behjælpelig.
scootergrisen skrev: 27. august 2023 14:16 Du kan tage billeder af de tekster du vil have oversat så kan jeg måske gøre det.
Tror ikke der er noget på stående fod, da det jo viste sig at at der var en allerede oversat manual til kontrolleren, men godt at vide.
scootergrisen skrev: 27. august 2023 14:16 Et af de ubrugte stik i ledningsnettet kan muligvis bruges til at tilslutte et USB-stik/Bluetooth som kan købes.
Og så kan du bruge en computer/smartphone til at indstille controlleren med software.
viewtopic.php?f=26&t=2519&p=22611
viewtopic.php?p=22315#p22315
Filer til LingBo-controller og andet
Det lyder rigtig nok interessant. tak for info.
scootergrisen skrev: 27. august 2023 14:16 Tvivler på det skulle være nødvendigt at skifte bremseskiverne men det må du jo selv om.
Der står minimum bredden er 3 mm som du kan måle.
Men du kunne eventuelt rense overflade.
Ved ikke hvad den bedste måde er men måske du kunne køre motoren langsomt rundt når hjulet er monteret også holde en slibeblok med sandpapir i passede korn ind på skiven og så rense med sprit bagefter.
Der er nødvendigt og så er der nødvendigt. Jeg bruger aldrig bagbremses, så den er i alle fald ikke nødvendig, altså lige bortset fra at den er lovpligtig, og hvordan det ellers er gået til, så uden at kunne sige det med sikkerhed lige nu, så er der efter alt sandsynlighed tale om absolut nødvendighed. Jeg tænker dog at det kan vente. Klodserne kommer jeg imidlertid ikke uden om. der må nye på, og hvis ellers jeg kan få bekræftet at den type jeg har midt et link til alle følger de samme dimensioner, også i tykkelse, er det ikke et problem.
scootergrisen skrev: 27. august 2023 14:16 Måske de andre billeder blev gemt på en anden placering. Intern/ekstern hukommelse.
Det må guderne vide, men jeg kan jo tage nogle nye.


Tak for input.
Besvar