Hvis nogle har en 30 km/t gev 1000 kan den måske unlockes

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
thomaslje
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

Hvis nogle har en 30 km/t gev 1000 kan den måske unlockes

Ulæst indlæg af thomaslje »

Hej, jeg ville bare poste her inde, jeg fik denne besked på reddit om at man kunne unlocke sin 30 km/t Gev 1000 til en 45 km/t version ved at gøre dette, jeg ved ikke om det passer, men kunne være interassant at høre fra nogle her inde om det virker.

This scooter has 2 versions 30km/h and 45km/h and both have exactly the same motor of 1000w, the only thing you have to do is: if the scooter is on, turn off and turn on again then push the mode button once until appears ready, then you hold the rear brake while you give gas 5 times all the way to the end and fast then release the break and and do the same again for 5 times and after that will show up the number 04 and the yellow wrench key then you are ready to go 45km/h, but the battery will drain faster, if you want the scooter 30km/h just repeat the process.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvis nogle har en 30 km/t gev 1000 kan den måske unlockes

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Topfarten på Goccia GEV1000 kan måske skiftes mellem 30 og 45 km/t ved at gøre følgende:
Landbo skriver at det ikke ændrede på topfarten på en 45 km/t model.

Kode: Vælg alt

Tænd køretøjet på startknappen på stellet (hvis køretøjet er tændt så sluk og tænd igen).
Tryk på MODE-knappen ved højre håndtag én gang så READY-lampen lyser.
Hold venstre bremsegreb inde.
Drej hurtigt farthåndtaget 5 (eller 6) gange hele vejen.
På displayet skulle stå "04" og lampen med den gule gaffelnøgle skulle være tændt.
Slip bremsegrebet (lampen med den gule gaffelnøgle skulle slukke).
Topfarten skulle nu være skiftet.
Gentag for at skifte topfarten tilbage.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvis nogle har en 30 km/t gev 1000 kan den måske unlockes

Ulæst indlæg af Jps »

Det nummer kan man også lave på min Ivecar Plus, har jeg fået at vide. Her skal man også holde det højre bremsegreb inde(bagbremsen) og samtidig give gas 7 gange. Man skal så starte køretøjet og gearvælgeren skal stå på N (frigear) når man gør det.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 455
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Hvis nogle har en 30 km/t gev 1000 kan den måske unlockes

Ulæst indlæg af GYS »

Er det lovligt at producenten indbygger sådanne "triks" ? Jeg syntes det virker på kanten af loven.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Hvis nogle har en 30 km/t gev 1000 kan den måske unlockes

Ulæst indlæg af Landbo »

GYS skrev: 6. juni 2024 18:03 Er det lovligt at producenten indbygger sådanne "triks" ? Jeg syntes det virker på kanten af loven.
Nej det er ikke lovligt at en knallert/scooter/kabinescooter kan køre hurtigere end inden for de rammer den er godkendt til.

Men lad os nu få en tilbagemelding på om "tricket" virker og hvad der sker når køretøjet lukkes ned igen.

Vosses GEV1000 synes ikke at være modtagelig for den slags "numre", men det er også en 45 km/t model. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Gamlfar
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 40
Tilmeldt: 4. juni 2023 09:23
Scootere: Yadea G5

Re: Hvis nogle har en 30 km/t gev 1000 kan den måske unlockes

Ulæst indlæg af Gamlfar »

GYS skrev: 6. juni 2024 18:03 Er det lovligt at producenten indbygger sådanne "triks" ? Jeg syntes det virker på kanten af loven.
Det kan være det er en procedure fabrikanten har lavet til brug for forhandleren, som så er 'sluppet' ud til menigmand.
Brugeravatar
thomaslje
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

Re: Hvis nogle har en 30 km/t gev 1000 kan den måske unlockes

Ulæst indlæg af thomaslje »

Ved ikke om det virker, men kunne være fedt at nogle tested det, bare for sjov skyld.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Hvis nogle har en 30 km/t gev 1000 kan den måske unlockes

Ulæst indlæg af Landbo »

Gamlfar skrev: 6. juni 2024 22:06 Det kan være det er en procedure fabrikanten har lavet til brug for forhandleren, som så er 'sluppet' ud til menigmand.
Hvad skulle en forhandler bruge det "trick" til ? Få en bøde og et eventuelt klip øget til styrebrevet ?

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Hvis nogle har en 30 km/t gev 1000 kan den måske unlockes

Ulæst indlæg af Landbo »

thomaslje skrev: 6. juni 2024 22:26 Ved ikke om det virker, men kunne være fedt at nogle tested det, bare for sjov skyld.
Nu fik jeg displayet til at vise 04 og der kom lys i den orange skruenøgle, topfarten er dog nøjagtig den samme på vosses 45 km/t udgave.

Proceduren er:

1. Tænd køretøjet på den blå knap på skråstangen ned til fodbrættet og lad være med at røre noget indtil der står P på displayet.
2. Tryk en gang på modeknappen så køretøjet skifter til ECO mode.
3. Træk venstre bremsegreb og åben/luk gashåndtaget hurtigt 5 gange og der kommer lys i værktøjslampen.
4, Slip bremsegrebet og værktøjslampen slukker igen.

Man kan skifte mellem TRIP-tæller og km-tæller ved at stoppe ved 2 gasgivninger i punkt 3.

Hildsen Leif.
Brugeravatar
thomaslje
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 52
Tilmeldt: 8. februar 2021 15:58

Re: Hvis nogle har en 30 km/t gev 1000 kan den måske unlockes

Ulæst indlæg af thomaslje »

Landbo skrev: 7. juni 2024 12:18
thomaslje skrev: 6. juni 2024 22:26 Ved ikke om det virker, men kunne være fedt at nogle tested det, bare for sjov skyld.
Nu fik jeg displayet til at vise 04 og der kom lys i den orange skruenøgle, topfarten er dog nøjagtig den samme på vosses 45 km/t udgave.

Proceduren er:

1. Tænd køretøjet på den blå knap på skråstangen ned til fodbrættet og lad være med at røre noget indtil der står P på displayet.
2. Tryk en gang på modeknappen så køretøjet skifter til ECO mode.
3. Træk venstre bremsegreb og åben/luk gashåndtaget hurtigt 5 gange og der kommer lys i værktøjslampen.
4, Slip bremsegrebet og værktøjslampen slukker igen.

Man kan skifte mellem TRIP-tæller og km-tæller ved at stoppe ved 2 gasgivninger i punkt 3.

Hildsen Leif.

Fedt, jamen så er det nok patched her i Danmark sådna så man ikke kan skifte det til 45 eller 30, havde ellers været smart hvis man kunne.
Besvar