Yingang LM 50 som lejetøj?

Her kan vi skrive om nye modeller med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 249
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Yingang LM 50 som lejetøj?

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Når gamle mænd har gennemgået midtvejskrise nummer 1, 2 og evt 3, så bliver der ofte købt nyt køretøj. I vores bekendtskabskreds køber mange drømmebilen, og andre køber en Harley Davidson motorcykel.
Nu er jeg ikke til Harley Davidson motorcykler og hvis det skulle være, så ville Honda modeller være på ønskesedlen.
Lille mor vil desværre ikke med på motorcykel mere, og så er det ikke helt så sjovt. Der er også en fra lokal området, der for nylig gik til på en Honda Four.

Så ønsket er gået i retning af en knallert, måske også lidt inspireret af Jps der skriver: "Savner sgu at køre på knallert".
Jeg har aldrig haft en "rigtig" knallert, sådan en med kobling og flere gear. Nogle vil kalde det et svigt i min opdragelse :wtf:.

Yingang LM 50 knallerten ligner lidt vores gamle Honda motorcykel, med 4 gear. Gear og kobling er placeret som på vores gamle motorcykel, rigtig nostalgi for mig.
Modellen går under flere navne, men ofte med tilføjelsen "Little Monster":

LM50 1.jpg

Det er en kineser model, og nok ikke det bedste til vores klima. Da jeg kun vil bruge den for sjov, så kommer den nok ikke meget ud i regnvejr. Det vil sikkert forlænge
levetiden, når den også vil blive opbevaret i en lukket garage.
Jeg prøvede kortvarigt at sidde på en model i går, og størrelsen er ok til mig (på billedet ser den meget lille ud).

Er der nogen der har erfaring med modellen?
Den er desværre noget kostbar, men vi har jo ikke lommer i det sidste sæt tøj.

//Jørgen
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Yingang LM 50 som lejetøj?

Ulæst indlæg af Jps »

Den ser fin ud :) Men 22.000 kr :yikes: Jeg går jo så efter funktionalitet. Dvs. Kunne ha' topboks/siddetasker, til indkøb og andre ting.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Yingang LM 50 som lejetøj?

Ulæst indlæg af Landbo »

rjskib skrev: 30. september 2023 20:58 Hej.

Når gamle mænd har gennemgået midtvejskrise nummer 1, 2 og evt 3, så bliver der ofte købt nyt køretøj. I vores bekendtskabskreds køber mange drømmebilen, og andre køber en Harley Davidson motorcykel.
Nu er jeg ikke til Harley Davidson motorcykler og hvis det skulle være, så ville Honda modeller være på ønskesedlen.
Lille mor vil desværre ikke med på motorcykel mere, og så er det ikke helt så sjovt. Der er også en fra lokal området, der for nylig gik til på en Honda Four.

Så ønsket er gået i retning af en knallert, måske også lidt inspireret af Jps der skriver: "Savner sgu at køre på knallert".
Jeg har aldrig haft en "rigtig" knallert, sådan en med kobling og flere gear. Nogle vil kalde det et svigt i min opdragelse :wtf:.

Yingang LM 50 knallerten ligner lidt vores gamle Honda motorcykel, med 4 gear. Gear og kobling er placeret som på vores gamle motorcykel, rigtig nostalgi for mig.
Modellen går under flere navne, men ofte med tilføjelsen "Little Monster":


LM50 1.jpg


Det er en kineser model, og nok ikke det bedste til vores klima. Da jeg kun vil bruge den for sjov, så kommer den nok ikke meget ud i regnvejr. Det vil sikkert forlænge
levetiden, når den også vil blive opbevaret i en lukket garage.
Jeg prøvede kortvarigt at sidde på en model i går, og størrelsen er ok til mig (på billedet ser den meget lille ud).

Er der nogen der har erfaring med modellen?
Den er desværre noget kostbar, men vi har jo ikke lommer i det sidste sæt tøj.

//Jørgen
Det eneste der ser stort ud på den model er spejlene. Det er vel nærmest en Honda Dax på steroider. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Besvar