Side 1 af 1

Oliver City

: 19. juni 2016 19:31
af Lemmy
Mjello - er der nogen der har måledata på generatorviklingerne og pick-up'en på sådan en her? For ikke at tale om tændingsspolen?
Oppe ved instrumentpanelet er der en sort "dims" hvor der går fire ledninger i - sort/hvid/gul og hvid-med-gul. På den anden side af stikket hedder det blå-med-hvid/rød-med-hvid/gul-med-grøn og sort. Nogen kendskab til såden een? Det er ikke ensretteren, den sidder under forlygten ved siden af modstanden til aut chokeren.
Er der et præcist ledningsdiagram på forum til denne model fra 2006?

Mvh
Lemmy

Re: Oliver City

: 20. juni 2016 10:50
af scootergrisen
https://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/altomcpi.php
Tag et billede så kan vi sikkert se hvad det er.

Kan være det er den her: http://www.thansen.dk/scooter-knallert- ... 681976887/
Den bruges vist til at tænde for karburatorvarmen når det er under en vis temperatur: http://www.thansen.dk/scooter-knallert- ... 681977565/
Jeg har skrevet noget om det på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... atorvarmer

Re: Oliver City

: 21. juni 2016 21:25
af Lemmy
Mjello - det ligner ganske rigtigt karburatorvarmeren. Ved du noget om generatorviklingernes modstande? På en ny Euro-2 har pick-up'en kun een ledning, den anden går til stellet. Skal der laves en lus i CPI enheden for den manglende ledning, altså fra en Euro-1 til en Euro-2?

Re: Oliver City

: 22. juni 2016 11:28
af scootergrisen
Alt det jeg har til CPI er på det første link.
Hvis du ikke kan finde noget om spolernes modstand så måle det og skriv det her så kan vi sammenligne med servicemanualer til andre scootere.

Hvis motoren kan køre så har pickupen de forbindelser den skal have.
Jeg gætter på at hvid/grøn og sort i CDI-boksen begge er stelforbindelse.
Du kan prøve og måle om der er 0 ohm.

Re: Oliver City

: 12. juli 2016 17:35
af Lemmy
Har skiftet pick-up'en over, da fejlen lå i AC-generatoren til CPI-relæet. Under lærred omviklingen var der efter 1-2 omgange brud på kobber-ledningen. Efter rens af karburator og luftfilter, kører den igen, i hvert fald de første små 4-5 km, så går den ud, og skal stå omkring en time, inden man kan prøve igen. Gode ideer er velkomne, vejret er ikke det sjoveste at skulle stå en time i en grøftekant.

Re: Oliver City

: 12. juli 2016 18:19
af Kymconørden
Når den går ud og ikke vil starte, kunne du tjekke/udelukke om det er gnisten der forsvinder.
Prøv med et løst tændrør på motorblokken når den strejker.

Re: Oliver City

: 4. august 2016 19:45
af scootergrisen
Prøv og tag chokerstikket af og kør nogen dage og se forskellen.
Det skal nok passe at chokeren er 4-5 km om at lukke og 1 time om at åbne.