I år (og sidste år) er hjemmesidens hosting og domæne blevet betalt af andre end mig der laver hjemmesiden. Det lader til at GYS har betalt regningen på 927,- kroner i år og så har andre i skrivende stund (Lørdag den 13. juli 2024) overført i alt 655,- kroner til GYS. Jeg har ikke selv mulighed for at vise hvem der har opført penge til hvem og hvor meget da jeg ikke er en del af det, jeg kan bare se at regningen er blevet betalt. Så det er vist noget med at stole på hinanden.
Hvis du har lyst til at hjælpe med betalingen så læs forumemnet Betaling af hosting/domæne (2024). Så giver GYS vist løbende opdateringer om overførsel af penge.
Scootergrisen
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
Mickie aagaard skrev: ↑24. marts 2024 12:43
Roder stadig med el primært blink fundet ud af ar kontakten er brændt af, hvad kan årsagen være?
Der kan være mange grunde til kontakten/ledningerne går til.
1. Kortslutning til stel (-) i en pære/ledningsnet eller kontakt. Blinkrelæet sidder i serie med + ledningen og er normalt ikke tilsluttet minus så det er ikke der du skal kigge.
2. Tilslutning af flere blinklygter end køretøjet er født med eller indsætning af større pærer i blinklygterne.
Jeg hælder dog mest til at + ledningen ud til blinklygterne tager - et sted, hvilket godt kan være ude i en blinklygte.
Både og, udover blinklys, så virker speedometer, radio, og lys(kun kørelys virker) og visker kan ikke gå tilbage i udgangspunkt
Ja må finde en anden blinklys kontakt
Vh Mickie
Du kan tage nærbilleder af adskilt kontakt hvis du vil årsagen nærmere.
Tænker der konstant har været lidt forbindelse mellem terminalerne til gul og sort ledning så kontakten over tid er blevet varmere og varmere og så er isoleringen på ledningerne smeltet fordi de sidder på de to terminaler.
Måske når blinklyskontakten har været sat til at være slået fra så har der alligevel være lidt forbindelse.
Jeg tænker terminalerne ved sort og gul måske har haft lidt forbindelse. Dårlig forbindelse. Måske gnistet. Så der er blevet udviklet en smule varme.
Eller måske kunne der være kortslutning ved blinklyset i den ene side sådan at der har været højere strømstyrke end normalt og så er det måske gået ud over kontakten fordi det er stedet med højst modstand.
Men jeg gætter bare.
Du kan prøve at finde ud af hvad lednignerne er til.
Tænker sort er fra blinklysrelæet.
Og så gul er til blinklys i den ene side og grøn er til blinklys i den anden side.
Du kunne prøve at give blinklyset strøm en af gangen uden om kontakten og se om det virker fint eller om der måske er problemer i en ene side.
Du kunne eventuel sætte et amperemeter i serieforbindelse så kan du se om hver blinklys bruge samme strømstyrke. Det kunne måske fortælle om der eventuelt er en kortslutning.