Side 1 af 1

PGO. HOT 50 Kan ikke starte

: 4. januar 2025 21:37
af scooby
hej jeg har en hot 50 der ikke kan starte

der er gnist
den får benzin e5
Der er god kompression
Nyt benzin filter
Ny Hoveddyse 82 stage6
Nyt luftfilter
Nyt tændrør

jeg har renset kaburatern fra bundkaret, med ren lufttryk i gennem alt
jeg har tjekket kobling, variator, blæsehjul

top ende er også fint ( stempel cylinder topstykke )

Elstart virker men starter den ikke

På forehånd tak for råd :D

Re: PGO. HOT 50 Kan ikke starte

: 4. januar 2025 23:19
af Landbo
scooby skrev: 4. januar 2025 21:37 hej jeg har en hot 50 der ikke kan starte

der er gnist
den får benzin e5
Der er god kompression
Nyt benzin filter
Ny Hoveddyse 82 stage6
Nyt luftfilter
Nyt tændrør

jeg har renset kaburatern fra bundkaret, med ren lufttryk i gennem alt
jeg har tjekket kobling, variator, blæsehjul

top ende er også fint ( stempel cylinder topstykke )

Elstart virker men starter den ikke

På forehånd tak for råd :D
Er det en to eller firtakter ?

Det lyder underligt, bliver tændrøret vådt ?
Har du prøvet med et andet tændrør ?

Ellers kan du fjerne luftfilteret og sprøjte lidt dieselstart, karburatorrens, bremserens eller benzin direkte ind i karburatoren of se om motoren ikke vil gå i et kortere øjeblik. Starter den har du et brændstof problem, ellers er det tændingen hvis ikke.

Hilsen Leif.

Re: PGO. HOT 50 Kan ikke starte

: 5. januar 2025 00:12
af scooby
[/quote]

Er det en to eller firtakter ?

Det lyder underligt, bliver tændrøret vådt ?
Har du prøvet med et andet tændrør ?

Ellers kan du fjerne luftfilteret og sprøjte lidt dieselstart, karburatorrens, bremserens eller benzin direkte ind i karburatoren of se om motoren ikke vil gå i et kortere øjeblik. Starter den har du et brændstof problem, ellers er det tændingen hvis ikke.

Hilsen Leif.
[/quote]

Hej Lief

det er en 2 takter

tændrøret bliver ikke vådt og jeg har prøvet 3 forskellig tændrør alle af dem gnister
jeg har også givet det et næsten nyt luftfilter og nyt benzinfilter
jeg vil prøve med noget starterspray

Re: PGO. HOT 50 Kan ikke starte

: 5. januar 2025 16:04
af Landbo
scooby skrev: 5. januar 2025 00:12
Er det en to eller firtakter ?

Det lyder underligt, bliver tændrøret vådt ?
Har du prøvet med et andet tændrør ?

Ellers kan du fjerne luftfilteret og sprøjte lidt dieselstart, karburatorrens, bremserens eller benzin direkte ind i karburatoren of se om motoren ikke vil gå i et kortere øjeblik. Starter den har du et brændstof problem, ellers er det tændingen hvis ikke.

Hilsen Leif.
[/quote]

Hej Lief

det er en 2 takter

tændrøret bliver ikke vådt og jeg har prøvet 3 forskellig tændrør alle af dem gnister
jeg har også givet det et næsten nyt luftfilter og nyt benzinfilter
jeg vil prøve med noget starterspray
[/quote]

Ja prøv det, så du er helt sikker på det er et brændstofproblem.

Hilsen Leif.

Re: PGO. HOT 50 Kan ikke starte

: 5. januar 2025 19:56
af scooby
Landbo skrev: 5. januar 2025 16:04
scooby skrev: 5. januar 2025 00:12
Er det en to eller firtakter ?

Det lyder underligt, bliver tændrøret vådt ?
Har du prøvet med et andet tændrør ?

Ellers kan du fjerne luftfilteret og sprøjte lidt dieselstart, karburatorrens, bremserens eller benzin direkte ind i karburatoren of se om motoren ikke vil gå i et kortere øjeblik. Starter den har du et brændstof problem, ellers er det tændingen hvis ikke.

Hilsen Leif.
Hej Lief

det er en 2 takter

tændrøret bliver ikke vådt og jeg har prøvet 3 forskellig tændrør alle af dem gnister
jeg har også givet det et næsten nyt luftfilter og nyt benzinfilter
jeg vil prøve med noget starterspray
[/quote]

Ja prøv det, så du er helt sikker på det er et brændstofproblem.

Hilsen Leif.
[/quote]

Hej jeg prøvet og give den noget starter spray den ville ikke starte med det

men jeg fandt ud af at min membran var dårlig man kunne se igennem den jeg ved ikke om det fuldstænding kunne forhindre den i og starte

Re: PGO. HOT 50 Kan ikke starte

: 6. januar 2025 09:06
af Landbo
scooby skrev: 5. januar 2025 19:56
Hej jeg prøvet og give den noget starter spray den ville ikke starte med det

men jeg fandt ud af at min membran var dårlig man kunne se igennem den jeg ved ikke om det fuldstænding kunne forhindre den i og starte
Ja ok. Når "membranen" er utæt kan motoren ikke suge luft og dermed benzinblandingen ind i krumtaphuset og dermed har du et brændstofproblem. Du må ud på reservedels markedet og lufte muldvarpen. :mrgreen:

Hilsen Leif.