CPI GTR 50 vil ikke tage gas når den bliver varm
: 15. december 2018 15:46
Hej, min søn har en lovlig CPI GTR 50 bortset fra afgangsrøret der nok er større end normal lovlig udgave.
Den har kørt fornuftigt men vil nu ikke køre når den bliver varm, den kan tage mindre og mindre gas og til sidst dør den eller kan kun lige holde sig igang.
Karburatoren er renset og umiddelbart checket, benzinen er udskiftet da der muligvis kunne være vand i (det var der umiddelbart ikke), gnisten er checket og ser umiddelbart ok ud, umiddelbart kommer der masser af benzin i karburatoren, virker som om det er ok.
Jeg har en donor/reservedels scooter hvor jeg har udskiftet Chocker solenoid og temperatur føler (antager jeg) på karburatoren plus ensretter, tændrør, tændspole og spændingsregulator (tror jeg det er, den sidder med et 4 polet stik, over CDI boks og modstande, sidder med en skrue på chassis).
Donoren har dog en anden CDI boks så den kan jeg ikke prøve, desværre (forskellige stik).
Jeg har et par spørgsmål som jeg gerne vil have hjælp til:
1. Elektrodeafstand på tændrøret, 0,7mm ?
2. Er det sandsynligt at det er CDI boksen der giver dette problem, nogen der har erfaring med det ?
3. Hvordan justerer man tændingstidspunkt på sådan en, kan generator/pick-up drejes/justeres ?
4. Kan det være Generator/pick-up der giver denne fejl ?
5. Nogen der har et diagram eller service manual (evt links) til sådan en, det eneste diagram jeg har fundet er et der er så dårligt at man ikke kan se numre/tekst osv ?
Noget andet der kan give dette problem, alle råd er velkomne, på forhånd tak for hjælpen.
Den har kørt fornuftigt men vil nu ikke køre når den bliver varm, den kan tage mindre og mindre gas og til sidst dør den eller kan kun lige holde sig igang.
Karburatoren er renset og umiddelbart checket, benzinen er udskiftet da der muligvis kunne være vand i (det var der umiddelbart ikke), gnisten er checket og ser umiddelbart ok ud, umiddelbart kommer der masser af benzin i karburatoren, virker som om det er ok.
Jeg har en donor/reservedels scooter hvor jeg har udskiftet Chocker solenoid og temperatur føler (antager jeg) på karburatoren plus ensretter, tændrør, tændspole og spændingsregulator (tror jeg det er, den sidder med et 4 polet stik, over CDI boks og modstande, sidder med en skrue på chassis).
Donoren har dog en anden CDI boks så den kan jeg ikke prøve, desværre (forskellige stik).
Jeg har et par spørgsmål som jeg gerne vil have hjælp til:
1. Elektrodeafstand på tændrøret, 0,7mm ?
2. Er det sandsynligt at det er CDI boksen der giver dette problem, nogen der har erfaring med det ?
3. Hvordan justerer man tændingstidspunkt på sådan en, kan generator/pick-up drejes/justeres ?
4. Kan det være Generator/pick-up der giver denne fejl ?
5. Nogen der har et diagram eller service manual (evt links) til sådan en, det eneste diagram jeg har fundet er et der er så dårligt at man ikke kan se numre/tekst osv ?
Noget andet der kan give dette problem, alle råd er velkomne, på forhånd tak for hjælpen.