Side 1 af 1

QINGQI?

: 3. oktober 2017 20:01
af TOCA
Nogen der kender til mærket?
Faldt over denne: https://www.dba.dk/andet-maerke-qingqi- ... 037847142/ men kan intet finde omkring den, men tænker det er endnu et navn for en standard kineser med Honda motor, i stil med AGM, Kinroad, Yamasaki, Sky Team m.fl.?
De ser alle fede ud, og koster mellem 10 - 20.000,- fra nye, er dybest set ens, men med forskellige navne klasket på tanken. Den her ser dog bedre ud end de fleste, da den minder om min første knallert :lol:

Re: QINGQI?

: 3. oktober 2017 21:05
af scootergrisen
Har ikke set den før men der er Qingqi på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... qingqi.php

Vi kan samle information om den her i emnet.

Der står QINGQI FIFTY på den.

Her er information from motorregister:
LV7GBM40XHC000086 QINGQI, QM50Q-2X, n.a AN479 e9*2002/24*6133*00 QM50Q-2X L1e QINGQI
Art: Stor knallert
Totalvægt: 255 kg
Køreklar vægt Minimum: 105 kg
Motor osv. Mærkning: 139FMB
Slagvolumen: 49.0 cm3
Største effekt: 2.1 kW
Fælge/dæk: 90/90-18, 3.25-18 tommer/mm
Anbringelse af stelnummer: R, x300, y20, z820
Standstøj: 78,0 db(A) (ved: 3400 o/min)
Kørselsstøj: 69,3 db(A)
Euronorm: Euro II

Første registrerings­dato: 05-09-2017
De var ikke længe de gad havde den.
QINGQI_QM50Q-2X_1.jpg
QINGQI_QM50Q-2X_2.jpg
QINGQI_QM50Q-2X_3.jpg
QINGQI_QM50Q-2X_4.jpg

Re: QINGQI?

: 4. oktober 2017 07:38
af Jps
Det jeg bed mest mærke i ,var prisen på 12 millioner 345tusinde 678 kr :D
Skrevet 12.345.678 kr. Den dyreste kineserknallert, jeg har set :D.



I Frankrig hedder den Mash Fifty:
Billede

https://www.scooter-system.fr/news/2818-mash-fifty.html

Re: QINGQI?

: 8. oktober 2017 19:46
af TOCA
AHA! Mash gav lidt flere hits på Google og Youtube :)

Kan se, at den adskiller sig fra de andre Kinesere ved, at cylinderen er lodret, hvor den er næsten vandret på AGM Cafe racer og Yamasaki, hvilket jeg formoder er godt for olieforbruget.

I udlandet fås den også i 70, 125 og 250cc versioner, i Frankrig og Østrig kan man købe styling og tilbehør, som f.eks. kåbe, anden tankform, saddel m.m. :)

Ting som springer mig i øjnene, ud over cylinderens retning, er at motoren tilsyneladende er en del af den bærrende konstruktion, og udstødningen er helsvejset, og det er skidt for reservedels priserne, med mindre den er i rustfrit stål, så den aldrig skal skiftes.

Begrænsningen er en omdrejningsbegrænser i CDI'en, som er let at deaktivere, hvor efter de 45 km/t nås i andet gear, mod et øget brændstofforbrug, ved fuldt håndtag naturligvis.

Så mangler vi vist bare, at finde ud af hvem der importerer og sælger vidunderet i DK?

Re: QINGQI?

: 8. oktober 2017 22:34
af Jps
Kinakrom er aldrig holdbart. Det ruster bare der falder en dråbe vand, på det. :)