Side 1 af 1
giantco stealth starter ikke i koldt vejr.
: 27. februar 2017 15:51
af mp110
hej alle sammen. jeg håber nogle kan hjælpe mig.Har en giantco stealth 2011,skiven er pillet 70ccm cylinder race varioator.har også sat tændspole på til 31.000 w og iridium tændrør.problemet er når den står ude i kulden i ca 2 timer ca 0-1 minus grader vil den ikke starte,hverken på el eller kick.masser af strøm på,må så sætte jeg den i kælderen, når jeg så tager den ud dagen efter, springer den igang i første hug PÅ kick og el-starteren.batteriet er ca 1 1/2 -2år gammelt et lp 12v 5ap,har lidt på fornemmelsen det kan være forlidt koldstart ap (CCA) eller de åndsvage el-chokere
har rimelig godt forstandt på motor delene,laver alt selv.Men el er ikke min store side.Er trædt af og trække hjem når det koldt
så er stoppet med at køre, hvis jeg ikke kan køre efter en times tid.Ellers køre den skide godt når den er igang.håber i kan hjælpe. på forhånd TAK.
Re: giantco stealth starter ikke i koldt vejr.
: 27. februar 2017 22:06
af Gammelmand
kan være choker, men der er også mulighed for el problemer ! jeg ville starte med at undersøge samtlige stik for ir eller anden tegn på fugt i stikkene , og en omgang pronto skader nok ikke
Re: giantco stealth starter ikke i koldt vejr.
: 28. februar 2017 00:06
af scootergrisen
Du kan prøve og rense karburatoren grundigt og og måle batteriet og sørge for det er opladt.
Re: giantco stealth starter ikke i koldt vejr.
: 28. februar 2017 23:09
af mp110
det er gjordt og batteri fuldt opladt.Var til tandlæge i torsdags,da jeg kom ud lå der 5cm sne.Fik med held startet den op men så gik den ud,da jeg skulle holde tilbage for biler.Kunne ikke få liv i den igen,fandt så et halvtag hvor jeg skiftet batteri.(fuldt opladt)som jeg havede lånt af en kammerat og havede i kassen.Tror jeg prøver at købe et nyt,med flere cca (koldstart ap 120ap) tror ikke de lp batterier har mere end 30 cca.De gode nok om sommeren men ikke om vinteren,de ikke glade for fugt de 4t kina scooter.men købte den for 500kr for tre år siden af en ven.Havede kun kørt 2400km,der fulgte plader og papir med, den skulle bare ha lidt frisk benzin og et batteri så kørte den.syntes også benzin nålen går noget langsomt op,på et nyt batteri springer den op på fuel.Men mange tak for imput.
Re: giantco stealth starter ikke i koldt vejr.
: 28. februar 2017 23:20
af scootergrisen
Hvad har du målt?
Re: giantco stealth starter ikke i koldt vejr.
: 28. februar 2017 23:36
af mp110
Har ikke målt på den,har ikke værktøjet og el er ikke min skarbe side.
Re: giantco stealth starter ikke i koldt vejr.
: 28. februar 2017 23:45
af scootergrisen
Det er ikke svært du skal bare have et multimeter.
Re: giantco stealth starter ikke i koldt vejr.
: 1. marts 2017 10:57
af mp110
det ved jeg godt.Det noget med man måler fra tændrørs hætte og til -pol? hvis det batteri du tænker på, så har jeg lige monteret et cigarstik til batteri.Min kammerat har en voltmåler man kan stikke i og måle volt den skal vel være lidt over 12v slukket? og stige lidt når man starter den.ps.ved man kan google en masse om de ting.TAK FOR SVAR.
Re: giantco stealth starter ikke i koldt vejr.
: 1. marts 2017 19:45
af mp110
hej derinde.kigget på min scooter idag,alle ledninger fik pronto og lukket toppen af med fedt,øverst på stikkende stelforbindelse fik en tur.Men! der var ingen ir på noget af det,havede enda lygte forskjold af og rense og smøre.Men nu kommer den lidt flove del!kaburator hang halvt ude af studsen hmm må ha glemt at spænde båndet.Eller spændt det for lidt.utroligt at den overhovede har kunne køre,og starte i første hug når den har stået i kælderen.Vil lige sige tak til scootergrisen og gamlemand.håber den er ok når jeg skal bruge den imorgen.
Re: giantco stealth starter ikke i koldt vejr.
: 1. marts 2017 21:28
af scootergrisen
Du kan oplade batteriet også lade det være i 1 time uden at gøre noget også sætte du multimeteret på DC jævnstrøm og sætte den ene ledning på den ene terminal og den anden ledning på den anden terminal.
Så står der måske 12,8-13,1 volt hvis det er et nyt batteri der er fuldt opladt.
Hvis det er brugt kan det være lidt lavere.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... er_batteri
Du kan også måle i cigarstik men hvis batteriet er koblet til ledningsnettet så er der mulighed for at noget står og bruger strøm så det er bedst at tage batteriet ud når du måler og oplader for at udelukke at der kan være et strømforbrug.
Godt du fandt problemet.
Karburatoren skal vist ligesom gå i hak med indsugningsstudsen før spændebåndet spændes.
Tjek at luftfilteret er spændt fast på motorblokken eller hvor det nu skal være spændt fast.
Det kan være hvis det kun sidder fast på karburatoren at luftfilteret sidder og hopper når du køre.