Side 1 af 1

VGA Versus 4T Vandkølet 45 km/t

: 18. september 2016 22:15
af ooen
Har erhvervet en 45 scooter som der står i emnet.
Problemet er at den kun kører ca. 200 km, så vil den ikke starte. Et nyt tændrør og alle sorger er væk, indtil ca. 200 km. nyt tændrør igen. etc. etc. etc.
Det er efterhånden ret irriterende.
Har skiftet styringsmodul og tændspole. Det hjælper ikke at afbryde begrænseren på koblingshjulet.
Originalt tændrør er NGK CR7E. Har prøvet CR8E som er med lidt højere glødetal, samme resultat.
Den kører rigtig godt og er (med nyt tændrør) meget startvillig.
Har nogen nogle gode forslag til hvad der kan hjælpe på problemet ?

Re: VGA Versus 4T Vandkølet 45 km/t

: 18. september 2016 23:15
af Jps
Prøv dette tændrør istedet Iridium tændrør. . Det giver en bedre gnist, og burde holde længere end 200 km. Jeg kører selv med det i min Kymco Super8. Det har "kørt" godt 6000 km indtil videre.

Re: VGA Versus 4T Vandkølet 45 km/t

: 19. september 2016 07:14
af Supercharger
At tændrøret ødelægges så hurtigt virker mistænkeligt. hvordan ser det ud? er det meget sort/kokset? :detective:

Enig med KJP. Bruger også Iridium tændrør. på min MC og kommer på mine scootere, når de skal have stor service næste gang. :thumbup:

Re: VGA Versus 4T Vandkølet 45 km/t

: 19. september 2016 19:04
af ooen
Tændrøret ser ikke unormalt ud når det ikke kan mere. Det er lidt foruroligende hvis det tændrør som producenten anbefaler, ikke fungerer i længden.
Jeg har lige bestilt 2 stk af de ovenfor omtalte tændrør, og er meget spændt på om det fungerer.
Tak for de input der har været.
Vender tilbage med et resultat når der er gået lidt tid.

Re: VGA Versus 4T Vandkølet 45 km/t

: 23. september 2016 13:50
af scootergrisen
Tag nogle gode nærbilleder i fokus af de tændrør den ikke har ville starte med så kan vi eller du sammenligne med billeder på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... endror.php

Kunne måske være at problemet ligge i tændrørshætten fordi du roder med den hver gang du skifter tændrør.

Du kan teste tændrørene ved at holde dem på motorblokken og se om de gnister.