Fejlfinding, Giantco Stealth
: 9. september 2016 21:35
Knægten fylder 15 om en uge, går til knallertkørekort, og glæder sig til at komme ud at køre. En god bekendt har ovenikøbet foræret ham en Giantco Stealth 4t, men......
Den vil ikke starte. Den er noget hærget, men et godt projekt til vinteren, men jeg er ikke vild med at ofre ret meget på den hvis motoren er færdig
Ting gjort indtil nu:
Jeg har flyttet batteriet over fra fruens scooter, friskladet, så der er strøm.
Der ER gnist.
Vacuumhanen åbner (og har i øvrigt prøvet at køre uden om den)
Kompression gætter jeg på er ok, for uden tændrør kører motoren let rundt med starteren, men med tændrør i bliver den markant mere anstrengt.
Jeg har haft karburatoren af, den var noget snasket, men blev renset op efter bedste evne, men her er jeg i tvivl om hvad med diverse kanaler osv.
Nålen var skæv, blev rettet op, og skal selvfølgeligt skiftes, men tænkte ikke at det burde forhindre den i at starte.....
Jeg mangler gode råd, og en systematik at gå frem efter, så alle gode råd er velkomne!
Den vil ikke starte. Den er noget hærget, men et godt projekt til vinteren, men jeg er ikke vild med at ofre ret meget på den hvis motoren er færdig
Ting gjort indtil nu:
Jeg har flyttet batteriet over fra fruens scooter, friskladet, så der er strøm.
Der ER gnist.
Vacuumhanen åbner (og har i øvrigt prøvet at køre uden om den)
Kompression gætter jeg på er ok, for uden tændrør kører motoren let rundt med starteren, men med tændrør i bliver den markant mere anstrengt.
Jeg har haft karburatoren af, den var noget snasket, men blev renset op efter bedste evne, men her er jeg i tvivl om hvad med diverse kanaler osv.
Nålen var skæv, blev rettet op, og skal selvfølgeligt skiftes, men tænkte ikke at det burde forhindre den i at starte.....
Jeg mangler gode råd, og en systematik at gå frem efter, så alle gode råd er velkomne!