Side 1 af 35

Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

: 26. april 2010 23:21
af scootergrisen
Her er min Kymco Super 8 (50 ccm 30 km/t).
billed1605[1].jpg
billed1605[1].jpg (433.87 KiB) Vist 18001 gange
Her med sne på.
billed1165[1].jpg
billed1165[1].jpg (186.44 KiB) Vist 18204 gange

Re: Scootergrisen

: 4. september 2010 21:52
af scootergrisen
Har fået sat nye originale standard ruller (6,5 gram) på.
Billede
Og en ny original kilerem.
Billede

Den gamle kilerem var ret slidt og revnet så det var på tide at få en ny på.
Billede

Med de nye ruller og nye kilerem køre den cirka 8-10 km/t hurtigere. Det skyldes af den gamle kilerem var smallere og muligvis de gamle rullers vægt.

Der er nogen som har skrevet at deres scooter har haft dårlig acceleration ved montering af en helt ny kilerem men det har jeg ikke oplevet til noget. Den accelerer mindst lige så godt som med den gamle kilerem.

Her er den nye kilerem målt.
Billede
Her er den gamle kilerem målt.
Billede

I servicemanualen står at den minimum skal være 16,5 mm så det vist på tiden at den blev skiftet.

Re: Scootergrisen

: 7. september 2010 19:15
af scootergrisen
Nu har jeg kørt med de nye ruller og nye kilerem i nogle dage og jeg må sige den kører bedre.
Accelerationen er bedre. Det ligesom om den nye kilerem tager mere fat hvor den gamle føltes som om den gled.
Og der er kæmpe forskel i topfart og den føles bare bedre at køre på i det hele taget.

Re: Scootergrisen

: 8. november 2010 02:56
af scootergrisen
Jeg har købt en ny spændingsregulator.
kymcosuper8spendingsregulator.jpg
kymcosuper8spendingsregulator.jpg (233.84 KiB) Vist 17910 gange
Den gamle ladte kun batteriet nogle gange og den holdt kun i 1 år.

Så købte jeg også et nyt batteri.
ytx7a_bs.jpg
ytx7a_bs.jpg (403.53 KiB) Vist 17910 gange

Re: Scootergrisen

: 29. november 2010 23:59
af scootergrisen
Billede
Men det passer ikke det var fordi jeg skulle prøve og ændre på tallene så man skal trække 80.000 km fra.
Så den har kørt 16.000 km cirka.

Re: Scootergrisen

: 1. juli 2011 14:33
af scootergrisen
Jeg har haft topstykke, cylinder og stempel af og har i den forbindelse taget en del nye billeder til Motor siden.
Så har jeg renset delene så godt jeg kunne og det har hjulpet på motorgangen.
Specielt tror jeg det hjalp at rense udstødningsventilen fordi der var en del kulstof på.
Så nu køre den ligesom bedre i motorgangen og den falder bedre tilbage til tomgang når man giver slip på gashåndtaget end den gjorde før.
ventil_for.jpg
ventil_for.jpg (96.57 KiB) Vist 17526 gange
ventil_efter.jpg
ventil_efter.jpg (146.44 KiB) Vist 17526 gange
Jeg har i laaang tid haft problemer med at starte min scooter.
Det vil sige problemet var ikke større end at jeg skulle dreje på gashåndtaget for at motoren ville starte.

Hvis jeg brugte kickstarter eller el starter uden at give gas så kunne den ikke starte før.
Men nu har prøve at rense tomgangskredsløbet i karburatoren rigtig grundigt med karburatorrens.
Det vil sige tomgangsdysen, hullet hvor den sidder i, de 2 luft indsugningshuller under membranen øverst i karburatoren, blandingsskruen og se små huller nederst ved vippegasspjældet.

Og det hjalp sku. :thumbup:

Nu kan den køre stille og rolig i tomgang uden at tomgangsskruen skal være skruet så meget ind som før.
Og jeg tror fordi når tomgangsskruen ikke skal være skruet så meget ind så suger motoren mere fra de små huller ved blandingsskruen som suger benzin op fra tomgangsdysen.
Så nu behøver jeg ikke give gas når jeg skal starte.
Jeg skal måske træde 1-3 gange på kickstarteren også starter den. Det kunne den slet ikke før uden at jeg gav gas samtidig.
Og el starteren kan også starte bedre end før men jeg har næsten lige renset karburatoren så skal lige prøve det i noget tid og se forskellen rigtigt.
Men det er helt klart bedre så det kan godt anbefales hvis man har prøvet med at starte uden at give gas.

Re: Scootergrisen

: 19. september 2011 16:00
af scootergrisen
Jeg har jo haft et problem som med sjældne mellemrum er vendt tilbage.
Det er fordi en sjælden gang imellem mest når jeg skal starte der mister motoren fuldstændigt kompression også kan jeg stå længe og forsøge at starte den før der igen er kompression.

Troede det hjalp at rense den udstødningsventil men så her den anden dag hvor den havde stået stille nogen dage uden jeg har kørt så skulle jeg starte den og igen mistede den alt kompression og tog længe at få igang igen.

Så det var åbenbart ikke fordi den udstødningsventil har siddet fast at der ikke er nogen kompression for har næsten lige renset den.

Også er mit centerstøtteben knækket.
stotteben.jpg
stotteben.jpg (318.01 KiB) Vist 17348 gange

Re: Scootergrisen

: 21. oktober 2011 20:11
af scootergrisen
Så er jeg ude og køre også begynder det at rasle nede fra motoren/variatoren et sted.
Så nogen gange er det ligesom om den hoppe op i gear og køre hurtigere.

Godt ikke det skete mens jeg var ude på en lang tur.

Da jeg tog variatorskjolde af lå der en halv gummi ring.
2.png
2.png (1.21 MiB) Vist 17357 gange
Her ses problemet hvor den yderste remskiver er ødelagt ved svejsningen så remskiven sidder helt løst
1.png
defektvariator.png
defektvariator.png (871.59 KiB) Vist 17316 gange
Normalt skal det se sådan her ud.
Billede

Re: Scootergrisen

: 3. november 2011 21:51
af scootergrisen
Så er der vare fra http://www.speedline.dk/

Egentligt skulle jeg bare bruge remskiverne med koblingen men fandt noget mere.
alle_uden_dek.png
alle_uden_dek.png (998.24 KiB) Vist 17337 gange
Købte også et SAVA MC32 WIN SCOOT 100/70-14 vinterdæk til foran så jeg kan stå bedre fast til vinter.
dek.png
dek.png (1.24 MiB) Vist 17337 gange
Altsammen kostede 1426,14 kroner inklusiv alt også forsendelse.
Der var 15% rabat da jeg bestildte så sparede 236,13 kroner i forhold til normalpris.

Glæder mig til og se om remskiverne og koblingen overhovedet passer på min scooter da det er Baotian.

Re: Scootergrisen

: 6. november 2011 19:13
af scootergrisen
Så fik jeg sat de nye remskiver og kobling på.
Og jeg har også endelig fået sat nyt gaskabel på som jeg har haft liggende længe. I de tidligere vintre har det gamle gaskabel frosset fast hvert år så jeg håber det nye gaskabel ikke fryser fast og også er det er lettere at smørre, for det gamle var svært at smørre.

Den hoveddyse, gummi og gummiprop jeg har købt til passer desværre ikke på min scooter men det var da et forsøg værd.
dyseoggummi..jpg
dyseoggummi..jpg (149.66 KiB) Vist 14012 gange
Dysen jeg købte er 4 mm på det breddeste gevind sted.
Og den jeg har i karburatoren er på 5 mm.

Der står bare her at dysen passer til Kymco Super 8 men det gjorde den så ikke : http://speedline.dk/da/scooter/dyse-keihin-lhdk-070/