Side 3 af 3

Re: Kymco Agility 50 - svær koldstart

: 24. januar 2025 01:50
af Jepthefish
Landbo skrev: 23. januar 2025 22:52
Jepthefish skrev: 23. januar 2025 20:42 Jeg har samme problem på min kymco, den er umulig og få gang i når den er kold, den vil slet ikke igang, medmindre jeg "pumper" gashåndtaget, så går den igang i 2-3 sekunder, også dør den igen, når den så har gjort det 3-4 gange er den varm nok til at holde tomgang. Jeg har prøvet manuel choker, renset HELE karburateren flere gange, og justering af ventiler. Intet har effekt
Tja, det var meget nemmere hvis man stod ved dyret på operationsbordet.

Men lad mig først lige høre hvordan motoren går og trækker i varm tilstand ?

Hilsen Leif.
Den køre uden nogen former for problemer når den er varm, trækker jævn, og er med i omdregningerne så snart jeg går på gassen. Den falder lige så stille til tomgang, og holder helt fint. Starter i første hug når den er varm

Re: Kymco Agility 50 - svær koldstart

: 24. januar 2025 13:50
af kenras
Landbo skrev: 23. januar 2025 22:52
Jepthefish skrev: 23. januar 2025 20:42 Jeg har samme problem på min kymco, den er umulig og få gang i når den er kold, den vil slet ikke igang, medmindre jeg "pumper" gashåndtaget, så går den igang i 2-3 sekunder, også dør den igen, når den så har gjort det 3-4 gange er den varm nok til at holde tomgang. Jeg har prøvet manuel choker, renset HELE karburateren flere gange, og justering af ventiler. Intet har effekt
Tja, det var meget nemmere hvis man stod ved dyret på operationsbordet.

Men lad mig først lige høre hvordan motoren går og trækker i varm tilstand ?

Hilsen Leif.
**********************************
så lykkedes det... først justerede jeg tomgang så op, lige så højt at baghjulet ikke løb med rundt - alligevel var den ikke "glad
2 når jeg gav gas. Så af med toppen af kaburatoren - ingen utætheder, ingen snavs osv. men menbranen sad helt oppe, så jeg trykkede den ned, samlede kaburator igen og nu springer den igang efter 2-4 forsøg og tager gas fint.
MEN en ulykke kommer sjældent alene - det viser sig nemlig at den ikke lader. Batteri er et helt nyt Varta Powersport. alt virker fint i et par dage, men når den så står stille i 3-4 dage, så er batteri fladt - hvad kan det skyldes ? jeg har intet ekstraudsyr på som bruger strøm!
Det skal siges at når batteriet er opladet i et par timer, så virker alt igen

Re: Kymco Agility 50 - svær koldstart

: 24. januar 2025 16:03
af Landbo
kenras skrev: 24. januar 2025 13:50
Landbo skrev: 23. januar 2025 22:52
Jepthefish skrev: 23. januar 2025 20:42 Jeg har samme problem på min kymco, den er umulig og få gang i når den er kold, den vil slet ikke igang, medmindre jeg "pumper" gashåndtaget, så går den igang i 2-3 sekunder, også dør den igen, når den så har gjort det 3-4 gange er den varm nok til at holde tomgang. Jeg har prøvet manuel choker, renset HELE karburateren flere gange, og justering af ventiler. Intet har effekt
Tja, det var meget nemmere hvis man stod ved dyret på operationsbordet.

Men lad mig først lige høre hvordan motoren går og trækker i varm tilstand ?

Hilsen Leif.
**********************************
så lykkedes det... først justerede jeg tomgang så op, lige så højt at baghjulet ikke løb med rundt - alligevel var den ikke "glad
2 når jeg gav gas. Så af med toppen af kaburatoren - ingen utætheder, ingen snavs osv. men menbranen sad helt oppe, så jeg trykkede den ned, samlede kaburator igen og nu springer den igang efter 2-4 forsøg og tager gas fint.
MEN en ulykke kommer sjældent alene - det viser sig nemlig at den ikke lader. Batteri er et helt nyt Varta Powersport. alt virker fint i et par dage, men når den så står stille i 3-4 dage, så er batteri fladt - hvad kan det skyldes ? jeg har intet ekstraudsyr på som bruger strøm!
Det skal siges at når batteriet er opladet i et par timer, så virker alt igen
Så tyder alt på det var spjældet i enden af membranen der sad fast. Når det sker kan karburatoren ikke regulere benzin/luft blandingen efter suget fra motoren som det er tilsigtet. I øvrigt skal der ikke være mere hul i membranen end man kun lige kan se det med en lyskilde bag før det begynder at gå galt, ligeså må membranen ikke blive stiv da det også giver dårlig motorgang.

Manglende ladning af batteriet kan skyldes alt fra dårlige forbindelser i stik/ledninger til en defekt spændingsregulator/batteri. Jeg gætter dog på det er en dårlig forbindelse da du formodentlig har hevet i ledningsbundtet mens du har har rodet i karburator.

PS. Der er ingen grund til at skrive flere enslydende indlæg rundt omkring på forum, faktisk anses det for at være en rigtig dårlig skik og bør undgås.

Hilsen Leif.

Re: Kymco Agility 50 - svær koldstart

: 24. januar 2025 16:13
af Landbo
kenras skrev: 24. januar 2025 13:50
Landbo skrev: 23. januar 2025 22:52
Jepthefish skrev: 23. januar 2025 20:42 Jeg har samme problem på min kymco, den er umulig og få gang i når den er kold, den vil slet ikke igang, medmindre jeg "pumper" gashåndtaget, så går den igang i 2-3 sekunder, også dør den igen, når den så har gjort det 3-4 gange er den varm nok til at holde tomgang. Jeg har prøvet manuel choker, renset HELE karburateren flere gange, og justering af ventiler. Intet har effekt
Tja, det var meget nemmere hvis man stod ved dyret på operationsbordet.

Men lad mig først lige høre hvordan motoren går og trækker i varm tilstand ?

Hilsen Leif.
**********************************

MEN en ulykke kommer sjældent alene - det viser sig nemlig at den ikke lader. Batteri er et helt nyt Varta Powersport. alt virker fint i et par dage, men når den så står stille i 3-4 dage, så er batteri fladt - hvad kan det skyldes ? jeg har intet ekstraudsyr på som bruger strøm!
Det skal siges at når batteriet er opladet i et par timer, så virker alt igen
Enten er dit nye batteri defekt eller også har du et skjult strømforbrug et eller sted i ledningsnettet. Det kan du måle med et universial instrument i mA stilling indskudt mellem batteriet og en af tilledningerne med motoren stoppet og tændingsnøglen fjernet.

Hilsen Leif.

Re: Kymco Agility 50 - svær koldstart

: 24. januar 2025 16:56
af scootergrisen
Mål spænding på batteriet med slukket motor. F.eks. 12,8 volt.
Start motoren og giv lidt gas. Spændingen skal stige til cirka 14,5 volt.

Hvis spændingen ikke stiger så tjek gul og hvid ledning på generatorens stik som går op fra højre side af motoren.
Det kan være forbindelsen ved den ene ledning afbrydes hvis man hivet i stikket selvom det er låst. Hvis det er tilfældigt kan du eventuelt flytte de ledninger som sidder længt væk fra låsen til den tomme plads tæt på låsen så ikke det sker igen.
billed1766.jpg
billed1766.jpg (324.25 KiB) Vist 371 gange

Re: Kymco Agility 50 - svær koldstart

: 25. januar 2025 01:28
af kenras
scootergrisen skrev: 24. januar 2025 16:56 Mål spænding på batteriet med slukket motor. F.eks. 12,8 volt.
Start motoren og giv lidt gas. Spændingen skal stige til cirka 14,5 volt.

Hvis spændingen ikke stiger så tjek gul og hvid ledning på generatorens stik som går op fra højre side af motoren.
Det kan være forbindelsen ved den ene ledning afbrydes hvis man hivet i stikket selvom det er låst. Hvis det er tilfældigt kan du eventuelt flytte de ledninger som sidder længt væk fra låsen til den tomme plads tæt på låsen så ikke det sker igen.
billed1766.jpg
*****
Jeg skal lige forstå, hvilken lås ? og når du skriver chekke ledninger - mener du så om de sidder fast i stikket ?

Re: Kymco Agility 50 - svær koldstart

: 25. januar 2025 03:15
af scootergrisen
Den modhager på siden af plastikstikket der holder stikkene sammen.
Ja om de har forbindelse.

For på mit stik der blev forbindelsen afbrydet ved det ene sæt ledninger hvis man hev stikkene væk fra hianden selvom stikkene stadig var låst sammen.

Re: Kymco Agility 50 - svær koldstart

: 26. januar 2025 02:58
af kenras
Det prøver jeg at se efter og give den lidt massage