Side 12 af 35
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
: 4. oktober 2013 23:47
af Jps
balle skrev:Jps skrev:Du har så også fået en betinget frakendelse af førerretten, i 3 år. Hvilket vil sige, at hvis du bliver taget i en ny ulovlighed, så ryger knallerten, plus at du så ikke må køre knallert i 3 år.
Underligt, at der ikke også står betinget konfiskation af knallerten, eller hvad?
Venligst Erik.
Der findes ikke noget, der hedder betinget konfiskation af knallert, i loven. Men det sker jo ganske automatisk 2. gang (som du jo ved
)
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
: 25. november 2013 13:39
af scootergrisen
I det sidste stykke tid har forbremsen ikke ville give helt slip.
Den har kunne bremse fint men når man så gav slip på bremsegrebet så gik stemplet i bremsecaliperen ikke lidt tilbage som det skal så hvis man løftede forhjulet og prøvede og dreje det rundt så var det ret stramt, man kunne godt køre men topfarten var lidt lavere.
Så jeg har undladt at bruge forbremse, og hvis jeg kun til at gøre det så måtte jeg stoppe og presse ind på kaliperen så den gad slip.
Nu har jeg lidt haft kaliperen af og tog gummibeskytteren af som sidder omkring stemplet og kaliperen og der var en del hvidt pulver som jeg også har set på en anden scooter engang hvor bremsen også var stram.
Nu ville det være bedst og skille den helt ad men jeg prøvede og rense den lidt og sprøjte lidt WD-40 omkring og rense noget mere og køre stemplet ind og ud en del gange. Nu er bremsegrebet godt nok blevet en del svampede og grebet går næsten hele i bund så jeg ved ikke om der er kommet luft ind i systemet eller hvad.
Nu er det jo snart snevejr med vand og sne og tøsne og salt og kulde så hvis man skal lave noget på sin scooter så er det bedst at lave det nu inden det bliver mere koldt fordi ellers er det bare endnu mere besværligt at lave det.
Min udstødning er godt blevet vildt meget rusten.
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
: 25. november 2013 23:02
af Kymconørden
Min Agility fik det samme problem, og jeg gjorde præcis som du lige har gjort. Det har virket lige siden
Ja, du har nok haft stemplet så langt ude at bremsevæske-beholderen er løbet tør og den vej har trukket luft ind.
Husk: Godt med WD-40 eller varme på udluftnings-skruen, så den ikke knækker!
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
: 25. november 2013 23:10
af scootergrisen
Har du da oplevet at den har knækket sådan en udluftningsskrue ?
Det ville være lidt kedeligt hvis den gjorde.
Det kan da godt være der er kommet luft ind der hvor hvor jeg pumpede med bremsegrebet.
Fordi jeg kunne blive ved med at pumpe uden at stemplet kom for langt ud.
Men hvis det er tilfældet at der er kommet luft ind oppe øverst kan det så ikke komme tilbage op i beholderen eller skal man absolut have det pumpet hele vejen ned til kaliperen og ud af udluftningsskruen ?
Var der også hvidt pulver på din ?
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
: 26. november 2013 00:10
af Kymconørden
Ja, et par gange er sådan en skrue knækket. (Jeg var ung og havde ikke lært at bruge WD eller varme). De bliver jo aldrig løsnet, så de har go tid til at gro rigtig fast, og så er der hul igennem hvilket gør dem ekstra svage.
Der sad osse en masse hvidt pulver-noget på mit. Da stemplet var løsnet og renset, fyldte jeg en masse dråber motor-olie ind bag pakningen inden jeg lukkede.
Hvis stemplet kom så langt ud at grebet ikke kunne skubbe det længere, har beholderen været tom og suget luft.
Måske hvis du prøver at trykke stemplet helt i bund i kaliperen, luft-bobblen vil komme ud i beholderen igen sammen med væsken?
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
: 29. november 2013 22:00
af zzzzleepy
Det hvide pulver er aluminiumet der irre.. børst/krads/skrab/slib det væk ( men self ikke for voldsomt )
Jeg havde et voldsomt eventyr med at få min udluftet
Har du et stykke gennemsigtig slange på udlufter skruen ( ned i en flaske eller beholder ) ?
Så kan du se om der er bobler i den væske der kommer ud.
husk at beholderen oppe ved styret aldrig må komme under ½ fuld.
en af vores mekanikere åbnede lidt for skruen pumpede ikke men holdt grebet langsomt indtil det var i bund.. strammede skruen.. slap grebet og forfra indtil der sku hældes væske på og til sidst blev det hårdt ( dvs det tog ikke sååå mange gange )
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
: 13. december 2013 18:57
af scootergrisen
Lorte scooter.
Den vil ikke starte her i regnvejr. Har stået og kørt med el starteren så meget at batteriet ikke kan mere.
Så nu står den til opladning.
Det er en løs forbindelse et sted, det plejer også gerne og vise sig i regnvejr men jeg gider bare ikke rode med det elektriske mere.
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
: 13. december 2013 19:48
af Kymconørden
For nederen
Og gode råd om stel-forbindelser og løse stik behøver du jo nok ikke.
Men har du efterhånden prøvet alt muligt og den stadig driller i regn/fugt, var det i mit tilfælde Cdien! Den drillede osse i fugt og nægtede til sidst helt når det regnede. Jeg havde prøvet at bytte med anden spole, kabel, tændrør, pickup og alt muligt uden held. Det viste sig at være Cdien der ikke kunne lide fugt mere, for når den kom ind på radiatoren 15 minutter kunne den gniste fint igen.
Du kunne prøve at varme/tørre din cdi og se om den så kan starte.
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
: 13. december 2013 20:00
af scootergrisen
Gider snart ikke at rode med den mere. Også fordi jeg ikke har opdelt plads til det og dårlig belysning og nu er det jo koldt så er det ikke så sjovt.
Man bliver træt af og tage de samme skjold af igen og igen hver gang man skal ind til noget.
Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³
: 13. december 2013 20:53
af Kymconørden
Ja, kender det udemærket. Sommetider har man bare lyst til at kyle hele lortet i skralderen og smække låget. Sådan! slut med det gamle sure skrammel!