Re: Kymco Super 8 elproblemer
: 28. september 2024 21:57
Dine Amp målinger er i og for sig knap så interessante så lang tid vi ikke ved om batteriet er defekt.Rin skrev: ↑28. september 2024 20:49 Jeg tog sikringen ud og satte multimeteret på plads for at måle strøm. Jeg har taget stifter ud på tændingen og koblet rød til dobbelt-sort-blå ledning manuelt, det gjorde ingenting. Jeg har udskiftet 7A sikringen på sort ledning, det gjorde ingenting. Ingen tegn på korrosion nogen steder ved stik. Det eneste der er tilbage er spændingsregulatoren, men jeg har ikke værktøj til at tjekke om den er defekt eller ej. Og statoren kan være gået i stykker, så nogle buler på ledningerne ved inspektion af den. Intet værktøj til at tage svinghjulet ud.
Ved måling af strømstyrke over den sorte ledningssikring, når den tages ud, er konstant træk 0,06A. Når bremsegrebet trykkes ned med motoren slukket, stiger det til 0,7-0,8A, men dør øjeblikkeligt til 0,06A. Ved måling af strømstyrke over rød batteriterminal og sort ledning er konstant træk 0,11A, når motoren kører trækker det 0,4A, og når bremsegrebet trykkes ned, trækker det 2A.
1. Mål spændingen (Volt) direkte over batteriterminalerne med tændingsnøglen i OFF position.
2. Mål spændingen direkte over batteriterminalerne med tændingsnøglen i ON position.
3. Mål spændingen direkte over batteriterminalerne med tændingsnøglen i ON position og bremsegrebet trukket.
4. Mål spændingen direkte over batteriterminalerne med tændingsnøglen i ON position og bremsegrebet trukket og kontakten til startmotoren trykket ind.
Det spændinger du måler skriver du ind her i næste skriv.
Hilsen Leif.