Re: Benzin fra karburator på en 139QMB 4 takts motor
: 13. april 2014 17:03
Hej alle som tog sig tid til at hjælpe.
Efter en adskillelse og samling igen af svømmehus og nål på den nye karburator kunne det konstateres at der intet snavs eller urenheder var der i.
Dernæst genmontering og igen check af alle slanger for utætheder men efterspænding af alle clips som holder disse tæt til studserne. Ingen utætheder.
Dernæst start af motor og den sprang igang men igen benzin ud af luftfilter.
Afmontering og tørring af luft filter og genmontering, afmontering af vakuum og benzinslange fra hane og start af motor.
Startede fint og kørte uden brændstof og vakuum slange på.
Da motoren havde brænd det meste brændstof af og var ved at gå i stå genmontering af først brænstofslang og dernæst vakuum slange mens motoren stadig gik og vupti ingen utætheder og motoren kører fint med ny karburator og er indjusteret til en fin tomgang og fuld gas.
Læren for mig har været at det var rigtigt at købe nye karburator. Da jeg skilte den gamle ad var den fuld af snavs i svømmehuset og har aldrig været renset.
Næste erfaring er at det er utroligt vigtigt at der er det rigtig vakuum og benzin tilførsel og at alle slanger er tætte. Det hjalp at tage benzin dækslet af og checke at det var muligt for luft at komme ned i tanken.
Mange tak til alle for god hjælp og et godt forum.
Efter en adskillelse og samling igen af svømmehus og nål på den nye karburator kunne det konstateres at der intet snavs eller urenheder var der i.
Dernæst genmontering og igen check af alle slanger for utætheder men efterspænding af alle clips som holder disse tæt til studserne. Ingen utætheder.
Dernæst start af motor og den sprang igang men igen benzin ud af luftfilter.
Afmontering og tørring af luft filter og genmontering, afmontering af vakuum og benzinslange fra hane og start af motor.
Startede fint og kørte uden brændstof og vakuum slange på.
Da motoren havde brænd det meste brændstof af og var ved at gå i stå genmontering af først brænstofslang og dernæst vakuum slange mens motoren stadig gik og vupti ingen utætheder og motoren kører fint med ny karburator og er indjusteret til en fin tomgang og fuld gas.
Læren for mig har været at det var rigtigt at købe nye karburator. Da jeg skilte den gamle ad var den fuld af snavs i svømmehuset og har aldrig været renset.
Næste erfaring er at det er utroligt vigtigt at der er det rigtig vakuum og benzin tilførsel og at alle slanger er tætte. Det hjalp at tage benzin dækslet af og checke at det var muligt for luft at komme ned i tanken.
Mange tak til alle for god hjælp og et godt forum.