Side 2 af 2
Re: Nyt cylle kit
: 8. juni 2013 18:58
af scootergrisen
Nogen gange skal man bare blive ved.
Re: Nyt cylle kit
: 10. juni 2013 22:53
af Fut
Det kan jo være at cylle er slidt op. det er ikke altid af ren godhed at folk forærer noget væk.
Re: Nyt cylle kit
: 4. juli 2013 22:06
af sprint690
tjek benzin tilføsel
stpelringe kan være slidte.. og hvis det stempel er det riskikapelt at købe kun nyt a det for.. så er cylle brugt og stempel brugt.. der kan være små revner i så det nye ikk kan hitte u af
Re: Nyt cylle kit
: 5. juli 2013 17:11
af Baddi
Jeg kom lige til at læse at du har 6 tynde bundpakninger på. Du er opmærksom på at når man hæver cylindren ændrer man på porttimingen, ik?
De bliver åbne i længere tid, hvilket rykker effektbåndet pænt meget opad, dertil hvor blandingen når at blive suget tilbage ned under stemplet igen ved for lave omdrejninger.
Hvis det er det der er sket for dig, så er det ikke så godt, men for at finde ud af det skal du lave nogle beregninger.
Anyway, jeg mindes at have læst om en ræsermaskine fra 70'erne der ikke kunne starte ved omdrejninger under 5000 fordi effektbåndet var sat så smalt og så højt.
Re: Nyt cylle kit
: 6. juli 2013 23:38
af sprint690
(så man faktisk tunner et cylle mere end det er beregent til ) hvis jeg læser din bedsked rigtgit.. (men selvfølgelig hvis man skal gøre det skal man ha en vis styr på det... men i prensippet så tunner du den mere.. hvis man smækker flere tynd pakningere på cylle til motorblok
Re: Nyt cylle kit
: 7. juli 2013 19:01
af Baddi
sprint690 skrev:(så man faktisk tunner et cylle mere end det er beregent til ) hvis jeg læser din bedsked rigtgit.. (men selvfølgelig hvis man skal gøre det skal man ha en vis styr på det... men i prensippet så tunner du den mere.. hvis man smækker flere tynd pakningere på cylle til motorblok
At tune betyder at indstille og går ud på at man indsnævrer effektbåndet til et snævert område. Det at rykke cylindren op er dog en dum idé da det mindsker kompressionen og forlænger åbningstiderne. Hvis du vil tune den, så læs
Two-stroke Tuner's Handbook og gør det ordenligt, for det at hæve hele baduljen er ikke særlig effektivt.
For meget af noget som helst er skidt, for lidt af noget som helst er skidt men den korrekt tilpassede mængde er godt. Det er det tuning går ud på.