Side 1 af 2

Dr Big kører langsomt efter service.

: 26. maj 2017 21:38
af FCiL
Hej.

Jeg har haft min Dr Big til service og efter jeg har fået den tilbage kører den ca 27 km/t, hvor den før kørte 32-33 km/t. Desuden bremsede den ret dårligt og larmende på forbremsen, selv om det hele blev skiftet (kan det passe at de kaldte de bremsekaliberen?)

Jeg gad ikke at sende den tilbage, for knallerten har nogle km på bagen og jeg tænker lidt på at skaffe mig en elektrisk, så jeg har ikke tænkt mig at ofre en krone mere på reparation.
Så nu er jeg selv i gang med at rode med den, det er første gang jeg har sat en skruetrækker på en knallert!

Jeg fik hevet forbremsen af, og jeg synes at det så forkert ud, sådan skal bremseklodserne da ikke vende, vel? Jeg har vendt den ene om og synes at det har hjulpet.
IMG_3864.JPG
Jeg har også kigget på kileremmen, og jeg kan se at de numre der står på den nye kilerem, ikke er magen til dem der stod på den gamle kilerem. På den gamle stod der 738 18 30 og på den nye står der 788 18 30. Betyder det at den nye kilerem er længere end den gamle, og kan det betyde at knallerten får en lavere topfart?
Gammel rem
Gammel rem
Ny rem
Ny rem
Jeg håber at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe.

Re: Dr Big kører langsomt efter service.

: 26. maj 2017 21:45
af tiggi
Perfekt mekaniker den ene bremseklods vender forkert og remmen er 50 mm. for lang , håber ikkedet var et pgo værksted , for mekaniker skulle ikke have lov til at lappe cykler i en børnehave .

Re: Dr Big kører langsomt efter service.

: 26. maj 2017 21:51
af FCiL
Til gengæld kostede serviceeftersynet mig kun 4300kr :shock:

Re: Dr Big kører langsomt efter service.

: 26. maj 2017 22:00
af tiggi
Er det en pgo forhandler? Ligemeget hvem så sagsøg det service er så mangel fuld og farligt 100 % defekt/ fejlmonteret bremseklodser vil sige ingen eller meget lidt bremsevirkning og for lang rem vil med sikkerhed også kunne lave unoder , så læg navnet på service stedet her i tråden så folk ved de skal finde ny mekaniker hvis det er en de ellers bruger .

Re: Dr Big kører langsomt efter service.

: 26. maj 2017 22:06
af FCiL
Ja, det er fristende at hænge dem ud. Mit problem er bare at der er så få steder jeg kan få lavet min knallert, og at jeg er en klovn til at lave noget selv. Så jeg er dybt afhængig af at have adgang til et værksted, og vil helst ikke blive uvenner med min eneste mulighed.

Re: Dr Big kører langsomt efter service.

: 26. maj 2017 22:15
af scootergrisen
Det skulle gerne se sådan her ud.
IMG_3864.JPG
Ja den kaldes bremsekaliber den du holder i hånden på billedet.
Du kan læse om bremsekaliper på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... kivebremse

Prøv og sæt scooteren på centerstøtteben så forhjulet ikke rammer jorden også drej forhjulet rundt og se om der drejer let.
Brems hårdt med bremsegrebet og drej hjulet igen.
For at se om bremsen giver slip.

Prøv og spørg dem hvorfor de har sat en kilerem i som er 50 mm længere.

Re: Dr Big kører langsomt efter service.

: 26. maj 2017 22:26
af tiggi
Hvis jeg som du ikke havde andet end det sted at få lavet min scooter ville jeg se mig om efter en af de " unge fyre " i området og måske lave en aftale det kan kun gå en vej og det er fremad .

Re: Dr Big kører langsomt efter service.

: 26. maj 2017 23:30
af Jps
tiggi skrev:Perfekt mekaniker den ene bremseklods vender forkert og remmen er 50 mm. for lang , håber ikkedet var et pgo værksted , for mekaniker skulle ikke have lov til at lappe cykler i en børnehave .
Jeg giver dig fuldstændig ret, Tiggi. Sikke en omgang lort, han har lavet.

Re: Dr Big kører langsomt efter service.

: 26. maj 2017 23:34
af Jps
738-18-30 er til 30'er udgaven. 788-18-30 er til 25 km/t udgaven (Hvis PGO danmark overhovedet har importeret nogle).

Re: Dr Big kører langsomt efter service.

: 26. maj 2017 23:39
af Kymconørden
FCiL skrev:...og kan det betyde at knallerten får en lavere topfart?
Ja, en rem der er for lang vil sænke topfarten, da udvekslingen ikke kan blive ligeså høj som med en normal-længde-rem.
4300??!! Av for en syg pris! :yikes: