kymco super 8 kaburator spørgsmål

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
tommylarsen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 9. april 2013 22:01

kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af tommylarsen »

hej alle

har en kymco super 8 50cc som er købt ind til konen til at køre på job på... den er købt brugt men har kun gået 750 km... for at gøre historien kort så er problemet at den er meget svær at starte kold og det kan jo ikke være rigtig at sådan en ny scooter er så sværd at starte.... nå men af med kaburator og rense grundig... undersøger og finder ud af at chokeren har et rør der går ned i bunden af svømmerhuset, i svømmerhuset sidder der lige som en lille dyse som er presset ind i bundkaret til svømmerhuset og som efter min vudering burde have et hul i så der kan komme benz ind til røret som går op til chokeren... der er ikke noget hul i mit nemlig... ingen hul som i total lukket

spørgsmål 1: er det ikke rigtigt at der skal være hul i den dyse som sidder i bundkaret til kaburatoren så der kan komme benz ind til røret op til chokeren

Spørgsmål 2: nogen der har et bud på hvor stort hullet er på sådan en
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der skal være hul ellers kan der ikke kommer benzin i.
Men det er et meget lille hul.
Billede
Prøv og tag nogen billeder hvis du kan.
Brugeravatar
tommylarsen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 9. april 2013 22:01

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af tommylarsen »

på min er der ingen hul... har fyldt vand i hullet som man på billedet kan se vender opaf.... derefter taget trykluft og blæst ind i dysen for at se om det boblede... ingen bobler.... så er det bare lige med at finde ud af hvor stort hullet er da bysen i bundkaret jo også i en eller anden grad bestemmer mængden af benz der kommer ind under koldstart... for stort hul for meget benz og omvendt for lille hul for lidt benz.... man kan jo købe 0,2-0,3-0,4 mm bor så må jeg bore hullet.

har en kraftig mistanke om at min ikke er den eneste kynco med det problem da jeg har læst om start problemer op til flere steder i søgen på en løsning på mit problem
Brugeravatar
tommylarsen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 9. april 2013 22:01

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af tommylarsen »

og tak for hurtigt svar :-)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og blæs den anden vej man være der er ventil i.
Brugeravatar
tommylarsen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 9. april 2013 22:01

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af tommylarsen »

har jeg også prøvet og heller ingen respons... det giver heller ikke så meget mening da benzen jo skal fra bundkaret og ind til dysen... det vil den jo kun kunne komme hvis der er gennemgang den vej ind... eller er der noget jeg overser eller ikke forstår ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved ikke hvordan det er lavet på din karburator. Måske er den lidt anderledes end min.

Altså på min der er det ligesom på billedet hvor choker dysen sidder i bunden af karburatoren hvor der er benzin også kan benzinen komme ind til det lille runde rum øverst til højre i billedet.

Derfra kan benzinen suges op af røret til chokeren.

Hvis du har en smal nål kunne du prøv og stikke den ind og se om du kan mærke om der sidder noget fast.
Brugeravatar
tommylarsen
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 9. april 2013 22:01

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af tommylarsen »

ok... min er magen til din... nøjagtig som på billedet... tror måske at det er en dårlig udgave af bundkaret ( mandags udgave) for der er absolut ingen hul... har prøvet med en meget tynd synål og tror simpelthend ikke at der nogensinde har været hul... ham jeg købte den af har haft den stående et par år uden at bruge den... tror aldrig at den har kørt rigtig ordentlig... må se om jeg kan skaffe micro bor imorgen og prøve at bore hullet op... har du nogen ide om hvor stort hullet skal være
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Underligt.
Prøv og undersøg om benzinen kan komme et andet sted fra.
Det kan være de har lavet om på det også lukket hullet med vilje.

Hvis du bore hul så kunne jeg tænke mig at hullet bliver for stort også kommer der muligvis for meget benzin op indtil chokeren lukker og det vil sikkert heller ikke være godt.

Så hvis det var mig ville jeg lige undersøge karburatoren nærmere først.

Du kan sammenligne med min karburator her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... urator.php se om der er nogen som er anderledes.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: kymco super 8 kaburator spørgsmål

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Det var pudsigt. En fabrikations-fejl simpelthen :wtf:
Min choker-dyse måler 0,95mm, det er en Agility.
Besvar