I år (og sidste år) er hjemmesidens hosting og domæne blevet betalt af andre end mig der laver hjemmesiden. Det lader til at GYS har betalt regningen på 927,- kroner i år og så har andre i skrivende stund (Lørdag den 13. juli 2024) overført i alt 655,- kroner til GYS. Jeg har ikke selv mulighed for at vise hvem der har opført penge til hvem og hvor meget da jeg ikke er en del af det, jeg kan bare se at regningen er blevet betalt. Så det er vist noget med at stole på hinanden.
Hvis du har lyst til at hjælpe med betalingen så læs forumemnet Betaling af hosting/domæne (2024). Så giver GYS vist løbende opdateringer om overførsel af penge.
Scootergrisen
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
Skal til at renovere min PGO Dr.Big-motor, og i den forbindelse vil jeg flowoptimere den.
Når diverse hjørner og kanter er filet ned og afrundet, skal alle overflader i resten af krumtapshuset så slibes glat, eller er det bedre at det har noget ruhed så det forstøver bedre?
PGO-MAN skrev: ↑7. november 2023 23:26
Hej Experter
Skal til at renovere min PGO Dr.Big-motor, og i den forbindelse vil jeg flowoptimere den.
Når diverse hjørner og kanter er filet ned og afrundet, skal alle overflader i resten af krumtapshuset så slibes glat, eller er det bedre at det har noget ruhed så det forstøver bedre?
Eller er det hele bare spild af tid og kræfter?
Tja, der er sikkert mange delte meninger omkring det emmene. Hvis du tager det groveste gratere uden at slibe de orginale former væk vil jeg mene det er ok. Jeg formoder dog ikke du kan måle nogen synderlig forskel på en dynamometer eller på benzinforbruget. Skulle du lave noget der kan reducere overfladernes luftmodstand, skal du formodentlig efterligne en golfbolds overflade, hvilket nok vil koste en del krumtaphuse inden det kommer til at virke optimalt, hvis du overhovedet kan finde den udformning.
Et tit overset punkt du måske nemt kan vinde lidt er ved at tilpasse pakningen mellem de to halvdele af krumtaphuset så den passer helt overens med overfladen.
Det med pakningen mellem krumtapshalvdele lyder som en rigtig god ide, og den har jeg aldrig hørt før, så den vil jeg gøre mig umage med.
Tak igen, Leif, jeg må igang
I øvrigt vil det nok ikke være nogen dårlig ide og kontrollerer lejerne og simmerringene i bagtøjet for slid, da de billige lejer der sidder på stedet har en kedelig tendens til og smutte en kugle efter en 20-30 tusind km.
Jeg ved ikke noget om det men jeg synes på de få billeder jeg har set der har det set meget blankt ud.
Altså ligesom om de har gået efter at gøre det så glat som muligt.
Det var også min forestilling, at det skulle være sådan.
Fra fabrikkens side er de jo godt nok ikke glatte og polerede fra ny, men det handler måske mere om om tid og penge?
Eller at der er grænser for hvor hurtigt de må køre