El

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Ghommy1
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20. maj 2024 13:04
Scootere: Kinroad xt50q

El

Indlæg af Ghommy1 »

Har en kinroad xt50q, hvor jeg mangler et ledningesdiagram til,da ledninger til blinklys og baglygte er blevet hevet over,og skal prøve på at sætte dem sammen igen.
Så hvis en har diagram eller ved hvordan de skal samles vil det være en stor hjælp.
Modtager også gerne hjælp her hvor knallert står
På forhånd tak
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: El

Indlæg af Landbo »

Ghommy1 skrev: 20. maj 2024 13:09 Har en kinroad xt50q, hvor jeg mangler et ledningesdiagram til,da ledninger til blinklys og baglygte er blevet hevet over,og skal prøve på at sætte dem sammen igen.
Så hvis en har diagram eller ved hvordan de skal samles vil det være en stor hjælp.
Modtager også gerne hjælp her hvor knallert står
På forhånd tak
Det er altid et problem med og finde et el-diagram til Kina modellerne. Dog skulle det være rimelig nemt at finde de rigtige ledninger til blinklysene ved at sætte blink til den ene side og finde den ledning hvor frontblinklyset begynder at blinke når der tilsluttes en passende pære mellem ledningen til blink og stel-ledningen, der tit og ofte er sort. Derefter skifter du side på blinklyskontakten og finder den anden side.

I baglygten har du kun en baglyspære samt en stoplyspære der godt kan være i samme bulp. Der er mindst 1 stelledning men kan godt være to.

Stelledningen fra pærene kan godt være skruet på stel i lygterne eller lige udenfor men kan også være ført tilbage på minus polen på batteriet.

Det vil være en stor hjælp for dig at have en prøvelampe eller et voltmeter til rådighed under operationen.

Håber smøren her hjælper dig, Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11192
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El

Indlæg af scootergrisen »

Brugeravatar
Ghommy1
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20. maj 2024 13:04
Scootere: Kinroad xt50q

Re: El

Ulæst indlæg af Ghommy1 »

Problem er at der overhovedet ikke er nogle blinklys,men er det ik muligt at tilslutte blik til blinklys relæ,hvis jeg kan finde det og trække ledning derfra ???
Har fået at vide at blinklys relæ er rund og sidder under sædet,,,,kan det passe ???
På forhånd tak
Ja min smøre blev næsten lige så lang,min din hjalp
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: El

Ulæst indlæg af Landbo »

Ghommy1 skrev: 31. maj 2024 08:43 Problem er at der overhovedet ikke er nogle blinklys,men er det ik muligt at tilslutte blik til blinklys relæ,hvis jeg kan finde det og trække ledning derfra ???
Har fået at vide at blinklys relæ er rund og sidder under sædet,,,,kan det passe ???
På forhånd tak
Ja min smøre blev næsten lige så lang,min din hjalp
Et blinklysrelæ har enten to eller tre terminaler og er normalt cylinderformet. Normalt plejer den at sidde oppe ved forlygten omend jeg ikke kan garanterer det er gældende i dit tilfælde. Du har +12V på den ene terminal på blinklysrelæet og den anden er tilsluttet blinklyskontakten på midten af kontakten så der kan vælges enten den ene eller anden udgang. Udgangene går så til blinklyspærene i henholdsvis højre og venstre side. Er der tre tilslutninger på blinklysrelæet er den enten N/C eller ført til stel (-12V). Derfor vil jeg mene, du bør starte på blinklysrelæet og arbejde dig mod blinklyskontakten og senere blinklysene. Bemærk at der er +12V på udgangen af blinklysrelæet når der ingen pære er tilsluttet så du bør nok bruge en 18/21 Wats pære som føler hvis du ikke kan følge ledningerne fra relæet.

God arbejdslyst, Leif.
Brugeravatar
Ghommy1
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20. maj 2024 13:04
Scootere: Kinroad xt50q

Re: El

Ulæst indlæg af Ghommy1 »

Mange tak for det gode svar...
Ved du tilfældigvis hvor bagskærm kan købes ??
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: El

Ulæst indlæg af Landbo »

Ghommy1 skrev: 31. maj 2024 13:11 Mange tak for det gode svar...
Ved du tilfældigvis hvor bagskærm kan købes ??
Nej, desværre ikke. Der må du selv lave en internetsøgning eller finde en lignende der kan øges på uden for meget besvær.

PS. En bagskærm hedder vist "rear fender" på udendansk. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Ghommy1
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20. maj 2024 13:04
Scootere: Kinroad xt50q

Re: El

Ulæst indlæg af Ghommy1 »

Må prøve, bare svært uden erfaring
Besvar