Side 1 af 1
Yamaha Neos 4 takt nu som 30 km/t
: 7. september 2012 17:04
af scootergrisen
Re: Yamaha Neos 4 takt nu som 30 km/t
: 7. september 2012 19:28
af Jps
Den har man da kunnet købe længe
. Jeg var i Næstved for at prøve en for nogle måneder siden og den kørte ikke godt den, jeg prøvede. Den huggede, når den ramte topfarten på 32 km/t og det duer jo ikke.
Re: Yamaha Neos 4 takt nu som 30 km/t
: 8. september 2012 13:57
af scootergrisen
Nå ok. Jeg var også lidt i tvivl om hvor nyt det var men jeg kunne se jeg stadig kun havde skrevet 45 km/t på hjemmesiden og kunne ikke finde noget hvor jeg havde skrevet om det før.
Re: Yamaha Neos 4 takt nu som 30 km/t
: 8. september 2012 20:55
af Jps
scootergrisen skrev:Nå ok. Jeg var også lidt i tvivl om hvor nyt det var men jeg kunne se jeg stadig kun havde skrevet 45 km/t på hjemmesiden og kunne ikke finde noget hvor jeg havde skrevet om det før.
Nu er det jo så ikke en dårlig scooter, som sådan. Tror bare at den jeg prøvede og som blev hurtig klargjort til en prøvetur, ikke var indstillet korrekt.
Re: Yamaha Neos 4 takt nu som 30 km/t
: 9. september 2012 03:17
af balle
Jps skrev:scootergrisen skrev:Nå ok. Jeg var også lidt i tvivl om hvor nyt det var men jeg kunne se jeg stadig kun havde skrevet 45 km/t på hjemmesiden og kunne ikke finde noget hvor jeg havde skrevet om det før.
Nu er det jo så ikke en dårlig scooter, som sådan. Tror bare at den jeg prøvede og som blev hurtig klargjort til en prøvetur, ikke var indstillet korrekt.
Jeg kan egentlig ikke forestille mig, at en moderne scooter med indsprøjtning og alskens elektronik skal indstilles efter den forlader fabrikken. Den bør bare starte og køre som den skal og er indstillet til. At begrænsningen så fra fabrikken gir` en ujævn kørsel må vel bero på en konstruktionsfejl. Jeg kan selvfølgelig ikke vide, om netop den scooter du har prøvet er behæftet med en fejl den ikke burde ha`.
Venligst Erik.
Re: Yamaha Neos 4 takt nu som 30 km/t
: 9. september 2012 11:10
af Jps
balle skrev:Jps skrev:scootergrisen skrev:Nå ok. Jeg var også lidt i tvivl om hvor nyt det var men jeg kunne se jeg stadig kun havde skrevet 45 km/t på hjemmesiden og kunne ikke finde noget hvor jeg havde skrevet om det før.
Nu er det jo så ikke en dårlig scooter, som sådan. Tror bare at den jeg prøvede og som blev hurtig klargjort til en prøvetur, ikke var indstillet korrekt.
Jeg kan egentlig ikke forestille mig, at en moderne scooter med indsprøjtning og alskens elektronik skal indstilles efter den forlader fabrikken. Den bør bare starte og køre som den skal og er indstillet til. At begrænsningen så fra fabrikken gir` en ujævn kørsel må vel bero på en konstruktionsfejl. Jeg kan selvfølgelig ikke vide, om netop den scooter du har prøvet er behæftet med en fejl den ikke burde ha`.
Venligst Erik.
Nu skal du jo huske på, at scootere der sælges i DK er fyldt med begrænsninger, og så kan det næsten ikke undgåes der er små "fejl" på dem. Havde Yamaha'en (eller andre scootere) ikke de begrænsninger, så kører den jo fortrinligt.
Jeg fik prøvet 8 forskellige 4taktere i 30'r udgaver, og de havde alle deres særheder, når de nåede topfarten på 32-35 km/t. Især Thansens Mover var elendig, idet den bremsede hårdt ned ved topfarten.
Re: Yamaha Neos 4 takt nu som 30 km/t
: 10. september 2012 09:44
af scootergrisen
Det er måske netop på grund af såden nogen problemer at nogen scootere kun fås som 45 km/t fordi producenten ved de vil komme til at køre dårligt som 30 km/t ?
Jeg gætter bare.
Ellers også er det noget med tilladelser hvor de skal ansøge om det først også går der længe før de får tilladelse til det.
Undre mig bare lidt over at nogen scootere kun sælges som 45 km/t i danmark fordi der er da langt mere salg i 30 km/t scootere.
Re: Yamaha Neos 4 takt nu som 30 km/t
: 10. september 2012 09:59
af Jps
scootergrisen skrev:Det er måske netop på grund af såden nogen problemer at nogen scootere kun fås som 45 km/t fordi producenten ved de vil komme til at køre dårligt som 30 km/t ?
Jeg gætter bare.
Ellers også er det noget med tilladelser hvor de skal ansøge om det først også går der længe før de får tilladelse til det.
Undre mig bare lidt over at nogen scootere kun sælges som 45 km/t i danmark fordi der er da langt mere salg i 30 km/t scootere.
Ja, det har også altid undret mig det med at mange 45'r modeller ikke kan få'es i 30'r udgave også. Jeg har ikke kunnet støve en forklaring op nogen steder fra. Dvs. at jeg fik svar fra Honda importøren ang. Honda Zoomer for 3-4 år siden.
Den få's kun i 45'r udgaven og koster vel 20.000 eller mere og Honda havde ingen planer om at få den i en 30'r udgave. Prisen ville blive den samme som en 45'r og det mente Importøren den ikke kunne sælges for herhjemme. Jeg har prøvet 45'r udgaven på et lukket område og den kører ski** godt. Og det tror jeg også den ville som 30'r. Der er andre 45'r udgaver jeg gerne så som 30'ere, men importørene siger sikkert det samme som Honda's.