Side 1 af 1

Smeltet sikringsholder

: 13. juli 2012 19:45
af scootergrisen
Nu er en af mine sikringsholdere smeltet... igen :(
Jeg bemærkede det ved at da jeg brugte blinklyset så tabte motoren omdrejninger der hvor lyser for tændt.
Det har jeg prøvet før også vidste jeg det betyder at batteriet er afladt... fordi det ikke er blevet opladt... fordi den sikring ikke har forbindelse mere.

Og det er ikke fordi tråden i sikringen er smeltet over.
Jeg tror det er fordi der er elektrisk modstand der hvor sikringen møder metalholderen, også bliver der vist varmt hvis der ikke er god forbindelse også blev det åbenbart så varmt at plastikket smeltet og kommer ind mellem metallet og giver endnu dårligere forbindelse.

Nu er jeg træt af de sikringsholdere nu skal der nogen andre på til fladsikringer.
IMG_4454.JPG
IMG_4455.JPG
IMG_4458.JPG
IMG_4459.JPG
IMG_4460.JPG

Re: Smeltet sikringsholder

: 14. juli 2012 10:54
af pehrmo
Det ser mere ud som om der imellem sikringen og muffen har været dårlig forbindelse,og du så har været ude og køre i regnvejr, og der så er kommet fugt ind via ledningen, der så har forbedret forbindelsen,men har lavet sit eget lille svejseværk da vandet er begyndt at koge væk ! Tydelige spor af fugt ! Med fladsikringer får du samme problem ! Sæt en muffe og sikringskappe på og pak den ind i isoleringstape. Inc.1,5 til 2cm af ledningen på hver side. Held og lykke og god sommer !

Re: Smeltet sikringsholder

: 16. juli 2012 21:45
af onkelroar
Isoleringstape kan ikke andbefales til det sted.


Brug Krympefles isteddet, og sæt det på helt ind til hvor sikringen sidder fast.

Re: Smeltet sikringsholder

: 16. juli 2012 22:45
af scootergrisen
Nu har jeg været i T Hansen og købe sikringsholdere og sikringer og loddetin men så da jeg skulle lodde så kan min loddekoble ikke blive varm nok, fordi det er sådan en lidt lille en til fin elektronik så jeg kunne dårligt få smeltet det loddetid så det bliv sku ikke helt godt.
Og T Hansens krympeflex springer fra 3 mm til 19 mm hvilket vil sige at enten er det for småt eller også er det alt for stor til de ledninger hvilket er lidt irriterende.

Men jeg fik da lavet det sådan nogen lunde så må jeg omlodde det en anden gang.

De her fladsikringsholdere jeg har købt de holder vist bedre tæt lukket så der tror jeg ikke der kan komme noget ind som kan give dårlig forbindelse.

Re: Smeltet sikringsholder

: 23. juli 2012 22:41
af Fut
Hvis du smører med lidt fedt der holder til lidt fugt er der større chance for at det holder. Jeg har med held brugt kobberfedt til elektriske samlinger.
Jeg har i mange år kørt i 2CV og alle samlinger der er beregnet til at skilles er der brugt nogle runde stik af noget kobberholdigt materiale. Specielt stikkene til forlygterne der sidder lidt udsat der forrest på lygtestativet har det med at irre. Ir er ikke elektrisk ledende og derfor bliver lyset svagere for tilsidst at forsvinde, men lidt kobberfedt fik det til at virke igen.

Re: Smeltet sikringsholder

: 23. juli 2012 22:56
af scootergrisen
Kobberfedt er vel heller ikke elektrisk ledende ?

Re: Smeltet sikringsholder

: 23. juli 2012 23:05
af Fut
Der er ikke noget fedt der er ledende men fedtet holder eventuelle korroderinger væk. Korroderinger er når metal bliver nedbrudt, f.eks jern ruster og kobber irrer. Det eneste metaloxid der er ledende er sølv som derfor bruges til kontakter til større strømstyrker.
Der er i øvrigt folk der sværger til almindelig vaseline da det er skånsomt og rimelig billigt.