Ja, det var meget hyggeligt.
Det var ikke det mærkat, jeg ville se. Men det som sidder på selve pgm-fi enheden. Jeg kan se at din model er fra den første serie "made in china" Det fortæller AF72 - min hedder AF73
ECU eller pgm-fi som Honda kalder motorstyringen ser sådan ud, og det tallene og bogstaverne på tapen jeg er interesseret i.
GGP90A er eg såmænd ikke så interesseret i. Det er jo blot godkendelsesnummeret, og det står det også på min. Tallet jeg var efter er 38770-GGP-901 og det ser ud til at passe på alle årgange af NSC50. På den ekstra ECM jeg har, står der 38770-GGP-D01 og det er til NSC50R. Om det så betyder at omdrejningsbegrænseren er sat højere end på den 'alm' NSC50 må guderne vide.
GGP90A er alligevel lidt interessant, for det er det der står i typegodkendelsen under hastighedsbegrænsning. og dermed det som evt. synshallerne kan se.
Men, det tager ikke set lang tid at prøve det af (montering af anden ecu)
Ny Honda NSC 50 Vision købt, og den har netop rundet 1000 km, og derfor været til første eftersyn.
Jeg har ikke taget billeder af den nye. Fordi den ligner nøjagtig de forrige jeg har haft!. Den gamle scooter havde rundet 34.000 km, og var ved at være træt. Motoren føltes svag - måske trængte den til ny cylinder og stempel. Og den ene forgaffel lækkede olie. Flere skjolde var hærværksramt - scooteren var forsøgt stjålet. Idioten kom ikke længere end til forsøget på at brække frontskjoldet op, inden han måtte opgive. Honda er åbenlyst mere modstandsdygtig end f.eks PGO Desværre gjorde tyveriforsøget en del skade på skjolde.
Tillykke med din nye Vision, som jeg endnu har til gode at se. Men ærlig talt dejligt ikke at skulle se på dine gaffer-skjolde. Håber den får fred for scooter-vandaler.