Side 1 af 2
skive
: 9. maj 2012 21:49
af Laxandsteffen
hej alle sammen jeg har lige byttet med en pgo hot 50 den gammle model men som alle andre sscooterr så køre den 60 men vil godt ha den skive i igen men den orginal skive er væk men kan man købe en ny? og er det såen en her
http://www.thansen.dk/product.asp?c=693 ... 1712459982 og passer en hver skive til en hver scooter? håber i vil hjælpe mig! mvh steffen
Re: skive
: 11. maj 2012 06:30
af silversand
Den du linker til har ikke noget med begrænsning at gøre "skiven" er en lille ring der oftest kun er en 2-5mm bred.
Den ser således ud
http://www.kgi.dk/product-9302-1650.php
Re: skive
: 13. maj 2012 20:35
af Laxandsteffen
hej mig og min ven prøvde og få den i men den passde ikke til den lile metal rør ting er der forslkig størlser på dem eller er de alle sammen de samme størsle?
Re: skive
: 14. maj 2012 16:13
af scootergrisen
Hvis det er standard dele du har på scooteren så skal du vel bare købe standard dele til det rigtige scootermærke.
Det kan da godt være der er forskellig størrelse fra mærke til mærke.
Ringen skal sidde der :
Man kan vist få nogen i plastik, de bliver vist slidt efter noget tid så tror det er bedre at købe dem i metal. Ellers kan den køre hurtigere og hurtigere jo mere den bliver slidt.
Re: skive
: 14. maj 2012 16:44
af Laxandsteffen
scootergrisen skrev:Hvis det er standard dele du har på scooteren så skal du vel bare købe standard dele til det rigtige scootermærke.
Det kan da godt være der er forskellig størrelse fra mærke til mærke.
Ringen skal sidde der :
Man kan vist få nogen i plastik, de bliver vist slidt efter noget tid så tror det er bedre at købe dem i metal. Ellers kan den køre hurtigere og hurtigere jo mere den bliver slidt.
okay tak den jeg har købt er i metal men min ven inde i scooter shoppen sage bare at det var en pgo hot 50 men han sage ikke at det var den gammle model men rullerne på scooteren var også helt slidte så vi tog den hen til ham jeg byttede den med (da han laver scooter og er meget bilig) det gjodte vi i fredags og skal nok hente den på onsdag vil jeg tro men rullerne var ikke sort de var helt gule og min ven sage at det så byteder at de skal udskiftes passer det? og kan en scooter der har kørt næsten 20000 km at betale sig og gør lovlig? og kan moteren holde til det?
Re: skive
: 14. maj 2012 17:54
af scootergrisen
Kommer vel an på hvor velholdt den er. Men du har ret i at det er hårdere for motoren at køre lovligt fordi den så køre med højere omdrejninger og bliver varmere og brugere også mere benzin og olie osv.
Jeg ved ikke om der er forskel på den ring på en gammel og ny model men hvis du oplyser stelnummer og motornummer så burde de kunne vide hvilken ring du skal have.
Det er noget med der står P0 eller P2 eller P5 bag på motoren, det kan være der er forskel mellem de modeller men ved det ikke.
Re: skive
: 14. maj 2012 19:55
af silversand
Det med at rullerne skal skiftes hvis de er gule er ikke helt korrekt, da du kan få ruller i alskens farver, alt efter hvilken producent de er fra, og hvor tunge de er.
Du kan se når ruller skal skiftes, hvis de har fået kanter, hvis de ikke er minimum 99% runde, så trænger de til at blive skiftet.
Har selv lige skiftet ruller på en SF2, og der var de gamle blå, og de nye er grå, da det er en anden producent (MAX MC's egne)
Re: skive
: 14. maj 2012 21:14
af Laxandsteffen
scootergrisen skrev:Kommer vel an på hvor velholdt den er. Men du har ret i at det er hårdere for motoren at køre lovligt fordi den så køre med højere omdrejninger og bliver varmere og brugere også mere benzin og olie osv.
Jeg ved ikke om der er forskel på den ring på en gammel og ny model men hvis du oplyser stelnummer og motornummer så burde de kunne vide hvilken ring du skal have.
Det er noget med der står P0 eller P2 eller P5 bag på motoren, det kan være der er forskel mellem de modeller men ved det ikke.
okay altså ham scooter forhandlerne er ikke helt udannet i det det er derfor jeg har ham den anden han er også lidt biliger og han har lavet det i 25 år
Re: skive
: 14. maj 2012 21:15
af Laxandsteffen
silversand skrev:Det med at rullerne skal skiftes hvis de er gule er ikke helt korrekt, da du kan få ruller i alskens farver, alt efter hvilken producent de er fra, og hvor tunge de er.
Du kan se når ruller skal skiftes, hvis de har fået kanter, hvis de ikke er minimum 99% runde, så trænger de til at blive skiftet.
Har selv lige skiftet ruller på en SF2, og der var de gamle blå, og de nye er grå, da det er en anden producent (MAX MC's egne)
okay kan ikke lige huske om de har kanter på men det tror jeg de havde kom også lige i tænke om at der mangle også en lilie trekant ud af plaksik på et eller andet
Re: skive
: 15. maj 2012 15:40
af Jps
Skiven/ringen på en PGO 30'er skal være 8mm bred og lavet i metal. Plastikringen der kan få's duer ikke, da den slides for hurtigt. Og til en 45'r, skal ringen være 4,2 mm bred. Ang. ruller så er de originale i Dr. Big, hvide (7,5 grams). Lige pt køre jeg med sorte 8 grams, fra Topracing
.