Side 1 af 3
begrænsninger på honda vision årg 2012
: 27. februar 2012 18:29
af jack
Hej
Er der nogen der kan fortælle mig noget om begrænsninger på den nye Honda vision 45 4takter,ved godt den er hel ny så måske ikke nogen der ved det i nu. kunne godt bruge noget mere optræk og ledt på toppen.
vh jack
Re: begrænsninger på honda vision årg 2011
: 27. februar 2012 18:55
af scootergrisen
I typegodkendelsen står at den er begrænset "Elektronisk i styreboks". Og det betyder nok ECU\'en. Altså den boks hvor der er en masse ledninger forbundet på.
Her fra ECU'en fra Honda Zoomer.
Re: begrænsninger på honda vision årg 2012
: 29. februar 2012 16:47
af jack
hold da op det ser spænede ud
hvordan ved man hvad for en man skal klip
Re: begrænsninger på honda vision årg 2012
: 29. februar 2012 17:22
af scootergrisen
Du kunne selv prøve og undersøge om der sidder en ring mellem de forreste remskiver.
Til Honda Zoomer kan man købe denne kit.
- 155ca036-cc13-4dce-b569-5259d71737f6.JPG (25.21 KiB) Vist 9244 gange
- 86c0165c-6488-4e26-a77a-4af.JPG (233.69 KiB) Vist 9244 gange
Du kan se der er blandt andet en anden luftkanal og ruller og ECU boks og sådan.
Du kan da prøve og undersøge de der ting på din Honda Vision og se om du kan se om de er begrænset.
Eventuelt tag nogen billeder så kan det være vi andre kan se noget.
Re: begrænsninger på honda vision årg 2012
: 29. februar 2012 21:40
af onkelroar
Lur mig om ikke enten der som scootergrisen skriver er en skive i? Det kan også være den er begrændset i koblingen. Men ellers tror jeg det er meget det samme som mange 4 taktere.
Re: begrænsninger på honda vision årg 2012
: 29. februar 2012 21:53
af Jps
Så vidt jeg har læst mig til vedr. ECU'en, så skal man ikke begynde at klippe nogen ledninger på den. Jeg kan ikke komme med et direkte link for det er længe siden jeg læste det, og kan ikke finde linket .
Re: begrænsninger på honda vision årg 2012
: 1. marts 2012 12:02
af Fut
Jeg mener at have læst at for at få den til at køre hurtigere skal man have en snydebox på der snyder den der elektroniske regulator så den tror at motoren kører med 7500 o/min mens den i virkeligheden kører 9000. og så er resten bare gearing og varioproblemer samt lidt bedre afgang.
Re: begrænsninger på honda vision årg 2012
: 1. marts 2012 12:50
af onkelroar
Udstødning er der ingen grund til at skifte, medmindre ydelsen forøges meget.
Og en 4 takter der kører med 7500 omdrejninger? Det er jo det en 2 takter kører med standart + - naturligvis.
Re: begrænsninger på honda vision årg 2012
: 1. marts 2012 21:50
af Fut
Totaktsmotorens store force er den velsignede enkelthed den besidder. den har kun 3 (tre) bevægelige dele. Stempel, plejlstang og krumtap. Alle dele kam kun bevæge sig i en fastlagt bevægelse og er trimmet så de kan opnå en utrolig høj fart uden at afvige fra kursen. Dette er årsagen til at der kan hentes uanede mængder af kræfter fra en totakter. MEN medaljen har også en bagside. Den tager sig også rigeligt betalt for det.
En firetakter slæber rundt med en knastaksel der igen aktiverer to ventiler pr cylinder. disse er tvangsstyret ned men presses op af en fjeder. Når motoren når en vis hastighed kan fjedrene ikke følge med mere. Man siger at ventilerne svømmer. Det kan betyde at stempelet rammer en ventil der ikke har lukket sig med katastrofale følger. Som regen totalt motornedbrud. Dette fenomen siges at kunne ske omkring 8000 o/min på en kineser og lidt mere på de lidt bedre japanere f.eks. Honda.
Der kan sættes stærkere fjedre ind men det er så 9et spørgsmål om ikkr det er bedre at bruge andre tiltag da en firetakter har et bedre moment. Dette skyldes at en firetakter fylder cylinderen bedre end totakteren, specielt ved høje omdrejninger. Dette er også årsagen til at en firetakter kører længere på literen end totakteren.
Re: begrænsninger på honda vision årg 2012
: 3. marts 2012 00:00
af onkelroar
Korrekt Fut